Ok. Det man kan sige er jo nok at man skal ikke regne for meget med disse hastighedstests, da der jo er mange faktorer også som spiller ind - selvfølgelig også kvaliteten af selve hastighedstesten. De siger jo at man ikke skal have noget som helst andet kørende på computeren, ingen programmer åbne osv., men alle de tests jeg har lavet er lavet med de samme par programmer åbne - det skal jo også være realistisk i forhold til en hverdags situation, synes jeg.
De tests jeg har vist indtil nu er desuden lavet mens min kone så filippinsk tv via internet baseret set-top boks (kablet forbindelse til router) - så hun har sikkert stjålet lidt båndbredde på download. Her til morgen lavede jeg så en ny test, hvor hendes filippinske tv-serie er sat på pause og det er meget tidligt om morgenen. Da fik jeg et noget bedre resultat på download og ca. det samme på upload. Så upload er generelt lidt et "problem" her - flere gange kan den ikke gennemføre testen.
Det er muligt at man ikke kan udnytte mere end 20 mbit/s i forbindelse med at kigge på hjemmesider, men det er jo heller ikke kun det man bruger internettet til. Jeg arbejder herhjemme og sender og modtager mange mails og sender mange mails med vedhæftede filer, ofte halvtunge. Desuden har vi en ftp-server i Lithauen, som jeg (burde) holde ved lige ved at uploade filer til den.

Speedtest 4, trådløs forbindelse.

Speedtest 4, kablet forbindelse.
Det sjove er at jeg generelt set får bedre resultater med trådløs forbindelse...