|
|
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | ||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
|
Boxer kører ikke med Viaccess 3 i Sverige, men Viaccess 2.5 eller noget i den retning - men de er vist på vej overtil den danske boxer standard.
Redigeret af Benu - 18-Februar-2010 kl. 09:44 |
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() |
|
Cyberguyen:
Nu skriver du NewCS, men kan Acamd 0.6.1.8 ikke bruges som både server og klient på samme computer?
|
||
![]() |
||
RMortensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 132 |
![]() |
|
MHt Viaccess 3 så se her den her liste over CCcam supporterede kort: http://www.eurocardsharing.com/f78/cccam-and-cards-90860
I følge den liste er der nogle Viaccess 3 kort som CCcam kan håndtere. Det er det der får mig til at prøve.
Hadu skal jeg også have kigget på - men jeg skal lige have en unix VM op og kører som kan køre seneste CCcam.
|
||
Still learning ...
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
chrlau : jo, Acamd kan både fungere som server og klient. Desværre får den min windows til at fryse ligesom newcs gør det :-(
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
|
Jeg tror det er derfor mange kører en virtuel linux ved siden af på samme maskine. Har en kammarat der har sådan en, den har ikke været genstartet i mere end et år pga. problemer.
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() |
|
confused: Men er newcs ikke stoppet med at "udgive" nye versioner?
Jeg synes mange skriver om cccam og acamd. Er der andre server/client versioner til Windows som kan køre både server og client på samme pc?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Njaa nej de er bare stoppet med at udgive den til windows, netop pga. de mange problemer med "frys".
Jeg tror generelt du skal være heldig for at få en kortserver til at køre fornuftigt under windows.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
confused:
Tak igen for dine svar. Ærgeligt at serverne fryser i Windows. Det er mange år siden jeg rodede med Linux.
Men er der så nogle klienter der kan anbefales til Windows frem for andre? og virker de alle med de forsk. servere? Eller?
Tænker her Yousee Kabel eller Viasat+Canaldigital via sat. Jeg har ikke helt bestemt mig for DVB-C Vs DVB-S til HTPC´en endnu. Lige nu har jeg Yousee.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Cyberguyen:
Du skrev tidligere "Som skrevet så kommer der et afsnit mere som omhandler hvordan man opsætter en card server på mediecenteret, så man kan benytte to tunere på samme YouSee kort."
Hvis vi fedter lidt er det så noget du vil lave? Jeg er meget interesseret i en guide til Windows/DVBViewer DVB-C, men det er jo nok det samme for DVB-S/S2?
Til alle:
Er det muligt hvis man har DVB-S at have to smartgo kortlæsere sat til windows kort serveren en til f.eks Canal Digital og en til Viasat? Jeg gider simpelthen ikke bruge penge på leje af mere end et kort.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Jeg ved ikke om jeg laver en egentlig guide til Windows, da jeg efterhånden er nået frem til at en NewCS løsning ikke er stabil nok under Windows. Teamet som udvikler NewCS har åbenbart haft for mange problemer på Windows platformen og derfor valgt at de næste versioner ikke kommer til Windows. ![]() Angående flere Smargo læsere, så er det ikke noget problem med NewCS og jeg tror heller ikke de andre stykker software vil have problemer. Der bliver nemlig oprettet en COM port for hver tilsluttet Smargo læser. I NewCS kan man definere hvilke kortlæser som skal have hvilken forbindelse og det sætter man også op i kortklienten med cardclient.conf. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Acamd kan virke både som en cardserver client og en cardclient. Det betyder at du sagtens kan sætte en kortklæser med kort direkte i maskinen og få Acamd til at bruge kortet. Men du kan ikke få 2x Acamd til at bruge samme kort hvis du ønsker at have to stk. tunere i maskinen. Derfor er løsningen at have en kortserver som står for tilgangen til kortlæseren og x antal Acamd kortklienter som tilgår kortserveren. Hvis man opretter en NewCS server, så har man fri mulighed for at opsætte flere maskiner i hjemmet som benytter samme kort. Der findes også et T-rex CAM kort med trådløst netværk, som skulle kunne flashes så det virker og på den måde kan man også drive sit tv direkte. Jeg har dog ikke testet denne løsning. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |