recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ægte 4K Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ægte 4K Projektor

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 12:44
OK Lyder godt så må jeg lige nærstudere fake 4K :-)
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 18:30
Flemming Kirk
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 19:29
BenQ TK800 er fake 4K med DLP-regnbuer og højt støjniveau
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 19:39
Ja, men det er ikke nemt at gennemskue, så mange steder de skriver "ægte 4K-opløsning med 8.3 millioner pixels".
Om man ser regnbuer eller ej, er ikke givet på forhånd, men støjniveauet, vil jeg give dig ret i, er i den højere ende, dog er der uden tvivl meget projektor for pengene...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af BeoBrians BeoBrians skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af BeoBrians BeoBrians skrev:

En ting er 4K opløsning, men de fleste projektorer laver det som kaldes Wobbling 4K.

Det betyder at 2-4 billedchip, laver dit 4K billede. 

Så mit skøn er at en rigtig god Pixelshift projektor, som JVC og VIVITEK er, gør det lige så godt, som en projektor med 4K wobbling teknologi.

Hvis du vil ægte 4K, er det en projektor med en enkelt 4K billedchip, men så er du også oppe i mere end en halv million for en projektor. Her vil jeg anbefale Digital Projection, så kan den også 4K DCI som er biograf formatet.
Er det ikke kun consumer DLP'er som laver wobbling? Jeg mener Sony's og JVC's (Som ikke er DLP) rent faktisk er ægte 4K.

Når det så er sagt har jeg selv en 4K DLP (som du kalder wobbling-tech) - og grundet DLP's naturlige skarphed finder jeg den mindst ligeså skarp som Sony og JVC 4k modellerne.

Jeg er på ingen måde billedekspert, så kan sagtens tage fejl ift. termerne.

Nope, det snyder mange, men det forklarer hvorfor der er 4K projektorer der koster spidsen, det er pga. prisen for single 4K chip.
Barcos 4ak er også ved wobbling. Ikke mange producenter skriver det, fordi det er upopulært, og ikke det kunder vil have. De vil have den ægte fulde 4K løsning, men det koster bare.
Har du noget dokumentation eller links til steder hvor det står?

Jeg er enig når det gælder DLP-projektorer, men vil vove at påstå, at du tager fejl ift. de nye Sony og JVC projektorer. I hvert fald indtil andet er linket Smile
Til top
Lynetk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynetk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 21:36
Jeg har lige fået en Epson TW9400 og er meget begejstret for den og det pixel-shift den kan lave.
En 4K 60FPS HDR video fra youtube, som jeg godt ved er komprimeret, ser helt fantastisk ud.

Jeg er ingen ekspert og kan ikke udtale mig om det han siger er 100% korrekt, men synes det er god læsning.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 21:47
Jeg ville nok købe en Epson TW9400, hvis jeg ikke havde råd til en JVC (urimelig sammenligning, da en ny JVC koster over det dobbelte)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 20:53
Sony 4k projektorer og JVC nye 4k projektorer er NATIVE 4k. Altså ét panel i fuld 4k opløsning. De starter ved omkring 40.000 kr.

Der er dog ingen tvivl om en DP til en halv mio. kan levere et bedre billede.
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 07:24
Ingen tvivl om både Sony og JVC projektorerne gør det rigtig rigtig godt.

Men det er bare vigtigt at taler man om 4K Native, så er det projektorer med en 4K Billed-CCD.

På JVC skal du op i DLA-Z1, det er en virkelig fed projektor, som outperfomer mange andre.
De mindre JVC, danner 4K billedet med 2 x CCD, på hver den halve opløsning af 4K. Det er ikke en forkert måde, det er bare ikke Native 4K. Som de fleste andre der skriver 4K projektor.

Tager du Sony, så er deres SXRD teknologi en 4K billed-CCD, i et meget lille format, og det er også helt fint. Men detaljegraden er slet ikke så fin som JVC DLA-Z1 eller DP’s 4K projektorer og det er pga. fysikkens love, så skal billed-CCD have en vis størrelse for at du kan se alle pixels.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 11:09
Enig i ovenstående - dog mener jeg at JVC Dla-nx5 og frem også er native 4k. Noget billigere end z1.

Der er forresten meget andet en chippen som giver billedet - f.eks. optikken. Derfor er det ikke specielt underligt at der er forskel på projektorer til 10, 50 og 500k kr.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af BeoBrians BeoBrians skrev:

Ingen tvivl om både Sony og JVC projektorerne gør det rigtig rigtig godt.

Men det er bare vigtigt at taler man om 4K Native, så er det projektorer med en 4K Billed-CCD.

På JVC skal du op i DLA-Z1, det er en virkelig fed projektor, som outperfomer mange andre.
De mindre JVC, danner 4K billedet med 2 x CCD, på hver den halve opløsning af 4K. Det er ikke en forkert måde, det er bare ikke Native 4K. Som de fleste andre der skriver 4K projektor.

Tager du Sony, så er deres SXRD teknologi en 4K billed-CCD, i et meget lille format, og det er også helt fint. Men detaljegraden er slet ikke så fin som JVC DLA-Z1 eller DP’s 4K projektorer og det er pga. fysikkens love, så skal billed-CCD have en vis størrelse for at du kan se alle pixels.

Fra Jvc's hjemmeside og deres billigste 4k projektor

New 0.69 inch 4K D-ILA (4096 x 2160) device x 3
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu