|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
business10101 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-August-2008 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
kender ikke noget til måden du køre på det, men har tidligere forsøgt at sætte mig ind i det uden større held.
kan huske at en af mine fejlkilder var at jeg havde givet værelse og soveværelse samme kode. de skal have forskellige koder |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jep, det med de forskellige koder er jeg bevidst om - dog kører jeg kun med én klient - på samme pc. Jeg tror endda jeg har haft serveren til at køre uden klient - med samme kedelige udfald. |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Nu er jeg vågen ![]() NewCS er et forfærdeligt stykke software til Windows. Jeg har været ude for at det fryser, men det var med bestemte chipsæt og CPU. Udviklerne har valgt at stoppe fremtidige versioner på Windows platformen af den grund. Jeg kører selv med NewCS på en Ubuntu på en gammel Pentium 4, jeg var nødt til at rykke over fordi den slet ikke kunne starte NewCS på denne maskine grundet chipsæt. Det er klippestabilt på linux og har ikke oplevet et eneste nedbrud. Da jeg kørte på Windows oplevede jeg to nedbrud indenfor tre måneder, som krævede at NewCS skulle startes igen. Hvad kører du med af hardware? Pga. problemer med med Kanal 5 HD og MultiECM på Acamd i Mediaportal, har jeg skiftet over til at benytte Hadu som card client. Hadu er en CCCam klient og jeg har derfor på samme NewCS linux maskine opsat en CCCam server der tilslutter localhost og henter koderne fra NewCS cardsharing serveren. Ulempen er at den ikke opdaterer kortet, men jeg kan leve med at tænde DVB-Viewer med Acamd plugin og lade den køre nogle timer hver 2. måned for opdateringen finder sted. Der vil ikke komme nogen guide på linux opsætningen, da det er en del mere langhåret end Windows. Jeg vil dog gerne give hjælp til selvhjælp for dem som ønsker. Redigeret af Cyberguyen - 12-Oktober-2009 kl. 11:55 |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Tak for svaret Cyberguy. Jeg har indtil videre kun kørt newcs på en tilfældig bærbar, men skulle gerne have den puttet ind i min maskine med mediecenter serveren (mediaportal) - det lyder lidt tilfældigt hvilken hardware den vil køre med, så måske jeg bare skal prøve. Ja, jeg har godt set, at de stopper understøttelsen af windows. Jeg orker næsten ikke at rode med linux... Der findes jo også andre systemer end lige newcs - f.eks acamd og ndscam. måske man skal satse lidt mere på dem
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
De fleste som kører med NewCS bruger en Core2 Duo med chipsæt lavet til denne.
Hvis du kører med Windows på en ældre Centrino platform med P4 cpu arkitektur, så er det med stor sandsynlighed derfor at NewCS opfører sig mærkeligt. Hvis du har mod på det, så kan jeg godt hjælpe dig igennem linux opsætningen, men jeg har ikke tænkt mig at lave en guide til denne. Redigeret af Cyberguyen - 12-Oktober-2009 kl. 12:47 |
|
![]() |
|
![]() |
He he - min medieserver kører netop med core2 duo :-) Jeg tror jeg holder mig fra linux, ellers mange tak for tilbudet. Der er simpelt hen alt for få timer i døgnet ;-) |
|
|
|
![]() |
|
ronnih ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Hej Cyberguruen - en dag du har "lidt" tid, så kunne du
jo lave en virtuelmaskine :) sådan et vmware image kunen være guld værd ;() Når man læser på andre skandinaviske forums, så lyder det til at flere har fået Boxer til at virke - men jeg er bare i tvivl om hvorvidt det er fordi de ikke bruger samme kryptering som boxer bruger i DK. Hvad ligger der i at "bryde" krypteringen på boxers kort. Og er der nogen af jer der har nogle links til hvor man kan læse mere om hvad der sker inden for den lidt "grå" verden. Vil nødig bruge flere tusinde kroner på et setup, hvis det viser sig at være umuligt at få boxer på HTPC'en :) |
|
![]() |
|
![]() |
Kunne man evt. køre det i en cygwin ? Eller via en vmware server, med linux ?
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved ikke om det kan køre i Cygwin, men måske er andLinux et godt bud, hvor jeg før har kørt nogle ting.
Jeg har dog ikke styr på om der er adgang til USB portene fra hverken Cygwin eller andLinux hvor det vil stå og falde med. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg installerede faktisk andLinux i går, fordi jeg fandt en guide til at køre den sammen med cccam. Jeg er dog ikke nået så langt endnu, da programmet konfliktede med noget andet. Nej hvis ikke man kan få adgang til portene, er man lige vidt, men mon ikke... jeg skal nok give en melding hvis jeg får noget til at funke. |
|
|
|
![]() |
|
RMortensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 132 |
![]() |
Noget nyt her? Synes også at en Softcam løsning til Boxer lyder spændende ..
Cyberguyen: Har du kigget på del 2 af dit fremragende indlæg?
Faldt forøvrigt over den her tråd der også indeholder en masse links, måske til inspiration for nogen. http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forumid=84&topicid=39124
|
|
Still learning ...
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har beskrevet en mulig løsning (dog til Viasat ) her : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69820&title=viasat-p-mediecenter-sdan
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |