recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GUIDE: Moviesheets på WDTV-Live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGUIDE: Moviesheets på WDTV-Live

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 13:03
Du har fået en PB :)
Til top
Thomas__H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2011
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 21:47
Hej

Jeg har brug for lidt hjælp - håber der er nogen der kan fortælle mig hvad jeg gøre galt...

Synes det er en super god vejledning - men jeg gør åbenbart et eller andet galt...

Her er hvad jeg har gjort:

1) Jeg har installeret b-rads version 1.03.49_V.WDLXTV_LIVE-0.4.5.3. Og når jeg starter op kommer logoet WDLXTV Live også på og der er ny baggrund. Så jeg får ud fra at firmwaren er installeret... Ikonerne til video, foto mv. er ikke ændret - skulle de det...?
2) Så har jeg sat usb-stikket i pc´en igen og åbnet S00custom-options og kopieret de 4 linier fra punkt 2 i jjmikkels guide
3) Moviesheets: WDTVImageGrapper går ned hver gang jeg prøver at få den til at søge hele min film-folder igennem... Så jeg har lavet en enkelt film manuelt og prøvet mig lidt frem med den. Filmen '16 Blocks'. Jeg har filmen til at ligge på en ekstern harddisk der er koblet på netværket via en usb-indgang i min trådløse router. Så den fungerer som en slags NAS. Jeg har netværkskabel til WD TV Live. På harddisken ligger filmen i følgende folder-struktur:
Film (folder)
-Movies (folder)
--16 Blocks (Folder)
---16 Blocks.iso (iso-fil)
---folder.jpg (jpg-fil med thumbnail billede af 16 Blocks)

På usb-stikket som sidder i WD TV boksen har jeg placeret moviesheets i en folder:
Moviesheets (folder)
-16 Blocks.iso_sheet.jpg

4) Efter at have sat usb-stikket i WD TV igen har jeg prøvet at genstarte/tage strømmen fra flere gange - men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke... Skærmbillederne er nøjagtig magen til den officielle firmware. Ikke noget moviesheets...

'Show filesize' er sat til 'off'. 'Media library' har jeg prøvet med både 'on' og 'off'

Er der nogen der kan se hvad jeg mangler/gør galt...??

Og evt. et fif til hvordan jeg får WDTVImageGrapper til at virke...?? Jeg har opdateret Windows .net til nyeste version.

Mvh
Thomas
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 22:19
jeg tror jeg har fundet ud af hvor det (bl.a.) er gået galt...

jeg havde ikke fået lagt net.mount filen ud i roden af usb-stikket. Det har jeg nu. Men jeg har stadig lidt problemer med at mounte min harddisk.
Jeg har en alm. extern harddisk (WD2Tbele) koblet på min netværks-router via usb-indgang i routeren.

Jeg har fundet flere tråde hvor der står at man skal angive følgende i net.mounts filen:
xmount "//XXX.XXX.XXX.XXX/ShareName" "ShareName" cifs
hvor x´erne er =ip-adressen til harddisken.

Er det kun når harddisk og wd tv live er sat op til NFS...?? Kan min harddisk overhovedet sættes op til NFS og hvordan ser jeg om den er det...??

Hvordan ser jeg harddiskens ip-adresse...?? Eller har den slet ikke sådan en når det bare er en alm. extern harddisk koblet til netværket via usb...??
Til top
fishytank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:44
Tror ikke du kan mounte en hdd når den sidder ko let på din ouyer. Det skal sættes op som nfs (som du normalt gør inde i settings på en nas). Og når du ikke kan få wd tv til at se hdd som en "lokal" hdd kan du ikke få moviesheet.

Ps. Jjmikkel guide er skrevet til den gamle firmware, den kan ikke bruges til den nye firmware, der skal du bruge b-rad forum links, der er fine guides.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 21:05
kan man kun mounte en netværksharddisk når den er sat op til nfs...??

når jeg logger ind på wd tv live får jeg denne boks op når jeg vælger Mount Table i menuen til venstre:

Block Devices
Mount Locations
Mount point: /
Device: /dev/sigmblockh
Options: ro
Mount point: /tmp/WD2TB/USB_Storage
Device: \\192.168.1.1\USB_Storage
Options: ro,mand,unc=\192.168.1.1\USB_Storage,username=anonymous,rsize=64512,wsize=130048

Så umiddelbart kan wd tv live godt se hdd - burde det ikke betyde at der er mulighed for at mounte den til at wd tv ser den som et lokal drev...??

Hvordan ser det ud når det virker...?? Hvor vil jeg kunne se drevet...?? Jeg får jo ind via Video-ikonet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu