recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ægte bredbånd og trådløs router.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆgte bredbånd og trådløs router.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 15:36
Opbygning af abonnement: Ja, det ved jeg heller ikke. Jeg er på Cirque Bredbånd, som testen også siger. Jeg bor i boligforening og har sat trådløst op med dynamisk IP. Men ellers ved jeg ikke... Åååh ok, det var måske abacus' indlæg du svarede på.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 19:15

Meget sjovt med alle de tal man kan få frem når man tester hastigheden på nettet.
Er tilfreds bare jeg har over 20 mbit begge veje, da det jo ikke har noget formål at have mere, da intet site giver mere adgang end det.

Helt til en gang sidste år, var tp-test meget pålidelig, men lige pludselig byttede den om på mit up/down-load og gav nogle meget mærkelige tal.
den kan finde på at vise, at jeg har 3mbit i down medens andre testmaskiner siger noget omkring 80-90 mbit.
Har spurgt til det, og den har da også virket et par gange, men nu har jeg opgivet den.

Detfor bruger jeg nu speedtest.net til test.

Her er nogle af de sjove målinger taget lige efter hinanden (kabel-tilslutning)

Redigeret af abacus - 13-September-2009 kl. 19:39
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 21:43

En lille rettelse,

Testede min netbook med fast forbindelse, og fik kun omkring 36 mbits begge veje, så regn ikke med mine målinger med den trådløæse forbindelse, det kan måske være bedre med en hurtigere labtop.

Niels

Redigeret af abacus - 13-September-2009 kl. 21:44
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 05:56

Ok. Det man kan sige er jo nok at man skal ikke regne for meget med disse hastighedstests, da der jo er mange faktorer også som spiller ind - selvfølgelig også kvaliteten af selve hastighedstesten. De siger jo at man ikke skal have noget som helst andet kørende på computeren, ingen programmer åbne osv., men alle de tests jeg har lavet er lavet med de samme par programmer åbne - det skal jo også være realistisk i forhold til en hverdags situation, synes jeg.

De tests jeg har vist indtil nu er desuden lavet mens min kone så filippinsk tv via internet baseret set-top boks (kablet forbindelse til router) - så hun har sikkert stjålet lidt båndbredde på download. Her til morgen lavede jeg så en ny test, hvor hendes filippinske tv-serie er sat på pause og det er meget tidligt om morgenen. Da fik jeg et noget bedre resultat på download og ca. det samme på upload. Så upload er generelt lidt et "problem" her - flere gange kan den ikke gennemføre testen.

Det er muligt at man ikke kan udnytte mere end 20 mbit/s i forbindelse med at kigge på hjemmesider, men det er jo heller ikke kun det man bruger internettet til. Jeg arbejder herhjemme og sender og modtager mange mails og sender mange mails med vedhæftede filer, ofte halvtunge. Desuden har vi en ftp-server i Lithauen, som jeg (burde) holde ved lige ved at uploade filer til den.

Speedtest 4, trådløs forbindelse.

Speedtest 4, kablet forbindelse.

Det sjove er at jeg generelt set får bedre resultater med trådløs forbindelse...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 13:59

Besynderligt. Det har altid været TPtest og målinger mod Dix'en der har givet mig de mest konsistente resultater.

Redigeret af TBC1 - 14-September-2009 kl. 14:18
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu