recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide til opsætning af Profiber IPTV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide til opsætning af Profiber IPTV ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 12:24
Hvorfor en PB ? var det ikke smartere at alle med profiber kunne drage nytte af de oplysninger ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 21:23
Grunden til at jeg nævner en PB evt. er at nogle måske ikke vel poste disse data til fuld offentlig beskuelse.  Men kender nogen til det jeg søger, må de selvfølgelig hellere end gerne også poste det direkte i denne tråd, da flere vil kunne få gavn af det så.

Jeg mangler stadig Profibers IP range/porte til diverse kanaler.
Jeg vil prøve i denne weekend hvis jeg får tid til det, at lege lidt med WireShark. 

Men det er lidt træls at investere penge i DVB programmet hvis ikke man kan finde de data det skal bruge, så er lidt afventende med det endnu, håber på at nogen snart poster nogle guldkorn til os profiber kunder med et dejligt MCE vi gerne vil kunne udnytte fuldt ud, istedet for at skulle trække kanalerne ind via den old gamle composit/svhs indgang, billedet er virkelig dårligt den vej, og desuden så fungere MCE´s IR styrring af min Tilgin box lidt sløvt.

Lige lidt OFFTOPIC info:

Har snakket med Profiber idag og de fortalte at fra d. 1 maj så vil alle kunder kunne skifte deres nuværende router ud med en ny type router som har Gigabit porte, det bliver kanon.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 21:26
BrianSPC hvem hos Profiber har fortalt dig dette ????
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:32
En fra teknisk support. Hvorfor ?
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af BrianSPC BrianSPC skrev:

En fra teknisk support. Hvorfor ?
Fordi så vil jeg gerne snakke med ham, for det jeg har fået afvide er at de kommer med den Tilgin de har ude i test i øjeblikket.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 23:20
Det han sagde til mig var at de havde i et stykke tid haft en model ude hos nogle test kunder og at den nu snart var færdig og klar til at komme ud til alle kunder den nye model, og det mente han var d. 1 maj.
Jeg spurgte så om den nye model havde Gigabit porte og det sagde han ja til, så det håber jeg da at den har for det er umiddelbart det største problem jeg kan se ved min WRP400 som jeg har nu. Den nye skulle så også generalt være kraftigere end WRP400 modellen, der menes sikkert større CPU, RAM,  kunne jeg forstille mig.

Men alt dette er lidt OffTopic her i denne tråd jo.......   

Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af BrianSPC BrianSPC skrev:

Det han sagde til mig var at de havde i et stykke tid haft en model ude hos nogle test kunder og at den nu snart var færdig og klar til at komme ud til alle kunder den nye model, og det mente han var d. 1 maj.
 
Mon ikke at han bare ikke helt har haft styr på de tekniske betegnelser, og i virkeligheden hentydede til Tilgin-routeren?  
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianSPC BrianSPC skrev:

Det han sagde til mig var at de havde i et stykke tid haft en model ude hos nogle test kunder og at den nu snart var færdig og klar til at komme ud til alle kunder den nye model, og det mente han var d. 1 maj.
 
Mon ikke at han bare ikke helt har haft styr på de tekniske betegnelser, og i virkeligheden hentydede til Tilgin-routeren?  
Tænkte jeg også, men vil da gerne snakke med ham hvis det er tilfældet at han siger at der kommer en gbit router Tongue
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 12:36
jeg er rimelig sikker på at de IKKE sender en router ud med gbit netværk, dem der er ude i test er 10/100, og da der er sendt en del ud allerede, så tvivler jeg på at de bruger penge på en nyere model.
 
men man kunne da håbe, den router der testes laver lidt af de samme fejl som den gamle. Der er små hak i signalet når man ser tv.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

jeg er rimelig sikker på at de IKKE sender en router ud med gbit netværk, dem der er ude i test er 10/100, og da der er sendt en del ud allerede, så tvivler jeg på at de bruger penge på en nyere model.
 
men man kunne da håbe, den router der testes laver lidt af de samme fejl som den gamle. Der er små hak i signalet når man ser tv.
timzor, det er jo ikke sikkert at det har noget med din router at gøre.
 
Dette kan skyldes mange andre ting, så som intern installation, fiber, dkt boks, mv.
 
Blot så du husker at keep that in mind :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu