recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide til MediaPortal med SoftCam
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide til MediaPortal med SoftCam

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 09:37
Boxer kører ikke med Viaccess 3 i Sverige, men Viaccess 2.5 eller noget i den retning - men de er vist på vej overtil den danske boxer standard.

Redigeret af Benu - 18-Februar-2010 kl. 09:44
Den Ben
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Cyberguyen:

Kører du stadigvæk med "Media Portal 1.0.2 med "MDAPI 2009 Fall 3" og Acamd 0.6.1.8."? Bruges Acamd som både klient og server på samme pc? Skal der bruges andre programmer/plugins som f.eks NewCS og hvad de hedder?

Det kommer til at køre på en P4 3,0 Mhz som idag fint afspiller MKV film, men jeg ved godt den efterhånden er forældet har bare ikke lige nu råd til en ny.

Jeg regner med at lave en HTPC med til at starte med 2 stk. DVB-C PCI kort(senere min. 4 stk.) + 1 smargo cardreader. Jeg regner dog med at bruge DVBViewer samt DVBLogic for at få kanalerne ind i Win7 MCE.

Grunden til dette er at jeg har Yousee og vil gerne nøjes med et kort.
P.f.t :-)

Jeg kører med MP 1.0.2 og MDAPI 2009 Fall 3 sammen med Acamd 0.6.1.8.
Jeg skal ærligt indrømme at der har været nogle problemer med at få EMM til at virke, når man kigger på logfilerne. Men det ser også ud til at den har lavet opdateringerne, så det kan være at det er output vinduet og logfilerne, der viser en fejl som ikke eksisterer Wacko

Min NewCS kører fra en Ubuntu Linux maskine over netværk, så det er ikke samme maskine.
Maskinen har ikke været genstatet i 5 måneder, så det må sige at være stabilt.
Der er på forhånd dømt problemer med et Pentium 4 chipsæt på Windows hvis du har tænkt dig denne løsning. Jeg ved dog ikke om det vil kunne klares ved at køre en virtuel linux, men det tager så igen meget kraft. Problemerne vil være at maskinen fryser eller du får blå skærm.
Næste version af NewCS vil ikke udkomme til Windows platformen, da udviklerne åbenbart er stødt på for mange problemer.

Jeg har på sigt planer om at købe en NAS og prøve at lægge NewCS på denne, så får man en stabil NewCS platform som alligevel står tændt og bruger meget lidt strøm.
Alternativt kunne man sætte sin kortlæser ud på sit arbejde i serverummet og på den måde spare strømmen, men så bryder man jo loven ved ikke at have kortet på bopælen ved tv udstyret. Ouch

Cyberguyen:
Nu skriver du NewCS, men kan Acamd 0.6.1.8 ikke bruges som både server og klient på samme computer?

Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 10:49
MHt Viaccess 3 så se her den her liste over CCcam supporterede kort: http://www.eurocardsharing.com/f78/cccam-and-cards-90860 

I følge den liste er der nogle Viaccess 3 kort som CCcam kan håndtere. Det er det der får mig til at prøve.

Hadu skal jeg også have kigget på - men jeg skal lige have en unix VM op og kører som kan køre seneste CCcam.
Still learning ...
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 11:21
chrlau : jo, Acamd kan både fungere som server og klient. Desværre får den min windows til at fryse ligesom newcs gør det :-(
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 11:23
Jeg tror det er derfor mange kører en virtuel linux ved siden af på samme maskine. Har en kammarat der har sådan en, den har ikke været genstartet i mere end et år pga. problemer.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Jeg tror det er derfor mange kører en virtuel linux ved siden af på samme maskine. Har en kammarat der har sådan en, den har ikke været genstartet i mere end et år pga. problemer.

Netop ! jeg var også lige forbi en ubuntu med cccam via vmware, før jeg gik over til at bruge min DM som kortserver.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:19

confused:

Men er newcs ikke stoppet med at "udgive" nye versioner?
Jeg synes mange skriver om cccam og acamd. Er der andre server/client versioner til Windows som kan køre både server og client på samme pc?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:44

confused:

Men er newcs ikke stoppet med at "udgive" nye versioner?
Jeg synes mange skriver om cccam og acamd. Er der andre server/client versioner til Windows som kan køre både server og client på samme pc?

Njaa nej de er bare stoppet med at udgive den til windows, netop pga. de mange problemer med "frys".

Jeg tror generelt du skal være heldig for at få en kortserver til at køre fornuftigt under windows.

Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:58
confused:

Tak igen for dine svar. Ærgeligt at serverne fryser i Windows. Det er mange år siden jeg rodede med Linux.

Men er der så nogle klienter der kan anbefales til Windows frem for andre? og virker de alle med de forsk. servere? Eller?

Tænker her Yousee Kabel eller Viasat+Canaldigital via sat. Jeg har ikke helt bestemt mig for DVB-C Vs DVB-S til HTPC´en endnu. Lige nu har jeg Yousee.
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 13:13
Cyberguyen:

Du skrev tidligere "Som skrevet så kommer der et afsnit mere som omhandler hvordan man opsætter en card server på mediecenteret, så man kan benytte to tunere på samme YouSee kort."

Hvis vi fedter lidt er det så noget du vil lave? Jeg er meget interesseret i en guide til Windows/DVBViewer DVB-C, men det er jo nok det samme for DVB-S/S2?

Til alle:
Er det muligt hvis man har DVB-S at have to smartgo kortlæsere sat til windows kort serveren en til f.eks Canal Digital og en til Viasat? Jeg gider simpelthen ikke bruge penge på leje af mere end et kort.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 09:16

Cyberguyen:

Du skrev tidligere "Som skrevet så kommer der et afsnit mere som omhandler hvordan man opsætter en card server på mediecenteret, så man kan benytte to tunere på samme YouSee kort."

Hvis vi fedter lidt er det så noget du vil lave? Jeg er meget interesseret i en guide til Windows/DVBViewer DVB-C, men det er jo nok det samme for DVB-S/S2?

Til alle:
Er det muligt hvis man har DVB-S at have to smartgo kortlæsere sat til windows kort serveren en til f.eks Canal Digital og en til Viasat? Jeg gider simpelthen ikke bruge penge på leje af mere end et kort.

Jeg ved ikke om jeg laver en egentlig guide til Windows, da jeg efterhånden er nået frem til at en NewCS løsning ikke er stabil nok under Windows. Teamet som udvikler NewCS har åbenbart haft for mange problemer på Windows platformen og derfor valgt at de næste versioner ikke kommer til Windows. Stern Smile

Angående flere Smargo læsere, så er det ikke noget problem med NewCS og jeg tror heller ikke de andre stykker software vil have problemer. Der bliver nemlig oprettet en COM port for hver tilsluttet Smargo læser.
I NewCS kan man definere hvilke kortlæser som skal have hvilken forbindelse og det sætter man også op i kortklienten med cardclient.conf.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 09:28

Cyberguyen:
Nu skriver du NewCS, men kan Acamd 0.6.1.8 ikke bruges som både server og klient på samme computer?

Acamd kan virke både som en cardserver client og en cardclient.

Det betyder at du sagtens kan sætte en kortklæser med kort direkte i maskinen og få Acamd til at bruge kortet.

Men du kan ikke få 2x Acamd til at bruge samme kort hvis du ønsker at have to stk. tunere i maskinen.

Derfor er løsningen at have en kortserver som står for tilgangen til kortlæseren og x antal Acamd kortklienter som tilgår kortserveren.
Hvis man opretter en NewCS server, så har man fri mulighed for at opsætte flere maskiner i hjemmet som benytter samme kort.
Der findes også et T-rex CAM kort med trådløst netværk, som skulle kunne flashes så det virker og på den måde kan man også drive sit tv direkte. Jeg har dog ikke testet denne løsning.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu