|
ÆGTE HDR |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg så nu ikke dit indlæg som et spørgsmål, men som din konstatering. Jeg fortalte så om mine oplevelser. Mig bekendt findes der ikke HDR TV alene - uden 4K. Så vidt jeg er bekendt er HDR et "Lag" som tilføres f.eks. en 4K BD
![]() |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|||
Det var ikke et spørgsmål. Det var en kommentar til påstanden om at HDR ikke har nogen værdi medmindre det er på en stor skærm. Kommentaren var til Kurt400 og du valgte skrive om noget andet end det du citerede. Uanset om HDR kun kommer til at eksistere som et lag på 4k eller om vi senere får HDR at se på 2k indhold ændrer det ikke ved det jeg skrev før, at HDR stadig er relevant på mindre skærme.
|
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
|||
Jeg har lige købt nyt TV til soveværelset og det blev et 43" med 4K.
Men den afstand vi har til TV'et knap 2,3 m, så kan jeg se forskel HD og 4K udsendeser. Så hvornår 4K giver mening er lige så høj grad et spørgsmål om afstanden til TV'et.
|
||||
![]() |
||||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
|||
Selvom det kun fandtes til 4K, så gør HDR da stadig en kæmpe forskel på små skærme, det ændrer ingenting. Men det gør det ikke, HDR er tilfældigvis bare en standard der kom næsten samtidig med 4K, det virker fint i 720p, 1080p og hvad opløsning man nu vil se det i. Når jeg siger næsten, så burde du da have opdaget at der er masser som har haft købt et 4K TV som ikke har HDR, netop fordi 4K kom lidt før HDR. Og det bliver skam allerede også leveret af Netflix, der kan du streame HDR content i fx 1080p. Netflix: Vi anbefaler en internethastighed på mindst 25 megabit i sekundet for at streame titler, der er tilgængelige i HDR i UltraHD 4K-opløsning. Hvis din internetforbindelses hastighed er lavere, kan du stadig få glæde af HDR ved lavere opløsninger som f.eks. 1080p. Se vores artikel Anbefalinger for internetforbindelseshastighed for at få flere oplysninger.
|
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Nej, den var jeg ikke klar over omkring HDR og 1080P. For mig er HDR relateret til 4K,måske fordi UHD Alliance inkluderede HDR i deres Premium Standard. Jeg må så erkende at jeg har svært ved at forestille mig hvorledes HDR tager sig ud på et 1080P TV med tanke på de specifikkationer man ellers ridser op for HDR. Omkring Netflix er jeg altid på ukendt område da jeg ikke benytter Netflix.
![]() Redigeret af Hother - 10-Juli-2016 kl. 12:24 |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8682 |
|||
HDR vil tage sig fint ud. Det handler om farverum, lysstyrke m.m. og ikke størrelsen på pixels.
|
||||
![]() |
||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|||
Ok. Det får mig til at spørge om pixelstørrelsen iøvrigt altid er proportional med størrelsen af en Tvskærm eller om pixels altid har samme dimension.
Jeg har jo tidligere lavet en tråd omkring TV størrelse og afstand til tv mv.. Meningen var at påvise, at det bedre kan betale sig at købe et bedre tv/skæm med færre tommer og så rykke tættere på, end et dårligere tv med flere tommer og derved øge afstanden til apparatet. Redigeret af bentpetersson - 11-Juli-2016 kl. 10:18 |
||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
![]() |
||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|||
Pixelstørrelsen skalerer naturligvis med TV'et. Hvordan ville du ellers fremstille et 4K TV i 75" og et i 55" med samme antal punkter?
Du tænker vel næsten på "UHD Premium" logoet? Der er flere skærme, som er i stand til at spytte den rette mængde lys ud til i princippet at kunne få logoet, men producenten har så bare ikke klistret det på. Sony XD93 og XD94 er sådanne eksempler. Det samme gælder Samsungs topmodeller. UHD Premium er bare ikke en garant for den fulde oplevelse, da det primært handler om maksimal lysstyrke og ikke om hvordan skærmen ellers klarer sig når der er fuldt blus på lyset. Dette emne erindrer jeg som om vi allerede har tæsket en del rundt i før? Bent har i hvert fald haft en længere tråd om emnet herinde. Redigeret af Torben Rasmussen - 11-Juli-2016 kl. 10:43 |
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
![]() |
||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|||
Ja, det var god tråd, som jeg lærte en del af. Vulkantråden kalder jeg den for mig selv - på grund af vulkanudbrudene. 😮
http://forum.recordere.dk/er-mit-tv-klar-til-hdr-og-uhd-afspillere_topic146537_post1479069.html?KW=Hdr#1479069 |
||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |