recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GTA IV (PS3) kraftig blæser støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGTA IV (PS3) kraftig blæser støj

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Voodoodolphins Voodoodolphins skrev:

Har ikke haft problemer med min PS3 efter at jeg lod den køle helt af. Så længe der ikke er for varmt i rummet er det ingen problemer med den. Men hold kæft hvor den larmede da den kom op på det højeste blæsertrin.

Så skal du bare være glad for at du ikke har en XBox 360 i stedet .

Jeg synes ikke selv jeg har bemærket at min PS3 larmer mere (det vil sige nærmest overhovedet ikke) når jeg spiller GTA4 end andre spil. Jeg spiller dog med hovedtelefoner på (omend jeg dog naturligvis tager dem af når jeg er oppe og stå en gang i mellem mens spillet stadig kører), så der skal nok noget til før jeg ville bemærke det (min 360'er går dog lige i gennem - både DVD drev og blæser - i bare tilnærmelsesvis stille passager i diverse spil ).
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 09:17
Jeg har aldrig hørt min PS3 spinne op med blæserne. Heller ikke når jeg spiller GTAIV, men nu synes jeg også der er en fornuftig temperatur i min stue 
Til top
Voodoodolphins Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 932
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 19:14
Tro mig du ville ikke være i tvivl hvis din PS3 går i højeste blæser mode, det er pænt højt.
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 21:56

Tro mig du ville ikke være i tvivl hvis din PS3 går i højeste blæser mode, det er pænt højt.

Hvis der er et blæsertrin udover de normale tre(?), så har jeg aldrig hørt det.
Ved video afpilning/streaming og, så vidt jeg lige husker, Blu-ray afspilning, bliver min 40 GB PS3 på det nederste niveau (eller de to nederste, de er sgu så støjsvage at jeg skal helt hen og lægge øret til maskinen for at høre dem).
Spiller jeg (så vidt jeg har bemærket, uanset hvilket spil) eller ser opskaleret DVD ryger blæseren op på det der hos min tilsyneladende er det højeste niveau (hvis vi ser bort fra den der afsindige blæsertest :)) - og som nævnt så er det ikke højere end at jeg kun lige akkurat bemærker det fra min stol to meter fra maskinen, uden nogen andre lydkilder end blæseren i stuen.

Det har ikke ændret sig med GTA4 - heller ikke her de seneste dage hvor min stuetemperatur er nået op på 27-28 ubehagelige grader om eftermiddagen.
Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Tro mig du ville ikke være i tvivl
hvis din PS3 går i højeste blæser mode, det er pænt højt.

Ved video afpilning/streaming og, så vidt jeg lige husker, Blu-ray afspilning,
bliver min 40 GB PS3 på det nederste niveau (eller de to nederste, de er sgu
så støjsvage at jeg skal helt hen og lægge øret til maskinen for at høre
dem).

Du er bare så skide heldig! Når jeg ser BD går der omkring 20 min., så
overdøver PS3en næsten filmen.
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Ved video afpilning/streaming og, så vidt jeg lige husker, Blu-ray afspilning, bliver min 40 GB PS3 på det nederste niveau (eller de to nederste, de er sgu så støjsvage at jeg skal helt hen og lægge øret til maskinen for at høre dem).
Spiller jeg (så vidt jeg har bemærket, uanset hvilket spil) eller ser opskaleret DVD ryger blæseren op på det der hos min tilsyneladende er det højeste niveau (hvis vi ser bort fra den der afsindige blæsertest :)) - og som nævnt så er det ikke højere end at jeg kun lige akkurat bemærker det fra min stol to meter fra maskinen, uden nogen andre lydkilder end blæseren i stuen.

Det har ikke ændret sig med GTA4 - heller ikke her de seneste dage hvor min stuetemperatur er nået op på 27-28 ubehagelige grader om eftermiddagen.

Det er nærmest ligesom blæsertesten som jeg også har kørt på min. Hvis ikke de er identiske så er der ikke megen forskel fordi der er virkelig knald på og det larmer utrolig meget, så du burde sagtens kunne høre det fra din stol 2 meter væk. Tror bare aldrig du har haft din PS3 på højeste blæserniveau fordi som sagt så var du ikke i tvivl. Min har ellers altid opført sig lige som du beskriver din (faktisk også lige siden på nær den ene dag).

Til top
flummer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 14:29

Jeg har også netop fået problemet med at min den larmer. Det er dog på spillet "Drakes Fortune". Det sker ca. 1 time efter jeg er startet på spillet. Jeg prøvede så at lade den køle af, hvorefter jeg spillede Burnout Paradise. Der begyndte den så også efter en time (hvilket den aldrig har gjort før). Jeg tror det skyldes den varme vi har i øjeblikket.

Jeg har min ps3 til at stå i et reolsystem, så jeg ryddede op rundt om den så den kunne få mere luft. Jeg synes ikke rigtig det har hjulpet, så nu har jeg bestilt en ekstra køling til den:

http://www.gamebits.dk/shop/playstation-3-dragon-4973p.html

Er der nogen som har erfaring med den? Når jeg har prøvet den af, skal jeg nok melde tilbage om det hjalp.

Til top
Ostemad Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 14:54
Du er godt klar over at den suger UD der hvor 40gb versionen suger IND.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 18:00
Den larmer også pænt meget synes jeg, har den ikke selv men har hørt den på en andens PS3. 
Til top
flummer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 18:45

Så har jeg modtaget den og prøvet den af henover weekenden. Jeg var selvfølgelig skuffet over at den blæser den forkerte vej, men havde bestilt den da jeg fik oplysningen. Jeg kan ikke helt forstå at man ikke kan gennemtænke produktet ordentligt.

Derudover er den jo formet i profil som PS3'en, og man forventer derfor også at den kan monteres direkte i forlængelse, men det har ikke været muligt for mig. De små "dutter" som skal passe ind i indsugningshullerne er forskubbet, så den sidder forskudt 5 mm med toppen af PS3'en. Det synes jeg også er lidt skod.

Det gode er at jeg faktisk ikke synes den larmer så meget. Det er hvad man kan forvente mener jeg, og er derfor positivt overrasket. Jeg bruger den kun når jeg spiller spil, og ikke når jeg ser film. Derudover, så har min maskine ikke gået amok i blæseren siden jeg monterede den, så den må jo gøre et eller andet rigtigt, selvom den blæser den forkerte vej.

Jeg er generelt skuffet over produktet, at den ikke blæser ind i maskinen, da det burde give en bedre luftgennemstrømning gennem PS3'en. Derudover kan jeg ikke forstå at man ikke kan lave monteringen noget bedre. Heldigvis virker den, og til 169,- er det sikkert mere end hvad man normalt kan forlange.

Med venlig hilsen
Søren Flummer

TV: Samsung LE40-M86BDX
Afspiller: PS3
Ekstra: AppleTV
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 18:51
Det var da i det mindste godt at den virker mht. at nedsætte PS3'ens blæserniveau, men er du sikker på det ikke blot skyldes den generelt lavere temp. i forhold til hvad den var den jeg startede den tråd? Jeg har ikke haft problemer med min PS3 siden da nemlig? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 18:53
btw. temlig skod det med at den ikke passer helt ind....Jeg var klart af det indtryk at den skulle virke som en naturlig forlængelse af maskinen, m.a.o. så skulle det ikke være muligt, uden at se nøje efter, at se at den var monteret på maskinen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu