|
Gulvhøjtaler som surround |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-December-2016 kl. 15:01 |
Hej
Efter at have været foruden et lydsystem i 4 år, har jeg endelig investeret i et nyt anlæg. Jeg har indtil videre anskaffet mig en Denon AVR-x1300w og et sæt Wharfedale 225 Diamond. Jeg har så en drøm om et 5.0 setup, men pengene er ikke til det lige nu. Jeg har et sæt gamle Eltax gulvhøjtalere stående i kælderen, som jeg har overvejet at bruge som surround højtaler indtil pengene er til nye. Vil det kunne fungere? Min bekymring er lidt at de er for store/kraftige i forhold til mine fronthøjttalere, men vil forstærkerens EQ kompensere for det? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan sagtens fungere. Forstærkerens kalibrering vil tilpasse styrken på dem, så det passer sammen.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De kan da sagtens bruge.
Ellers køber du nogle små brugte højtalaer.
Her på siden er der en der har en auktion på et sæt B&W 600. Sidst jeg så var der budt 300kr. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |