recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hack Apple TV2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHack Apple TV2?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Hack Apple TV2?
    Sendt: 11-Juni-2011 kl. 12:39

Jeg har prøvet Boxee softwaren og XBMC på pc, men kunne ikke lide Boxee. Efter at have set flere videoer på youtube over andre medie streamers afspillere, er jeg kommet til konklusionen at jeg bedst kan lide XBMC. Det bedste ville være en mini pc med XBMC softwaren, men det bliver for dyrt, så stødte jeg på Apple Tv 2 der kan hackes til at kører XBMC. Umiddelbart er det den billigste løsning.

Inden jeg bestiller Apple TV 2, kunne jeg godt tænke mig hvis nogen kunne hjælpe mig med at finde en guide til at hacke den, som virker. Det skal være til PC da jeg ikke ejer en Mac.

Jeg er også åben overfor at andre ideer til at kører med XBMC. Husk at Apple TV 2 kan købes til ca. 1000kr.

Ps. Jeg har alle mine medier på en Synology 211+

Med venlig hilsen

Free

Redigeret af Lars - 12-Juni-2011 kl. 02:01
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 13:41
Jeg kører selv XBMC på ATV2 og er meget tilfreds. Husk dog, at det stadig er i beta, så visse ting kører ikke endnu - f.eks. ISO eller VOB filer.

Jeg har jailbreaket med Seasonpass og har købt Firecore's "pakke", hvor du bl.a. får en browser, XBMC, Plex m.m. Læs mere på Firecore.com, hvor der også er vejledning til jailbreak.

ATV2 fås endvidere billigere end 1.000 kr. F.eks. ca. 880 kr. inkl. fragt på Amazon.co.uk.

Redigeret af Skalle06 - 11-Juni-2011 kl. 15:25
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Free Free skrev:

<font size="3" face="Times New Roman">

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><font size="3" face="Times New Roman">Jeg har prøvet Boxee softwaren og XBMC på pc, men kunne ikke
lide Boxee. Efter at have set flere videoer på youtube over andre medie
streamers afspillere, er jeg kommet til konklusionen at jeg bedst kan lide
XBMC. Det bedste ville være en mini pc med XBMC softwaren, men det bliver for
dyrt, så stødte jeg på Apple Tv 2 der kan hackes til at kører XBMC. Umiddelbart
er det den billigste løsning.

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p><font size="3" face="Times New Roman"> </o:p>

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><font size="3" face="Times New Roman">Inden jeg bestiller Apple TV 2, kunne jeg godt tænke mig
hvis nogen kunne hjælpe mig med at finde en guide til at hacke den, som virker.
Det skal være til PC da jeg ikke ejer en Mac.

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><o:p><font size="3" face="Times New Roman"> </o:p>

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><font size="3" face="Times New Roman">Jeg er også åben overfor at andre ideer til at kører med
XBMC. Husk at Apple TV 2 kan købes til ca. 1000kr.

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><o:p><font size="3" face="Times New Roman"> </o:p>

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><font size="3" face="Times New Roman">Ps. Jeg har alle mine medier på en Synology 211+

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><font size="3" face="Times New Roman">Med venlig hilsen

<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" ="Msonormal"><font size="3" face="Times New Roman">Free

Det er super nemt at jailbreake den og installere den. Det kan gøres gratis men også via http://firecore.com/atvflash-black. Her får du hele pakken for USD 20,00 inkl. opdateringer i et år.

Den lille sorte boks som INTET siger kan efter jailbreak klare flere formater end de fleste og er samtidig meget billig kvaliteten taget i betragtning. Kvaliteten af de indbyggede Apple ting er høj mens resten efter jailbreak er på open source niveau, dvs. fra godt til mindre godt. Du kan åbne en amerikansk itunes konto og se film for USD 5,00 i HD kvalitet 720P. Kvaliteten er ret god.

Hvis du har andre Apple ting Ipad, Iphone kan du bruge airplay til at høre musik, se film mv.. Hvis du også har en nas kan du streame direkte fra denne via airplay til dit stereoanlæg/Tv via f.eks. PPlayer i god kvalitet, f.eks. lossless, flac m.m..
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 14:19
Er Firecore ikke mac only? Jeg havde et hyr med at jailbreake min ATV2 fra en pc, så jeg endte med at besøge Skalle06 og få ham til at gøre det fra sin mac (tak for hjælpen endnu engang).

Jeg har lige hevet min ATV2 op af skuffen igen, opdateret til nyeste version af xbmc og prøvet om tingene var blevet bedre end for nogle måneder siden. Det er det ikke.

Apple tingene fungerer rigtigt godt, det er bare begrænset hvad jeg kan bruge dem til. Netflix, Hulu og alt det der tilbydes ikke i Danmark selv om man kan "snyde" sig til en amerikansk konto og få det af den vej. Det efterlader mig med en boks der ikke magter at vise mig det jeg har liggende på min NAS, da jeg ikke har tingene liggende i itunes format. Det jeg kan er at se youtube, podcasts og forfilm til biograffilm. Det fungerer rigtigt godt, men er ikke specielt spændende i længden.

Det er så der xbmc hacked kommer ind i billedet. Det åbner op for at få afspillet film og optagelser fra min NAS, skønt! Desværre fungerer xbmc delen ret ustabilt og går i koma hvis jeg kommer til at afspille noget optaget fra en hd kanal. Måske bliver det bedre med tiden, men for mig er det stadig alt for meget "beta" til at bruges i praksis.

Her hos mig er det stadig min atom nvidia ion løsning der kører med klatten, designet er ikke nær så fikst men den løser opgaven en million gange bedre. Jeg synes endnu ikke en ATV2 med xbmc er et reelt valg, men jeg håber da det kommer en dag.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 14:31
Jeg har benyttet PC og det fungerede i første forsøg.

Video formater har jeg endnu ikke styr på udover at jeg godt kan se hjemmevideo via PPlug player fra Nas. Musik virker perfekt og det er ikke kun appleformater der virker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 14:46
@Free

Jeg bor selv i Brøndby. Så du er velkommen til at komme forbi og se, hvordan XBMC fungerer på ATV2, hvis du har lyst. Bare send mig en mail, hvis det er.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 14:49
MB: 829kr - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4719285
I alt 1444kr (uden fragt)

Ved godt det er mere end de 1000kr men så har du også mulighed for visning af 1080p og en masse andet. Hvis du smider xbmc live eller ubuntu på skal du ikke bruge penge på windows licens. 

Det var i hvert fald et bud på et alternativ :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 15:20
@Briam
Ja, det er rigtigt. Hvis man synes 1080p er vigtigt, bør man (indtil videre) gå udenom ATV2. 

Den mulighed du viser ser desværre ud til at have meget larmende strømforsyning. 

Redigeret af Skalle06 - 11-Juni-2011 kl. 15:21
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 18:05

Tak til alle for deres svar og især en stor tak til Skalle06 for invitationen til at se Apple TV 2 live. Det kan godt være at det bliver aktuelt, det kan vi snakke videre om.

Lige for at samle op på nogle ting vil jeg fortælle at alle mine film ligger på min Synology 211+ i TS_mapper. Mit musik er rippet i Itunes. Stenholdt fortæller om noget Airplay og andet. Det må jeg se på et senere tidspunkt, jeg ved ikke hvad det er, men jeg har nemlig en Iphone 4 på vej til mig. Mit tv er et Panasonic px80 og kan højst vise 720p, dermed er Apple tv fint til mig. Mine blu-ray film er ikke rippet til min Synology, da jeg ser den fra disken.

Briam giver et bud på at bygge en pc, hvilket ville være bedst, da jeg ville få XBMC til at virke optimalt. Men fra en Apple TV til ca. 900kr til ca. 1600kr med forsendelse, så synes jeg det begynder at blive for dyrt.

Som jeg nævnte har jeg kun pc og igen Mac, dermed kan jeg ikke bruge Seasonpass. Men GreenPois0n kan vidst godt bruges til Jailbreak fra en PC. Er det rigtigt?

Strandvasker er det kun når du afspille materiale der er optaget i hd at det ikke virker? Jeg ønsker at brugen den til mine dvd film der er rippet i TS_folders.

ET sidste spørgsmål er om det kan betale sig at konvertere til et Apple format? Ville jeg miste kvalitet på mine film?

Med venlig hilsen

Free

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 20:52
Skal prøve at svare på noget af det:

- AirPlay er en funktion, hvor du kan streame musik, billeder og video fra f.eks. en iPhone til ATV2. Du sidder f.eks. og ser en Youtube video på din iPhone, og kan så med et enkelt tryk sende videoen op på din fladskærm via ATV2.

- Seasonpass kan også hentes til Windows, men der er flere muligheder som f.eks. GreenPois0n, hvis Seasonpass driller.

- Vob filer i TS_folders kan vist godt køre fra ATV2 med XBMC, men man kan vist kun se filerne, hvis XBMC står i file-mode, mens de ikke kan ses i Library-mode. Der arbejdes vist på problemet - læs evt. mere på xbmc.org.

- Du behøver nok ikke at konvertere til Apple formater. Jeg afspiller f.eks. mkv og avi filer uden problemer, og dine vob filer skulle kunne afspilles med ovenstående begrænsninger. Der er dog stadig enkelte problemer med XBMC, som stadig er i beta til ATV2. Så intet kan garanteres. Hvis du konverterer, så sker der mindre kvalitetstab, men nok intet du vil lægge mærke til.
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Jeg kører selv XBMC på ATV2 og er meget tilfreds. Husk dog, at det stadig er i beta, så visse ting kører ikke endnu - f.eks. ISO eller VOB filer.

Jeg har jailbreaket med Seasonpass og har købt Firecore's "pakke", hvor du bl.a. får en browser, XBMC, Plex m.m. Læs mere på Firecore.com, hvor der også er vejledning til jailbreak.

ATV2 fås endvidere billigere end 1.000 kr. F.eks. ca. 880 kr. inkl. fragt på Amazon.co.uk.

Har du installeret den seneste "Nightly Build"?
Mit XBMC fungerede ikke ret godt og virkede f.eks. ikke med DR.Nu og DR's Bonanza.
Derfor opdaterede jeg med en række Terminal kommadoer på en Mac, og nu kører det som en drøm.
Dog stadig ikke .iso filer.
Venlig hilsen
Jan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 22:53
Nej, jeg kører med den officielle version, og her fungerer DR.nu fint nok. Dog ikke DR Bonanza.

Synes, jeg tidligere har været ude for, at selv om visse ting kører bedre med en "Nightly Build", så er der andre ting, der så ikke længere fungerer. Så har tålmodighed og venter på en officiel opdatering.

Men har ikke prøvet seneste "Nightly Build" - oplever du andre forbedringer - hurtigere brugerflade?
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu