recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - H: nyt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketH: nyt tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haugboelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Emne: H: nyt tv
    Sendt: 10-December-2011 kl. 08:52
Hey

Står og skal have et nyt tv og 7k er nok ca max.

Har set meget på Sonys 46ex721 som jo er på tilbud i Elgiganten til netop de 7k i denne uge.
Men så ser jeg feks det her

http://www.pixmania.com/dk/dk/9691516/art/samsung/plasma-skarm-3d-ps43d490z.html?srcid=10412#pix-review

Også overvejer jeg meget om Sonyet overhovedet er de 7k værd kontra et så billigt tv med umiddelbare gode specs ?

Skal siges at vi har Canal Digital og lidt overvejer at skifte til Fullrate tv over bredbånd.

Derudover skal det bruges til bluray/dvd film, alm tv kigning, meget lidt gaming. ungernes film er pt lagt ind på min pc og blir streamet igennem min ps3, så kunne det blive afspillet direkte på tv er det selvfølgelig en super feature, men ikke absolut nødvendig.

Nogen der har nogle råd, evt et helt 3 tv, er åben for alle bud, da jeg virkelig synes det en jungle uden lige!

Tak på forhånd
/Anders

EDIT: Ps 3D er ikke en absolut nødvendighed, hvad er forskellen mellem det 3D i sonyen og feks det i plasmaen fra Samsung hvor der står 3D ready ?

Redigeret af Haugboelle - 10-December-2011 kl. 08:54
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 09:23
kender ikke den plasmaskærm du nævner men har selv et 721, og er hamrende glad for det. et godt billede, nemt at betjene, og for mig virker 3d delen godt. Jeg var selv rundt i mange butikker og kiggede også på panasonic plasma, men endte med dette, da billedet faldt mig mest behageligt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 09:25
Okay tak for input :) Nu jeg har dig, hvordan virker DNLA delen i det, kan det afspille de gængse formater ? Synes jeg har svært ved at se om det eks kan afspille mkv filer.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 10:13
Må være dig svar skyldig, men skal nok lige tjekke det hvis jeg kan finde ud af det
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 12:07
Ok, gerne :)

Andre som har en mening inden jeg iler afsted om en time ? ;)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Haugboelle Haugboelle skrev:

Andre som har en mening inden jeg iler afsted om en time ? ;)

Nu er det nok for sendt, men bedst billede til prisen er og bliver Panasonic plasma. Dernæst, så er det bedste at investere lidt penge i en ekstern medieafspiller.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 19:18
Hej

Tak for svaret, jeg nåede faktisk ikke og købe da der var udsolgt, har så muligheden for at bestille det online, da de har det hjemme i en af de jydske filialer. Men kan lige så godt udnytte tiden og lure lidt videre ;) Hvilket Panasonic ville du anbefale, skal gerne kunne tage Canal digital kortet direkte og optage via usb (så jeg kan kyle satellit receiveren ud :))
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 19:20
Ps ekstern medieafspiller, er ikke helt med, altså bruger jo pt en computer og ps3 til at modtage, vil du ikke mene tverne er gode nok til at modtage som de er idag ? (får dog snart en NAS indenfor dørene, da jeg er træt af at ha pcen tændt)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Haugboelle Haugboelle skrev:

skal gerne kunne tage Canal digital kortet direkte og optage via usb (så jeg kan kyle satellit receiveren ud :))

På samme vis som med den eksterne medieafspiller ville jeg nødigt lægge alle mine kugler i en skål og lade fjernsynet kunne det hele.

Hellere bruge pengene på den bedste billedfremviser og så lade andre bokse stå for modtagelsen fra enten sat, NAS eller noget helt tredje.

Så hellere bruge lidt kroner på en god multifjernbetjening, har selv en Beo4 remote til at styre mit non-B&O udstyr gennem en Lintronic boks.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu