recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide til indstilling af Pioneer 508XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide til indstilling af Pioneer 508XD

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

måske er der forskel mellem 428xd og 508xd.
Det håber jeg sandelig ikke, for jeg er på vej til køb af et Pio 508

Så skal du vel have den kalibreret af Otto denne gang?

Jeg ved sørme ikke om den nye "flat" skal kalibreres, for jeg mener faktisk at jeg har et super billede. Og hvis jeg kan opnå det samme på det kommende  - så.....

Som anmelder, så synes jeg faktisk du burde, det er jo den eneste garanti for at vi som læser dine anmeldelser kan stole på at dit udstyr viser farver korrekt. Men det er jo selvfølgelig op til dig

Jamen det kan du da have ret i. Men faktisk så har jeg da ind i mellem omkostninger ved at lave anmeldelser, for jeg køber jo ofte selv de ting som jeg anmelder. Disse ting bliver så ofte videre solgt. Men hvis jeg  - selvom jeg ikke synes at det er nødvendigt at kalibrere - skal betale for en kalibrering fordi man synes at mine anmeldelser er useriøse - så kommer der bare ikke flere anmeldelser fra mig

Jamen det er jo op til redaktionen om det er et krav eller ej. Det kommer jo også an på hvad der bliver anmeldt, det er mest relevant når vi snakker film anmeldelser.

Et eks. kan være, at der for noget tid siden var en anmeldelse af Face/off her på siden, på HDDVD, her var der en kritik af hudtoner var en tand for røde (hvis jeg husker rigtigt), nu har jeg filmen på blu-ray og her er hudtonerne ikke for røde, dette kan være en forskel fra blu-ray til HDDVD, jeg har ikke set dem side om side. Men det kunne lige så godt have været et kalibrerings spørgsmål (jeg siger ikke det er tilfældet her). Det er jo synd hvis en film får kritik for dårlige farver og det viser sig at det er fordi der ikke er kalibreret korrekt.

Jeg synes bare det er et interessant spørgsmål at rejse.

Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 15:17

Jeg startede med indstillingerne fra flatpanels.dk på min 508XD men bruger nu nogle indstillinger lavet af brugeren videoguy her fra recordere. Farvetemperaturen er måske en anelse til den kolde side, men ellers synes jeg de giver et super billede, meget bedre end med indstillingerne fra avforum.

Her er indstillingerne (bruges på "USER" på HDMI indgangen) - prøv evt. med lidt højere kontrast:

CONTRAST 30

BRIGHTNESS +1

COLOUR -14

TINT 0

SHARPNESS -12

>

PRO ADJUST > PURE CINEMA

FILM MODE OFF

TEXT OPTIMISATION OFF

INTELIGENT MODE OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF

BLACK LEVEL OFF

ACL OFF

ENHANCER MODE 2

GAMMA 1

COLOUR TEMP Mid-Low

CTI OFF

COLOUR MANAGEMENT

R +3

Y +5

G +2

c 0

B 0

M -3

COLOUR SPACE 1

NOISE REDUCTION

> Alle på OFF

OTHERS

3DYC Mid

IP MODE 1

"Film mode" fungerer også fint på andet end "off", f.eks. "standard" eller "advanced".

Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2006
Point: 791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 17:23

Tak KillerT2, dem vil jeg lige prøve på mit 508XD.

Abolsen, hvad bruger du så? Sætter den 1:1 i 1360x768 og lever med man ikke får de indstillingsmuligheder, eller vælger 1080p, og at billedet så måske ikke passer størrelsesmæssigt ? Hvilket grafikkort har du? Hvilket kabel samt længe bruger du?

Skal der en kode til for at komme ind til ISF kalibrering?

Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Tak KillerT2, dem vil jeg lige prøve på mit 508XD.

Abolsen, hvad bruger du så? Sætter den 1:1 i 1360x768 og lever med man ikke får de indstillingsmuligheder, eller vælger 1080p, og at billedet så måske ikke passer størrelsesmæssigt ? Hvilket grafikkort har du? Hvilket kabel samt længe bruger du?

Skal der en kode til for at komme ind til ISF kalibrering?

Jeg skifter lidt mellem 1360x768 og 1080P alt afhængigt af hvad jeg laver - Og TV'et står bare på PC på indgang 4 lige for tiden - jeg har endnu ikke fundet en indstilling jeg synes om på PC signalet. Hvilket er ærgeligt da jeg ser en del film via PC'en - Og meget ofte HD trailers. Hothers indstilling på PC'en giver et for gulligt billede... Det er ikke så slemt på Indgang 1 hvor jeg har PS3 og Selector på, via Onkyoen, men det er også svagt gulligt.
Tror bare jeg må have besøg af Otto inden så længe....

Mit grafikkort er et Geforce 8800, og jeg bruger HDMI kabel med DVI adapter. Det kører over CAT6 kabler med en 1080P HDMI Extender.
I alt kører de over ca. 20 meter, og signalet er fortræffeligt, og jeg oplever ikke tab.

Jeg har desuden fået den dårlige vane at styre videobillede-indstillingerne på grafikkortet i stedet for på fjernsynet...

Redigeret af Abolsen - 11-Februar-2008 kl. 18:16
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 19:48

Hej Abolsen,

Ja jeg tror ikke man skal justere på grafikkorts farver, kontrast med videre.. det kommer til at se helt forkert ud.

Jeg fik også et lidt gulligt billede, og måske en anelse mørke billede, men ellers super fedt billede.

Har nu prøvet KillerT2's indstillinger. Hvid virker til at være korrekt og billedet er mere klart og lyst, hvilket jeg ser som bedre i forhold til Hoters indstillinger, men jeg er lidt i tvivl om farverne/sammensætning/dybde/detaljering er lige så godt som i Hothers indstilling. Jeg venter på der kommer en udsendelse på Discovery HD. Især noget fra skovområder, kviste og fordybninger i skovbunden, er genialt til at spotte, hvor god den aktuelle indstilling er.

Abolsen, ved du om man med ISF kalibrering kan indstille PC-signalet på 508XD eller ville man også her kun have blå, grøn, rød, kontrast og lysstyrke til rådighed at justere på.

Er der nogen, som har prøvet med forskellige kalibreringsdvd'er?

Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 20:10
Jeg ved ikke om ISF-menuen byder på seriøse indstillingsmuligheder når signalet er PC kørende med 1360x768 opløsning. Men det er et godt spørgsmål 

Jeg vil også prøve KillerT2's indstillinger inden så længe.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 20:19

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man kommer ind i ISF menuen....bare lige for at se, hvad det bød på... jeg skal nok lade være med at pille

Det kommer der med garanti alligevel ikke noget godt ud af.

Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 22:14

Hej Abolsen,

J

Har nu prøvet KillerT2's indstillinger. Hvid virker til at være korrekt og
billedet er mere klart og lyst, hvilket jeg ser som bedre i forhold til Hoters
indstillinger, men jeg er lidt i tvivl om
farverne/sammensætning/dybde/detaljering er lige så godt som i Hothers
indstilling. Jeg venter på der kommer en udsendelse på Discovery HD. Især
noget fra skovområder, kviste og fordybninger i skovbunden, er genialt til at
spotte, hvor god den aktuelle indstilling er.

Prøv at se "The Hunted" - der er både sne og skov m.m.
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 22:33

Der kører noget om "stammer" på Discovery HD nu.

Den lavere kontrast/lysstyrke i Hothers indstillinger, synes jeg der medfører, at billedet i skoven er mere detaljeret og dybden er bedre i billedet. Har lige vurderet.

KillerT2 har du prøvet Hothers indstillinger? Ellers prøv, og så skift mellem "Film" og "Bruger". Det vil kun være fint, des flere vi er til at vurdere.

Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 22:35
Hvis nogen har fået deres 508XD kalibreret, kunne det da være sjovt at prøve med disse indstillinger, hvis nogen gider lægge dem frem?
Til top
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 20:22

Efter at have læst alle de gode indlæg må jeg desværre give fortabt - og håbe på lidt hjælp... Jeg leder efter indstillinger ved normalt analog tv... Pt. synes jeg mit billede er del grynet og uskarpt... Har I nogle gode ideer/indstillinger jeg kunne anvende?

Ligeså har jeg testet TH42PV60 og 508XD med en HD-DVD afspiller (EP30-version) og jeg syntes at 720p på PV60 stod flottere end 1080p på 508XD.... Kan det være rigtigt?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 10:51

Hvis det nu blev ISF kalibreret, ville man så heller ikke få de mange indstillingsmuligheder på denne PC-kilde?

Nej, desværre.

Hvordan kommer man i det hele taget ind i ISF-menuen?

Det er ikke en menu i traditionel forstand, men et interface der kommunikerer med noget kalibrerings-software. Så du kan ikke umiddelbart komme til at kigge nærmere på det.

Helt generelt, så vil jeg sige at de indstillinger der omtales her, vil give billeder der er relativt langt fra det perfekte. Ved at skrue så meget ned for farvestyrken, løser man bare ét problem ved at skabe et nyt, nemlig for svage farver. Farvemætning og farvestyrke er to forskellige ting - desværre kan man ikke justere farvemætningen direkte, uden at det medfører en særdeles negativ påvirkning af gråskalaen, dette har man så bedre justeringsmuligheder for i ISF-funktionen, da den har en 9-punkts gamma equalizer (som desværre ikke er tilgængelig for PC inputs).

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu