|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 791 |
![]() Sendt: 09-Februar-2008 kl. 11:40 |
Hej Jeg har prøvet guiden på flatpanels, men har lidt på fornemmelsen at billedet godt kan blive endnu bedre. Har prøvet smække Moulin Rouge på min Denon DVD-3930 og sammenligne med billedet af manden med hatten som står med armene spredt - næsten nederst på siden: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1270&zoneid=1 Hvis jeg skal beskrive, så er frakken på mit TV lidt mere rød end på det nederste billede og han er lidt mere brun - lidt mere farverig i hovedet....men slet ikke så rødlig i hovedet som på det øverste billede. Jeg ved godt at min PC skærm ikke er kalibreret, men jeg kan sagtens se forskellen på de to billeder - ukalibreret vs. ISF kalibreret. Håber på nogle gode forslag til indstillinger. Hvilke indstillinger har I haft god succes med? Hvordan har I gjort / testet ? Nogen der har prøvet at indstille et 508XD med de oplysninger fra et 508XD der er ISF kalibreret, og har nogen evt. hentet de tal ud? Hører gerne råd / forslag. Super lækkert TV Jeg har prøvet at søge lidt rundt i forum, men har ikke lige fundet det rette. Hvis nogen husker et navn på en god tråd eller har gemt link, hører jeg gerne, tak. |
|
![]() |
|
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Prøv at kig på http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858851.
Ved ikke helt hvilken af US modellerne der er den samme som 508XD? Redigeret af Abolsen - 09-Februar-2008 kl. 16:58 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Hvor ser du indstillinger for 508XD i den tråd? Det er 5080 de har sat op og den har ikke ISF menuen.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
Prøvede 1150 indstillingerne, men er alligevel ikke helt tilfreds, specielt ikke med farverne... Mon ikke der er nogle mere specifikke 508XD indstillinger et sted... Der er bare SÅ mange sider i den tråd!
|
|
![]() |
|
![]() |
Tror bare jeg dropper det igen. Tilbage til film-indstillingen med al støjreduktion, tekstoptimering, intelligent tilst., DRE, ACL osv. på off.
![]() |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg har benyttet HDMI og SD indstillingerne fra AV-Forum. Jeg har godt nok justeret et smule på farveindstillingerne, men har et super billede. I med et nyt 508 skal huske på, at billedet først bliver optimalt efter ca 120 timer |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 791 |
![]() |
Hej Er der nogen der har specifikke indstillinger til 508XD ? Hother kan der lokkes nogle indstillings-oplysninger ud af dig? Ville være nice hvis du ville sætte dem ind her. Jeg kunne ike komme ind på avforum. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Warren - jamen alt for de ærede medlemmer. Send mig lige din e-mail adresse, så skal du få AV-Forums indstillinger (HDMI og Scart). Jeg har den generelle farveindstilling på -21
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fandt en snedig måde at lægge indstillingerne ind: ****************************************************** **************************************** For SKY HD, PS3, Blue Ray or HD/DVD (BLUE RAY, PS3 OR HD/DVD YOU NEED TO ADJUST PURE CINEMA) AV SELECTION ***MOVIE*** CONTRAST 30 PRO ADJUST > PURE CINEMA INTELIGENT MODE OFF PICTURE DETAIL COLOUR DETAIL MANUAL (HOLD ENTER FOR 3 SECS) COLOUR SPACE 1 If you're using a PS3 via HDMI with this TV, there is a bug that will destroy shadow and highlight details if you have "RGB Full Range" enabled in the PS3's display settings. I won't go into the technical details as to why, but to set up your PS3 properly with this TV, you should go to: 1: Settings > Display Settings > RGB Full Range (HDMI) set it to "Full" 2: Settings > BD/DVD Settings > BD/DVD Video Output Format (HDMI) and change it to "RGB" 3: TV Menu > Option > HDMI Input > Video and change it from "Auto" to "Colour-4" After a second or two, you should see the image change to a lower contrast, and far more accurate image. NOISE REDUCTION OTHERS
*******DVD Scart********** AV SELECTION USER CONTRAST 27 PRO ADJUST > PURE CINEMA INTELIGENT MODE OFF PICTURE DETAIL COLOUR DETAIL MANUAL (HOLD ENTER FOR 3 SECS) COLOUR SPACE 1 NOISE REDUCTION OTHERS
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Den tone kan jeg lide Takker for oplysningerne. Jeg vil forsøge i morgen eftermiddag, og vende tilbage med mit umiddelbare resultat. |
|
![]() |
|
![]() |
Mig behøver du ikke overbevise - mit billede er superb |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det skal jeg nok fortælle dig i morgen om det er |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |