recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hack Apple TV2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHack Apple TV2?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 18:50

Inde på Xbmc forummet er folk begyndt at brokke sig over, at de ved den seneste opdatering har fjernet ”File mode”. Dette gør at alle dine film nu bliver blandet sammen fx har jeg på min pc opdelt mit materielle i børne film og voksen film. Dette gjorde at når min datter skulle se en film kunne jeg vælge børne film og dermed kunne man se alle børne film covers. Nu er alle coverne blandet sammen. Det går den gale vej

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 20:06
Kan du ikke bare oprette to sources i XBMC? En til voksenfilm og en til børnefilm. Ellers kan man søge på genrer.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Kan du ikke bare oprette to sources i XBMC? En til voksenfilm og en til børnefilm. Ellers kan man søge på genrer.

Jeg har oprettet to sourse i XBMC en til Vokenfilm og en til børnefilm, og dette fungere fint så længe man kan bruge "file mode" som jeg kan da jeg benytter XBMC på en PC. Men ideen er jo at købe en apple tv2 og bruge i stedet for men pc. Men uden "file mode bliver alle film bladet sammen"
At søge på genre er heller ikke noget jeg kan bruge fx. kan man vælge familie film men her kommer til at indgå film som star wars som min datter ikke skal se.

Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Free Free skrev:

Jeg har oprettet to sourse i XBMC en til Vokenfilm og en til børnefilm, og dette fungere fint så længe man kan bruge "file mode" som jeg kan da jeg benytter XBMC på en PC. Men ideen er jo at købe en apple tv2 og bruge i stedet for men pc. Men uden "file mode bliver alle film bladet sammen"
At søge på genre er heller ikke noget jeg kan bruge fx. kan man vælge familie film men her kommer til at indgå film som star wars som min datter ikke skal se.

Jamen Filemode er der da endnu. Jeg opgraderede en af mine ATV2 til seneste nightly i går (wget http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/latest_atv2.deb), og kan fint bruge Filemode. Finten er blot at Filemode ikke er tilgænglig unde Movies og TV Shows punktet, men er tilgængelig under Videos
Der har præcis samme setup - En source til Film og en Source til Tegnefilm (som godt nok er en undermappe til Film, men det er i den her sammenhæng underordnet).

Virker fortrineligt - bortset fra at jeg ikke kan få min OSD frem ved hjælp af ATV remoten... så jeg kan ikke komme til at justere undertekster mv.... 

/mikkel

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 15:31
Jeg har nu prøvet den seneste "Nightly Build", og har nogle problemer. Mine HD film er begyndt at buffe, og har været ude for, at filmoplysningerne for nogle af mine film er forsvundet, og måtte indlæse dem igen. Jeg opdaterede samtidig til seneste iOS - kan være der problemet ligger.

UI kører mere smooth, men der er vist stadig nogle problemer med stabiliteten. Har I været ude for noget af det samme?
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2009
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 18:36

Jeg har nu prøvet den seneste "Nightly Build", og har nogle problemer. Mine HD film er begyndt at buffe, og har været ude for, at filmoplysningerne for nogle af mine film er forsvundet, og måtte indlæse dem igen. Jeg opdaterede samtidig til seneste iOS - kan være der problemet ligger.

UI kører mere smooth, men der er vist stadig nogle problemer med stabiliteten. Har I været ude for noget af det samme?

Havde også lidt problemer med buffering efter jeg opgraderede iOS. Det løstes dog ved at hoste filmene fra en hurtigere server end Airport Extreme + USB disk.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af MikkelAnd MikkelAnd skrev:

Virker fortrineligt - bortset fra at jeg ikke kan få min OSD frem ved hjælp af ATV remoten... så jeg kan ikke komme til at justere undertekster mv....

Jeg har held til at få menuen frem ved at holde "ok knappen" nede et par sekunder (den blanke i midten af piletasterne). Jeg har ikke prøvet nighly build endnu så det er muligt det ikke virker der.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af MikkelAnd MikkelAnd skrev:

Jeg har held til at få menuen frem ved at holde "ok knappen" nede et par sekunder (den blanke i midten af piletasterne). Jeg har ikke prøvet nighly build endnu så det er muligt det ikke virker der.
Har prøvet det, men der sker ikke noget.... Det skal nok blive løst.

/mikkel
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 22:00
Prøv at holde "Menu" knappen nede.
Det virker for mig.
Venlig hilsen
Jan
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 22:34
Ved ikke lige hvad der gik galt i går - det virker jo fint i dag :-)

Har brugt XBMC siden det kom fra til ATV1, og er superglad for det. Pt. har jeg 3 ATV2 med en Synology NAS som central opbevaring (MySQL til alle filmoplysninger), og det er både kone- og børnevenligt.
/mikkel
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 19:05

Hvordan kører XBMC på ATV2 efter at der nu er gået en del måneder og man måske ikke længere kører beta-vers.? Min filer er; .mkv 720/1080 (ved godt at output kun er 720 og fint nok til 42"), dvd .iso, .vob/TS_Video.

Pt. har jeg en xtreamer Sidewinder 1 men er træt af den langsomme og det dårlige interface. Og ISÆR manglende muligheder på visning af "covers" som børnene selv kan vælge, 5 & 7 år.

.

Redigeret af Stay_Bamboocha - 16-Oktober-2011 kl. 19:16
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 19:55
lytter lige med...
har en ipad 2 på vej og har yousee play,kunne jo være man kunne bruge en atv2 jailbreaket istedet for en wd tv live..
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu