recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - H.264 decoding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketH.264 decoding

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Emne: H.264 decoding
    Sendt: 16-Maj-2008 kl. 00:01
   Lige et hurtigt fra lommen, nogle der ved om ATI HD 3650 klarer h.264 decoding ok? jeg har læst mig frem til at det er super godt kort til HTPC, men kunne ikke finde noget på det område,...

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 20:38
Ja, det har hardware acceleration for h264. Og det virker sammen med den rette software. Man kan godt nøjes med et HD 3450 til HTPC, de er ens på dette punkt. Men 3450 er naturligvis ikke så hurtig til spil hvis det er hvad man ønsker. Det kan dog klare Crysis på laveste indstilling og lave noget der er flydende og ikke hakker. (lidt over 30 frames) 
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 21:20
den skal kun bruges til htpc, så tak for rådet. jeg har min anden stationære til det hårde arbejde 
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 21:54
Ok, et HD 3450 kan fås med passiv køling, fx fra ASUS. Det er fint til HTPC. De koster omkring 250 - 300 kr. Det har DVI ud, men kan via en adapter eller blot det rigtige HDMI/DVI kabel levere HDMI (med HDCP) og lyd (indbygget dolby digital 5.1 eller DTS)  til et TV.

Men sandt at sige kunne det måske betale sig at købe et bundkort med chipsettet 780G. Det har indbygget grafik, HD 3200, som svarer næsten til et HD 3450 kort. Koster 550 kr fx fra Gigabyte. Asus har også nogle stykker. Men det er til AMD CPUer, så det er måske blot et grafikkort du skal have.

Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 12:43
Hmmm så ved køb af 780G board, er det ikke nødvendigt med et grafikkort som 3450 ? da motherboardet klarer det lige så godt? lyder spændende.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af madbox madbox skrev:

Hmmm så ved køb af<span style="font-weight: bold;"> 780G board, er det ikke nødvendigt med et grafikkort som 3450 ? da motherboardet klarer det lige så godt? lyder spændende.</span>

Ja, det er korrekt forstået.

Det skal også nævnes, at man kun kan være sikker på at grafikprocessoren hjælper med dekodningen, hvis h.264 kommer fra Blu-ray eller HD DVD. Ved afspilning af x264-genererede mkv-filer er det flere gange beskrevet, at softwaren ikke kan finde ud af at bruge hardwaren ordentligt, så CPU-en i stedet må gøre arbejdet. I det tilfælde anbefales at bruge en Athlon X2 2,5 GHz, fx 4850e, som kun bruger 45 W.
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 18:26
Hmmm der er tilsyneladende meget jeg stadig skal læse 
Til top

Besvar Besvar