|
Gulvhøjtaler eller kompakt til dette hjem? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mjmusicianmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2013 kl. 12:24 |
Hej fellow hifi nerds
Jeg har fundet mig selv i dette dilemma i måneder nu, og jeg kan ikke blive enig med mig selv. Vil dette bedst egne sig til gulvhøjtalere eller kompakte? Det skal siges, at det vil blive brugt til surround/hifi 50/50. Jeg har kigget på Monitor audio, q acoustics og Dali. Og ja ja ja, vi er lige flyttet, så vi mangler stadig møbler og andet, som papkasserne nok indikerer ![]() ![]() BONUS SPØRGSMÅL Da mit tv møbel er uden låger i midten, har jeg tænkt mig at placere en 12" sub i TV møblet for at minimere pladsen i stuen. Hvor dårlig effekt vil det have på lyden?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du køber gulvhøjttalere har du næppe brug for en sub.
I det hele taget er dit rum ikke særligt velegnet, idet du har 2 parallelle falder tæt på hinanden og med lyttepositionen meget tæt på den ene (bagvæggen). Bagvæggen burde du dæmpe helt vildt, for ikke at få stående bølger/reflektioner. Klaus |
|
![]() |
|
mjmusicianmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
Tak for responsen!
Man kunne evt. investere i små satellit højtalere og placere dem i loftet, hvis det kunne forbedre løsningen?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19854 |
Små sattelithøjttalere hjælper intet. de hjælper blot til ikke at få ordentlig lyd.
Klaus |
|
![]() |
|
Hvad mener du er den optimale løsning?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Lige meget om du vælger store eller små højttalere SKAL du smide en subwoofer i systemet for at få glæde af LFE lydsporet i dine film..!
|
|
![]() |
|
Dæmpe bagvæg og gode stereohøjttalere. Enten små gulvhøjttalere (dog så høje, så diskanten er i ørehøjde), eller kompakte på stander.
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |