Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
steger
Super bruger
Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
|
Emne: GTX 260 HDMI -> Onkyo 606 -> PanaPZ80 Sendt: 15-December-2008 kl. 23:07 |
Hej, (og HJÆLP!)
Et par spørgsmål fra en begynder... Da jeg ikke kan få noget til at virke pt :)
Dette grej skal snakke sammen: - Grafikkort: GTX 260 (DVI->HDMI - lyd via mobo SD/DIF) - Kabel: Et DVI/HDMI kabel (uden konverter) - Receiver: Onkyo 606 - Plasma TV: Panasonic PZ80
1. Jeg vil gerne starte med at få lyd fra min PC igennem min receiver. Det jeg har gjort er at sætte HDMI fra PC til "GAME/TV" i receiveren. Jeg har sat lyd gennem HDMI i PC'en og kan se udslag - så der er lyd. Men på receiveren kommer der intet - jeg står på "GAME/TV" og prøver alle modes dolby, stereo etc. Ingen lyd!
Hvad gør jeg galt?
2. Når punkt 1 funker vil jeg gerne se film igennem de 3 led. Jeg har pt sat det op som punkt 1. Derudover har jeg kørt en HDMI ud fra "OUT" på receiveren og over i HDMI 1 på panaen. Intet billede eller lyd. 
PS Har nyeste driver 180.46 fra nvidia PPS Vista 64 bit Onboard lydkort Realtek
Kan nogen give et råd eller tre?
Redigeret af steger - 16-December-2008 kl. 13:50
|
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.
PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
|
 |
LarsKnudsen
Bruger
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 153
|
Sendt: 16-December-2008 kl. 00:22 |
Har du været inde i recieverens setuppet på recieveren og sætte game/tv til at modtage gennem den hdmi port der er tildelt til det? Er ikke sikker på at den gør det som standard. Så vidt jeg husker gøres det under input assign i setup menuen :)
Når det er gjort og du har fået billede igennem er der også en menu hvor du kan sætte lyden til at blive modtaget gennem hdmi porten, men det er over min sengetid lige nu, så hvis du ikke kan hitte ud af hvilken menu det er skal jeg nok lige vende tilbage en anden dag ;)
|
 |
steger
Super bruger
|
Sendt: 16-December-2008 kl. 02:32 |
Hej Lars Tak for svar.
Jeg har været inde i setuppen og der ER automatisk assignet HDMI port 4 til GAME/TV". Har også prøvet de andre input, men uden resultat.
Der går et stykke tid inden den registrerer HDMI (HDMI står og blinker 30 sek) i displayet, der står i displayet: "DPS HDMI DSP (+mode fx dolby)".
Jeg ved nu: - PC'en registerer receiveren (kan ses fra Nvidia kontrolpanelet). - PC'en spiller lyd - kan ses i Reaktek HDMI volume output panelet. - Receiveren registrerer HDMI stikket (kan ses i displayet).
Jeg har på fornemmelsen det kan være det SP/DIF kabel der sidder fra mit mobo (Asus p5q pro) - og er tilsluttet grafikkortet (GTX 260). Har dobbeltjekket på nettet at det sidder korrekt).
Jeg har prøvet både rodet med HDMI og SP/DIF i biosen, men det er bare ingen lyd eller billede.
Damn!
Redigeret af steger - 16-December-2008 kl. 02:35
|
PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
|
 |
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
|
Sendt: 16-December-2008 kl. 10:22 |
Lige angående lyden:
Har du lydkort, eller kører du lyd gennem dit bundkort? Selv har jeg lydkort, hvor jeg, ud af den grønne port har et fordelerstik. der sidder rød og hvid stik i, som så går ind i rød/hvid input i recieverens game/tv port. Altså ingen HDMI.
Hvis du fx. har lydkort, men bruger HDMI på dit bundkort, kan jeg godt forstå det ikke virker.
|
 |
steger
Super bruger
|
Sendt: 16-December-2008 kl. 13:52 |
Jeg har ikke lydkort.
Bruger onboard SP/DIF kabel fra mobo til indgang i grafikkortet - og så videre ud gennem HDMI til receiver.
|
|
 |
LarsKnudsen
Bruger
|
Sendt: 17-December-2008 kl. 19:16 |
Kan du konfigurere det fra din computer så der kun kommer lyd ud af hdmi? Hvis du kan det og onkyoen stadig ikke sender lyd ud må jeg indrømme jeg er blank. Jeg har nemlig erfaret at hvis der er problemer med et kombineret billede og lydsignal, med at få billedet videre til skærmen, så tager onkyoen ikke og behandler lyden alene før der er hul igennem til skærmen. Summasumarum, hvis du kan få lyd ud gennem hdmi alene og onkyoen spiser det, så er det højst sandsynligt noget med opløsning, hdcp handshake eller lignende der skaber problemer.
Har du forsøgt at outputte forskellige opløsninger? Og skalerer onkyoen billedet, eller er den sat til pass-through?
|
 |
steger
Super bruger
|
Sendt: 18-December-2008 kl. 02:14 |
Ok så har jeg fået LYD og BILLEDE igennem.
Problemet var at systemet kun registerer receiveren, men ikke aktiverer den - det skal gøres manuelt. Det skal gøres HVER gang!
Derudover var ATI bedre til at vise film, idet den automatisk viste al video og fullscreen video på tv'et. NVIDIA kan overhovedet ikke vise video på tv, med mindre man trækker videoen over på den extendede tv skærm. (update: skal lige siges at jeg ikke prøvede ATI gennem receiver - kun lige til hdtv, så ved ikke med sikekrhed det nvidia er dårligere der.)
Kan pt ikke se fullscreen video på hdtv.
Jeg kunne heller ikke få noget lyd ud af receiveren når tv'et kørte 60hz (som standard) - kun på 24hz. Meget underligt.
LarsKnudsen Lige nu har jeg overscan på alle hz og opløsninger - meget irriterende! s(skete ikke med ATI, ahem!).
Hvordan sætter jeg onkyoen til passthrough på billedet?
Redigeret af steger - 24-December-2008 kl. 00:48
|
|
 |
LarsKnudsen
Bruger
|
Sendt: 18-December-2008 kl. 10:30 |
se side 80 i denne pdf: http://www.intl.onkyo.com/downloads/manuals/pdf/tx-sr606_man ual_e.pdf
Ellers er det setup->hardware setup->hdmi->output resolution->through
Godt at høre du fik fod på situationen, omend jeg er overrasket over at høre hvor besværligt det lyder med et nvidia kort :l
|
 |
steger
Super bruger
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 00:52 |
Den står på throughput ( det gjorde den som standard) - ingen forskel...
Jeg kan nu få 1080p 24hz (+720p 24hz) igennem på hdtv'et - med lyd i receiveren. Men lyden er STEREO!? Har læst mange steder at mange har samme problem - laver nok lige en ny post på dette problem.
Fik løst det meste i løbet af denne tråd. :)
|
|
 |