recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - h/k 980 vs Cambridge Azur 740A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketh/k 980 vs Cambridge Azur 740A

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Laktosen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: h/k 980 vs Cambridge Azur 740A
    Sendt: 24-August-2011 kl. 20:51
Hej,
 
vi står overfor at skulle have et nyt stereo-setup.
 
Vi har næsten bestemt os for et par B&W CM5 højtalere og og vil gerne have forslag til forstærkere.
 
Vi har selv overvejet disse
 
-Harmann / Kardon 980 - 3200kr
-Cambridge Azur 740A   - 4500kr
 
hvilken kombination vil i foretrække og hvad mener i der er af alternativer i samme prisklasse?
 
glæder mig til at høre,
Til top
thcleaner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:36
jeg endte selv med hk980 med et par B&W 604 s1 mest pga. jeg købte den brugt for 2500
men ville nok helst have en 740a
Til top
Pseudodeth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:57
Cambridge, men du burde først om fremmest se om du ikke kan finde en brugt forstærker. Du kan formentlig spare godt 50% og få meget bedre lyd. Mht. højtalerene er de okay, men jeg har faktisk et par ATC SCM19 i perfekt stand, som jeg overvejer at sælge til 8000,-. Smid en pm hvis det er noget. 
Til top
Laktosen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:13
Jeg tror jeg får svært ved at overbevise min kone efter at Hifiklubbens mand informerede om at man skal passe på med at købe brugte højtalere....
 
hvad er folks holdning til dette? og hvad er folks mening til atc scm19 højtalerne?
 
Hvilke brugte forstærkere ville i foreslå - gerne nogen der er til salg pt...
Til top
marcc05 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 00:39

Mon ikke der snart kommer én ny Cambridge Audio Azur 750A model også?

 
740'eren må da efterhånden spille på sidste vers. RicherSounds sælger dem heller ikke længere i UK og de sidste blev solgt til spotpriser. Det ville jeg lige have i tankerne, hvis du overvejer at købe CA.
Til top
Laktosen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 16:31
Nå, så blev det tid til en lille opdate:

Jeg var ude og høre Cambridge og var ikke imponeret - det var ikke 740, men derimod 840. Jeg lyttede også til cm5'erne på en NAD c356bee - og det lød betydeligt bedre.
 
Nu er situationen sådan at jeg står set bor en spytklat fra Dans Tv og HIFI center og så ville det jo være stupidt ikke at gå ned og lytte til XTZ 99.26 som han har stående - de har fået uendeligt ros alle steder jeg har kikket.
 
Jeg var dog ikke synderligt imponeret - jeg synes nærmest de lød lidt flade - og det er jo ikke hvad man leder efter. Skuffet gik jeg derfra, for jeg havde faktisk sat næsen op efter noget lækkert i forhold til cm5'erne.
 
Det blev hørt på en Vincent sv-123 først som lød meget flad og derefter på en XTZ class-a 100 d3, som straks gjorde det bedre.
 
Men er der nogen der kan forklare at jeg, i modsætning til alle andre, følte de var lidt flade? Kan det være akustiken i rummet? opsætningen? Jeg ville elske - at elske - de højtalere ligeså meget som alle andre gør - hjælp!
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Laktosen Laktosen skrev:

 
Men er der nogen der kan forklare at jeg, i modsætning til alle andre, følte de var lidt flade? Kan det være akustiken i rummet? opsætningen? Jeg ville elske - at elske - de højtalere ligeså meget som alle andre gør - hjælp!
 
Så meget som jeg går ind for at få en demo når man rent faktisk har muligheden, ligeså meget tvivler jeg på om det reelt kan anvendes til at bedømme hvordan en højttaler lyder og til at vurdere hvilen der er bedst, hvis det der skal sammelignes er to demoer fra to forskellige forretninger og det skal foregå ud fra hukommelsen. - Det er der alt for mange variable til.
Jeg vil forslå dig at låne et sæt af hver med hjem hvis du har muligheden og prøv det i egen stue med eget udstyr. Det vil helt sikkert give dig et bedre indtryk. Bortset fra det er det da ikke utænkeligt at cm5 er en bedre højttaler. Den koster trods alt 60% mere end XTZ. Pas i det hele taget på med ikke at lade dig forlede af internet hype.
 
MVH
Til top
Laktosen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 17:45
Hej Tvkartoffel,
 
tak for de fine råd - det vil jeg have med i mine tanker - når jeg lytter til xtz'erne igen... jeg vil undersøge om jeg kan låne dem med hjem.
 
Ps. så er det nu altså 37.5% dyrere :-) - (4000/2500) = 62.5 pct => 100 pct - 62.5 pct = 37,5 pct
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 17:52
Cm5 koster 60% mere end XTZ. XTZ er 37,5% billigere end cm5. Ikke... :-)
 
MVH
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu