|
Guide til hjemmelavet lærred |
Besvar |
Forfatter | |
Pulvik
Bruger Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 21:49 |
Hej
Som overskriften siger så leder jeg efter en guide til selv at lave et projektor lærred til min lille hjemmebio. Min lille budget hjemmebio består af en optoma hd141x projektor og et billigt 5.1 Sony surround sæt. Planen var egentlig bare at købe et billigt lærred til at hænge på væggen, men kan se flere herinde skrive omkring ikea stræklagener på en ramme. Så det jeg er ude efter er en step-by-step guide eller et link til nogen som selv har været igang. På forhånd tak |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et mørklægnings rullegardin er også før blevet foreslået. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Allanbp
Super bruger Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har haft lavet et af voksdug underlag, spændt ud på en ramme. (til en ungdomsklub)
Voksdug underlaget blev købt i sadolin. Det lykkedes at lave et 106" |
|
jacobthor91
Guld medlem Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
Funktioner
Tak(0)
|
jamen jeg kan da godt lige give dig en hurtig guide..
værktøj du skal bruge: sav skruetrækker/maskine vinkel hobbykniv hæftepistol eller mange søm og en hammer materialer: alt efter størrelsen skal du bruge følgende: noget fuldstændig lige og robust pind, her er en god bred liste på 100x20 mm rigtig go. noget stof eller lærred du vil bruge. ( stof og stil har noget de kalder bi-stretch som andre herinde har brugt) lim og skruer. 1. find størrelsen du ønsker. 2. sav dit pind i de rette størrelser 3. sæt dit pind sammen så du har en ramme. 4. lav skråstiver i hver hjørne af din ramme. 5. monter skråstivere i hvert hjørne. 6. bred dit stof/lærred ud på gulvet så der ingen folder er. 7. placer din ramme oven på stoffet. 8. hæft stoffet fast på rammen. (go ide at starte fra midten på hvert led og arbejde sig udefter) så har du i princippet et færdig lærred klar til at hænge op, og dette kan gøres på samme måde som et maleri, med mindre du går all in og laver et meget stort lærred.. så vil du skulle bruge beslag eller selv lave noget. jeg kommer gerne og giver dig en hånd hvis du bor i nærheden. MVH
|
|
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
|
|
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har brugt gulvlister som ramme og malet dem sorte. Derefter har jeg brugt bagsiden af en voksdug og det setup har jeg egentlig været tilfreds med de første par år.
Jeg overvejer nu at udskifte voksdugen med noget rigtig lærrede som jeg har tænkt at købe ved http://www.priebe.dk/
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |