recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hacker angreb lammer PlayStation Network
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHacker angreb lammer PlayStation Network

 Besvar Besvar Side  <1 23456 45>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Nu informeres der også via forsiden på recordere.dk
 
 
  /Lars


Er titlen ikke lidt "Se og Hør" agtig Lars? Havde det ikke været lidt mere passende med en titel der hedder "Playstation Network og Sony Qriocity muligvis under hacker angreb"? Tongue
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg er enig i at det er en rodet gruppe, men det har da alligevel formået at skabe awareness omkring den dom. Jeg havde i hvert fald ikke hørt om den, og det gælder nok de fleste...

At det er en åben gruppe, og alle tåber kan komme ind og kræve ditten og datten er lidt mystisk...

Men indtil videre har de altså ikke taget ansvar for dette "angreb"

I det mindste bliver jeg nu tvunget til at gennemføre SP i Killzone...fuck hvor er den elendig...



Og den awareness kunne de også have skabt på andre måder, men eh nok om det. Du har da formået at lave en tråd der er kommet på forsiden høhøTongue
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Er titlen ikke lidt "Se og Hør" agtig Lars? Havde det ikke været lidt mere passende med en titel der hedder "Playstation Network og Sony Qriocity muligvis under hacker angreb"? Tongue


Nej da.

PlayStation Network og Qriocity nu er lukket på 3. døgn, efter hvad Sony selv kalder en "ekstern indtrængen" (external intrusion).

Altså at nogen udefra har trængt ind - eller forsøgt at trænge ind - i de tjenester.

Det er hacking.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 19:05

Anon har jo selv meldt ud, at de ikke ønsker at skade forbrugerne og nu viser det sig, at mindre grupper der er relateret til dem måske er skyld i det, hvilket kun resulterer i dårligt omdømme til hele gruppen.

Jo, men ligesom et firma heller ikke kan stå til ansvar for hvad de enkelte medarbejdere kan finde på, er det også noget hårdt at dømme hele Anon-gruppen ud fra hvad vi ved.

@Lars

Det er vist mere end 3 døgn, det drejer sig om. Måske er det kun 3 døgn officielt, men der har været umuligt at logge ind hele ugen...som folk i tråden også nævner..


BORING!
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 19:33
Jeg skal have lavet mig et botnet...

Gad vide hvad sony egentlig vil gøre. De kan jo lade sådan et ddos køre lige så længe de vil og det kan i praksis være tæt på umuligt at komme op og køre igen så længe angrebet fortsætter. 

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 19:37
lars jeg har ikke kunne logge på siden i mandags.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 20:06
jeg vil sku' også have gratis goodies af Sony.
Det kan godt være at deres service er gratis, men jeg har betalt for min ps3 og spillene. pengene er bla. gået til sony.
Spillene har en onlinedel. Hvis onlinedelen ikke virker har jeg ikke fået hvad jeg har betalt for.
goodies, goodies, goodies Wink
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Jeg skal have lavet mig et botnet...

Gad vide hvad sony egentlig vil gøre. De kan jo lade sådan et ddos køre lige så længe de vil og det kan i praksis være tæt på umuligt at komme op og køre igen så længe angrebet fortsætter. 

Nu er det stadig ikke bekræftet, at det er ddos. Ddos kvalificerer vel ikke til "external intrusion"?


BORING!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:


Anon (anonymous) er en "hacker"gruppe der har været skyld adskillige former for trusler og "internet-hærværk" hvis man kan kalde det det. F.eks. har de lukket ned for både Visa og Mastercard serverne på et tidspunk (kan ikke lige huske årsagen), samt PSN serverne. De er egentlig ikke hackere men benytter sig vist bare af noget der hedder DDoS-angreb, der overrender serverne med informationer (?!).


Anonymous har ikke på noget tidspunkt lukket for Visa og Mastercard. Det er korrekt at websiderne visa.com og mastercard.com på et tidspunkt var nede, men betalingsnetværket har fungeret hele tiden.

Derfor virker det heller ikke særligt plausibelt at Anynomous skulle have lukket PSN netværket.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Ddos kvalificerer vel ikke til "external intrusion"?


Ikke rigtigt.

Sony skriver at der har været en "ekstern indtrængen på deres system" (An external intrusion on our system)

Der har været nogen inde, og det de har haft fat i er af sådan en vigtighed, at Sony vælger at holde det hele lukket i så mange dage.

Og det er jo ikke kun PlayStation Network. Det er i sig selv slemt nok. Men hele Sony Qriocity, der er Sonys svar på iTunes.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:


Anon (anonymous) er en "hacker"gruppe der har været skyld adskillige former for trusler og "internet-hærværk" hvis man kan kalde det det. F.eks. har de lukket ned for både Visa og Mastercard serverne på et tidspunk (kan ikke lige huske årsagen), samt PSN serverne. De er egentlig ikke hackere men benytter sig vist bare af noget der hedder DDoS-angreb, der overrender serverne med informationer (?!).


Anonymous har ikke på noget tidspunkt lukket for Visa og Mastercard. Det er korrekt at websiderne visa.com og mastercard.com på et tidspunkt var nede, men betalingsnetværket har fungeret hele tiden.

Derfor virker det heller ikke særligt plausibelt at Anynomous skulle have lukket PSN netværket.


Det er sørme også rigtigt. Det er mig der har læst forkert og draget lidt for hurtig konklusion. Så det retter jeg ligeStar
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Er titlen ikke lidt "Se og Hør" agtig Lars? Havde det ikke været lidt mere passende med en titel der hedder "Playstation Network og Sony Qriocity muligvis under hacker angreb"? Tongue


Nej da.

PlayStation Network og Qriocity nu er lukket på 3. døgn, efter hvad Sony selv kalder en "ekstern indtrængen" (external intrusion).

Altså at nogen udefra har trængt ind - eller forsøgt at trænge ind - i de tjenester.

Det er hacking.

  /Lars


Okay, point taken.Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 45>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu