recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grynet billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrynet billede

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 01:06

Mit forslag (hvis du har egen UHF antenne): DVB-T

Du skal så udskifte dit analoge kort med et Hauppauge 1300 kort, så bliver du lykkelig!

Du skal så lige huske at MCE IKKE understøtter undertekster med DVB-T så jeg vil anbefale en DVBViewer opgradering (15 euro)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Mit forslag (hvis du har egen UHF antenne): DVB-T

Du skal så udskifte dit analoge kort med et Hauppauge 1300 kort, så bliver du lykkelig!

Du skal så lige huske at MCE IKKE understøtter undertekster med DVB-T så jeg vil anbefale en DVBViewer opgradering (15 euro)

...ender man så ikke med kun at have tre kanaler ??

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 15:57

Jo men er det så forskelligt fra det man kan tage med en analog antenne?

Jeg ved godt at man nogen steder kan tage Sverige og Tyskland, men det kan man altså osse med DVB-T, hvis man er placeret rigtigt geografisk. Alternativet er er Kabel TV eller Parabol.

Under alle omstændigheder slukkes det analoge signal (via egen antenne) i 2009

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 16:06

Jo men er det så forskelligt fra det man kan tage med en analog antenne?

Jeg ved godt at man nogen steder kan tage Sverige og Tyskland, men det kan man altså osse med DVB-T, hvis man er placeret rigtigt geografisk. Alternativet er er Kabel TV eller Parabol.

Under alle omstændigheder slukkes det analoge signal (via egen antenne) i 2009

I forhold til det analoge signal jeg får fra TDC kabeltv er der jo en del forskel i antallet af kanaler. Jeg kan ikke "klare mig" med en 3-4 kanaler.

mvh

Per

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 20:38
hvis du har TDC kabel så er en dvb-c tuner med selector kort vejen frem. så er signalet digitalt og vil stå knivskapt

Det kan du læse meget mere om her på forum
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 21:38

Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

hvis du har TDC kabel så er en dvb-c tuner med selector kort vejen frem. så er signalet digitalt og vil stå knivskapt

Det kan du læse meget mere om her på forum

Det er sikkert et udmærket forslag. Men tror  (delvist et gæt) at det er vanskeligt at finde et brugbart færdigt produkt som virker out of the box.

Også lidt træls at skulle til at købe et ekstra kort hos TDC.

mvh

Per

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 22:12
ja jeg har ikke set nogen færdigbyggede mediacentre med dvb-c kort endnu så man skal selv igang men efter hvad jeg har læst mig frem til her skulle det ikke være så vanskeligt at gå til. har dog ikke selv prøvet det endnu da jeg ikke kan modtage digitalt signal.
Til top
Roysen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2007
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 23:00
Jeg har selv bixet et mediecenter sammen, med en digital tuner (DVB-C) som hedder FloppyDTV fra digital-everywhere.com

Jeg har selv grundpakken fra TDC, og gik blot ned i en TDC butik og sagde jeg skulle have et selectorkort, intet andet. Det koster 199 kr. om året i kortgebyr, og så har du et digital signal 

Installationen gik også fint, dog har jeg haft problemer med at finde de danske kanaler i MCE XP. Jeg havde nær givet op indtil jeg for sjov skyld forsøgte at sætte tuneren til min Vista PC i kontoret. Her gik de danske kanaler fint igennem, men af uransaglige grunde kunne jeg her ikke se betalingskanalerne du ved de der ekstra kanaler man får gratis med i starten som TV1000 og canal + de gik iøvrigt fint igennem med en fantastisk billedkvalitet på MCE XP, ihvertfald bedre end den originale billedkvalitet.

HVis du ikke er så glad for at samle computere selv, kan du købe FireDTV udgaven, som er ekstern.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 23:12

#Perf

Nu har jeg lige skimmet tråden igennem her. Du er efter min mening ikke særlig modtagelig for forslag og det er altså også lidt svært at hjælpe når man får sparsomme oplysninger. I din indledning snakker du kun om antennesignalproblemer. Jeg foreslår at, HVIS du har egen UHF antenne så er DVB-T en god ide. Det er ikke godt synes du, fordi du så kun har 3 kanaler. Så foreslår jeg at du evt. skal have kabel eller parabol, men så viser det sig at du HAR kabel. Så foreslår BellE at du skal have et DVB-C kort, hvilket er det eneste rigtige, men det vil du så heller ikke. Så spørgsmålet er hvad du virkelig vil have hjælp til i et "NØRD" forum som dette?

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 23:37

#Perf

Nu har jeg lige skimmet tråden igennem her. Du er efter min mening ikke særlig modtagelig for forslag og det er altså også lidt svært at hjælpe når man får sparsomme oplysninger. I din indledning snakker du kun om antennesignalproblemer. Jeg foreslår at, HVIS du har egen UHF antenne så er DVB-T en god ide. Det er ikke godt synes du, fordi du så kun har 3 kanaler. Så foreslår jeg at du evt. skal have kabel eller parabol, men så viser det sig at du HAR kabel. Så foreslår BellE at du skal have et DVB-C kort, hvilket er det eneste rigtige, men det vil du så heller ikke. Så spørgsmålet er hvad du virkelig vil have hjælp til i et "NØRD" forum som dette?

Det er nu ikke min tråd eller mit problem der er emnet i denne tråd...jeg har blot midt i tråden et indlæg om at der ofte er grynet billede på MCE. Både udfra egne erfaringer og de erfaringer jeg kan læse andre har gjort. Jeg har valgt pt. at leve med det ringe signal....indtil der kommer et brugbart alternativ. Det var søreme ikke min mening at træde nogen over tæerne.

DVB-C skrev jeg vist jeg synes lød som et udmærket forslag....jeg har blot ikke set en færdig løsning som jeg kunne bruge.

mvh

Per

Redigeret af perf - 17-September-2007 kl. 23:39
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 23:50

#Perf

Du har da fuldstændig ret, UNDSKYLD!

Til top
hinloev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 09:43

Hej

Jeg bor i Tune, og er tilsluttet Tunenet, hvilket både er internet + tv.

Så jeg kan desværre ikke gå dvb-c vejen :(

Jeg vil prøve at flytte mediecenter maskinen op til "indgangen" i huset, og så der teste med et købt loddet kabel, for at se om det giver nogle ændringer.

mvh

Christian

mvh
Christian
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu