recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hack: Ændre Vista Media Center start menu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHack: Ændre Vista Media Center start menu

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Emne: Hack: Ændre Vista Media Center start menu
    Sendt: 15-Februar-2008 kl. 08:19
Hejsa,

Jeg sad og kiggede efter en måde at fjerne standard menuer i Vista Media Center og kunne ikke rigtigt finde en metode der virkede 100%.

Men med lidt fifleri har jeg dog fundet et hack, hvormed man kan fjerne (og sandsynligvis også flytte rundt) på menuerne.

Det skal dog pointeres, at dette er et hack, og et lettere kompliceret et af slagsen, og at man selvfølgelig skal lave backup af sine filer inden man gør noget. Desuden kan det selvfølgelig ikke garanteres, at den hackede fil ikke bliver overskrevet af en ny ved en Microsoft opdatering.

Hacket er udført fra en Vista med UAC slået fra, så der kan være yderligere trin man skal udføre hvis man har UAC slået til.

Men kort fortalt:

1. Gå ind i %SYSTEMROOT%\ehome.
2. Kopier ehres.dll til et backup sted!
3. Højreklik på den originale ehres.dll og vælg Egenskaber
4. Under sikkerhed skal du først give dig selv ejerskab over dll'en. Bagefter skal du give dig selv Full Control over dll'en.
5. Hent ResourceTuner fra HeavenTools.com og installér den.
6. Åben ehres.dll i ResourceTuner.
7. Ekspander noden HTML

De filer, der umiddelbart er interessante, er:

STARTMENU.XML - her kan du fjerne hele strips
SM.ACTIVITIES.XML - her kan du fjerne elementer fra Opgaver menuen
SM.MUSIC.XML - her kan du fjerne elementer fra Musik menuen
SM.PICTURES.XML - her kan du fjerne elementer fra Billeder og Video menuen
SM.TV.XML - her kan du fjerne elementer fra Tv menuen

8. Vælg f.eks. SM.MUSIC.XML, højreklik på noden og vælg Edit Resource. XML filen åbnes.
9. Fjern de xml elementer der definerer de menupunkter du vil fjerne. Det kræver lidt overblik og måske lidt prøven frem og tilbage. Fjern dog ikke <home:App /> elementet!
10. Når ændringerne er fjernet, vælges Ok og du kan sige Yes til at accepterer ændringerne.
11. Vælg Save As og vælg det oprindelige filnavn.
12. Åben Vista Media Center og se at menupunkterne er væk.

Det var en meget hurtig gennemgang, men det virkede fint her.

Redigeret af bluebucket - 15-Februar-2008 kl. 22:20
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 11:02
DEt virker perfekt.

Det eneste jeg nu skal have funder ud af er at få flyttet Video Biblotek ned i TV menuen og få den til at virke derfra
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 01:27
Du går ind i SM.PICTURES.XML og flytter hele elementet med EntryPointId "VideosLibraryEP" ned til SM.TV.XML uden at ændre noget.

Det virkede for mig, men der er et lille "men" som jeg ikke har fået løst endnu. Når man har været inde i Videobiblioteket og går tilbage, så er man tilbage ved Billeder og Videoer menuen.

Du kan forresten også ændre titlerne på elementerne. Du skal ind og åbne ehres.dll.mui under da-DK folderen. Gå ind under String noden og find noden 877. Her er navnet på Billeder og Videoer f.eks. defineret som element 14030. NOgle af de andre titler ligger under nogle af de andre numre osv.
Panasonic 42PX80
WDTV Live
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 15:50
jeg prvede at flytte hele elementet fra pictures og ned i TV og fik da også knappen derned men når jeg trykkede på den skete der intet.
Måske det havde noget at gre med at jeg fjernede hele pictures stripen.

nu har jeg bare fjernet alle andre elementer i pictures striben så videoer står alene så virker det fint nok.
og smart at man kan omdøbe striberne så jeg kan få den til bare at hedde video nu

alt i alt et rigtigt godt hack
Er det noget du selv er kommet frem til? for hvis det er vil det med sikkerhed skabe stor glæde hvis du deler det med folk på thegreenbutton.com
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 09:47
Ja, der er nogle begrænsninger, hvad angår hvilke menuer der skal være osv. men jeg undersøger stadig om man kan få lidt mere frihed til at omarrangere menuerne.

Tipset til at omdøbe har jeg fået fra TheGreenButton hvor der var en der foreslog at fjerne titlen i ehres.dll.mui for helt at fjerne menuelementet. Det virkede dog ikke for mig, så jeg kiggede videre i .dll filerne og fandt så HTML noden.

Jeg så, at der også er folk der udskifter grafikken i ehres.dll og dermed er begyndt at "skinne" Vista Media Center.

Taget i betragtning at man tilsyneladende har adgang til alle MCML filer og al grafik og lyd, så åbner det for nogle muligheder

Det kunne være, at man skulle kigge lidt på at lave et program der organiserer disse tweak muligheder lidt. Jeg kan se navnet for mig allerede: "Vista McHack"
Panasonic 42PX80
WDTV Live
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu