recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC:  US$ 22,55.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC: US$ 22,55.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC: US$ 22,55.
    Sendt: 03-December-2020 kl. 18:14

Hej.

For et år siden købte jeg selv en billig H96 Android Boks på et 24 timer tilbud.

Nu er der en anden Asiatisk forhandler, der har en lignende H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC på tilbud incl forsendelse til Danmark for US$ 22,55 plus evt afgifter.

Der findes to forskellige slags Anfroid bokse. Der findes nogle billige Android Bokse der kører Android lige som en Mobil eller Tablet. Og så findes der Android TV bokse, som Shield, som XIAOMI MI eller den nye Chromecast med Google TV. De kører Android TV.

Den største forskel er, at kun Android TV bokse har drm til at vise Netflix, Amazon Prime i mellem eller høj opløsning. 
Mens Android Bokse kun kan vise Netflix, Amazon Prime i LAV opløsning. 

H96 Boksene er af den første slags, og er IKKE velegnet til Netflix eller Prime Video. Her er et link til tilbuddet:


Både min egen H96 Max Rk3318 og den H96 MINI V8 RK3228A der et på tilbud, har 2GB Ram. Det er rigeligt til streaming. Men hvis man ønsker at game eller bruge emulgerings software, anbefales at kigge efter en med 4GB ram.

Citat: 'The brand models H96 Max Rk3318 and H96 MINI H8 RK3328a have the same features of dual WiFi, LED digital display, the difference is: H96 Max rk3318 with TF card expansion function and USB 3.0, H96 Mini H8 RK3328a without TF card expansion Features and USB 3.0, so they are in the same RAM 2GB, ROM16GB, and the price difference is $5.'


Jeg har ikke kunnet finde et review af en H96 MINI V8 RK3228A, men her er et review af en lignende H96, også med en RK3328 SOC. Her er linket:


Til sidst vil jeg skrive at jeg at jeg kraftigt anbefaler at man vælger et Air Mouse Keyboard til at betjene den med. Her er et link til det i8 air mouse keyboard jeg købte nyt fra ebay for 27 DKr:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 03-December-2020 kl. 18:15
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Nu er der en anden Asiatisk forhandler, der har en lignende H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC på tilbud incl forsendelse til Danmark for US$ 22,55 plus evt afgifter.



Med al respekt Carsten. Boxen koster mere end 80 danske kr. Det betyder, at der løber told, dansk moms samt gebyr til det danske postvæsen oveni. Så er det altså ikke noget særligt attraktivt tilbud længere.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Nu er der en anden Asiatisk forhandler, der har en lignende H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC på tilbud incl forsendelse til Danmark for US$ 22,55 plus evt afgifter.



Med al respekt Carsten. Boxen koster mere end 80 danske kr. Det betyder, at der løber told, dansk moms samt gebyr til det danske postvæsen oveni. Så er det altså ikke noget særligt attraktivt tilbud længere.

Flemming


Jeg må lige rette dig her, der kommer ikke told på, der skal du så vidt jeg husker impoterer for 2250 kr, men ja du risikerer moms og gebyr
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 22:08
Jeg tog chancen og bestilte en sådan

358,14 kroner, bestilt søndag, leveret i går.
Fik den startet op i dag og installeret modeltogsstyring. Den er lidt spøjs at betjene med mus og tastatur :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg tog chancen og bestilte en sådan

358,14 kroner, bestilt søndag, leveret i går.
Fik den startet op i dag og installeret modeltogsstyring. Den er lidt spøjs at betjene med mus og tastatur :-)

Klaus
og for 150 ekstra kunne du have købt dig en miboks 4k til Netflix osv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg tog chancen og bestilte en sådan

358,14 kroner, bestilt søndag, leveret i går.
Fik den startet op i dag og installeret modeltogsstyring. Den er lidt spøjs at betjene med mus og tastatur :-)

Klaus
Modeltogsstyring??? Confused
Hvordan? LOL
Mvh. JørgenT
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg tog chancen og bestilte en sådan

358,14 kroner, bestilt søndag, leveret i går.
Fik den startet op i dag og installeret modeltogsstyring. Den er lidt spøjs at betjene med mus og tastatur :-)

Klaus
eller missede jeg din sarkasme
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den er lidt spøjs at betjene med mus og tastatur :-)

Hej.

Jeg bestilte min H96 Max for et år siden og hentede den på vej til Jule og Nytårs ferie.
Jeg glemte desværre at tage mit i8 Air Mouse Keyboard med. Så jeg kan godt huske hvordan det var at bruge den med en USB Mus og Boksens Fjernbetjening. Jeg kan også huske at USB Musen hurtigt blev udskiftet med en trådløs USB Mus.

Da jeg kom tilbage fra ferie blev den trådløse mus dog hurtigt udskiftet med et i8 Air Mouse Keyboard.
Det syntes jeg er meget bedre. Og kan klart anbefales.

Men jeg har lyst til at vise jer en 5:48 min lang YouTube om en air mouse G30 2.4G
 Gyroscope Wireless Air Mouse 33 Keys IR Learning Smart Voice Remote Control:


Jeg tror at det er smag og behag, samt hvilken APP's man bruger, der afgør hvilken mulighed for betjening, man syntes bedst om.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 03-December-2020 kl. 22:45
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

og for 150 ekstra kunne du have købt dig en miboks 4k til Netflix osv


Men, det er ikke det jeg skal bruge den til....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Modeltogsstyring??? Confused

Jeps :-)

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvordan? LOL


Jeg har en Z21 digitalstyring. Med til den er der en App, hvor man (selvfølgelig) kan styre sine tog, men også kan lave sportavler.
Så længe man kun har små stationer, er det let nok at have dem på iPad, men større stationer kræver større skærme.
Så derfor har jeg nakket mig en billig Android 9 boks med masser af hukommelse og lagerplads. På den kan jeg installere min Z21 App (fra google play), kopiere data fra min iPad til Droid'en og så ellers vise en skærm med modeltog, der er til at få øje på - på afstand.

Her et hurtigt billede:



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 06:46
Jeg er enig i. at det er en fin boks til prisen - men det er ikke særlig smart at købe sådan en boks til 23 USD fra Kina, når der ryger 160 kr. i toldbehandlingsgebyr på (fordi prisen er over 80 kr.)

Køb i stedet gennem f.eks. AliExpress og vælg forsendelse fra et EU-land. Så kan man få den samme boks for 26 USD fra f.eks. Tjekkiet. 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Jeg er enig i. at det er en fin boks til prisen - men det er ikke særlig smart at købe sådan en boks til 23 USD fra Kina, når der ryger 160 kr. i toldbehandlingsgebyr på (fordi prisen er over 80 kr.)

Køb i stedet gennem f.eks. AliExpress og vælg forsendelse fra et EU-land. Så kan man få den samme boks for 26 USD fra f.eks. Tjekkiet. 

Link fix. Wink
Har bestilt en fra Tjekkiet nu, ser ud til at være hurtigere forsendelse end fra øvrige EU lande.
Pris: Total US $22.82 (incl. forsendelse)

KlausDM, tak for modeltogsstyring show, havde ikke lige tænkt at APPs kunne køre på sådan en, men selvfølgelig. LOL Smile


Redigeret af JørgenT - 04-December-2020 kl. 08:49
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu