|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |
ChristianTT
Guld medlem
Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Emne: Guide til EPG og mediaportalSendt: 05-Juli-2009 kl. 15:29 |
|
Er der nogen herinde der kan linke til en guide til hvordan man får tvguide/epg til at virke i mediaportal eller hvis nogen kunne skrive en lille trin for trin beskrivelse. Jeg har søgt rundt omkring men ikke kunne finde noget der virker, Dette inkluderer hvorfra man kan downloade program dataene. Jeg kører mediaportal 1.0.2. med floppydtv og yousee, hvis det har nogen betydning. På forhånd tak /Christian |
|
![]() |
|
kongedam
Bruger
Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 14:04 |
|
Hejsa |
|
![]() |
|
audio
Super bruger
Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 16:57 |
|
Jeg har prøvet alle deres versioner fra 1, og ingen af dem har hidtil nærmet sig noget brugbart på min htpc med FloppyDTV S2. Jeg bemærkede dog at der pludselig var EPG info på kanalerne i den sidste version (1.0.2)...meget overraskene da dette ikke tidligere har virket.
Jeg kan desværre ikke give dig anden guide, end at jeg som altid bare havde bedt den hente EPG info.
|
|
![]() |
|
langben
Bruger
Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 19:54 |
|
Jeg kører mediaportal med et mix af DVB-T/DVB-S og her vises EPG fint - eneste jeg har gjort er at at sætte hak i "Grab EPG for this channel" i de relevante kanaler inden i TV-Server opsætningen. EPG'en man får ud af det er dog ikke altid lige god og ikke mere end 1-1½ uge frem - men det er naturligvis ikke mediaportals skyld.
Jeg har dog hørt nogle rygter om at Yousee's EPG ikke virker ordentligt, idet det muligvis sendes i et format som kun yousee-boxene forstår. |
|
![]() |
|
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4952 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:58 |
|
Jeg har kørt i 5 måneder med YouSee DVB-C og mediaportal. Der har kun én gang været problemer med EPG og der havde andre de samme problemer på YouSee boksene.
Jeg kan ikke lige huske opsætningen da jeg stadig er på arbejde, men det er lidt tricky skrevet i Mediaportal. Så hvis man læser sig godt for og ikke bare hovedløst sætter krydser. Så skal det nok lykkedes at få slået til. Det skal forresten klikkes på inde under dit tv kort og herefter skal hakket fjernes i "grab kun epg for følgende kanaler" Så den henter for alle. Der går måske 20-30 minutter, så tikker EPG langsomt ind. Jeg vil anbefale at køre med Ms SQL som Mediaportal kører med som standard, da den er hurtigere end MySQL. Redigeret af Cyberguyen - 06-Juli-2009 kl. 22:58 |
|
![]() |
|
Cyberguyen
Guld medlem
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 23:02 |
Man behøver ikke XmlTV når der er indbygget EPG i DVB-C Men det er meget smart til dem der modtager analoge kanaler. |
|
![]() |
|
ChristianTT
Guld medlem
Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 09:46 |
|
Hej Alle Tak skal i have for hjælpen.... EPG er kommet på helt automatisk, det var simpelt hen min tålmodighed der ikke rakte til at vente på at dataene blev hentet. De bedste hilsner
|
|
![]() |
|
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 14:34 |
|
Standardsmæssigt så står EPG grapper til at fungere efter 10 mins idle i MediaPortal.
Så først når man holder op med at rode med opsætningen vil der ske noget efter 10 min. ![]() |
|
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
Cyberguyen
Guld medlem
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:33 |
Den grabber også selvom man ikke venter 10 min. Men det tager den noget tid at grabbe og lægge data ind i databasen. |
|
![]() |
|
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
Sendt: 09-Juli-2009 kl. 14:58 |
|
Idle er også når du bare ser den samme kanal i 10 min (mener jeg).
Pointen er at man skal have lidt tålmodighed ![]() |
|
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |