recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gulvhøjttaler 75 cm høj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gulvhøjttaler 75 cm høj

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kbjs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2022
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kbjs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gulvhøjttaler 75 cm høj
    Sendt: 04-September-2022 kl. 19:55
Hejsa. 
Jeg er “velsignet” med en vindueskarm i 75 cm højde, i min stue lige der hvor jeg gerne vil have et sæt gulvhøjttalere. 

Er der nogen derude som kender nogle (gode) gulvhøjttalere som er Max 75 cm høje? De må gerne være af ældre type. 

Pt har jeg et sæt BigPods. De er Ok, men drømmer om nogle større :)

Mvh Kristian. 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 21:58
Hvis jeg skulle finde en "lille" gulvhøjttaler, så ville jeg lede efter en Jbl 120ti. Den  er lige over 62 cm. høj, med 12" basenhed. Man skal være opmærksom på basophænget, de mørner, men kan skiftes, hvis det ikke allerede er blevet gjort. Har i voldsomt mange år selv levet med Jbl 250ti og været glad for dens lyd. Derfor mit forslag. Det er samme mellemtone/diskant som sidder i begge de højttalere. Specielt diskanten deler vandene, nogle hader den andre elsker den...
Men vil lige tilføje, at højttaleren nok mere er en såkaldt reol højttaler, end en speciel gulvhøjttaler. Men med en fod under, så kunne den godt være et bud.

Frank 


Redigeret af Frank13 - 04-September-2022 kl. 22:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu