recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

 Besvar Besvar Side  <1 2021222324 26>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 06:43
jeg oplever desværre også en del hakken på TV2play på.Apple tv 4K som begyndte i forsommeren. Har aldrig tidligere oplevet hakken på arkivmateriale men kun på live hvert 6. Sek.
Det er dog mest på nyt arkiv materiale som f.eks snigpremierer Ser jeg noget ældre materiale er det sjældent at det hakker.

Og når det hakker synes jeg ikke det er hvert 6. Sek som det er på live

Ved ikke om det skyldes at arkivmaterialet måske ligger på,forskellige servere rundt om i landet og man så kan ramme en uheldig server der giver sporadisk hakken ?
Var nemlig for nylig på,besøg hos noget familie i den anden ende af landet som også har TV2play på Apple tv 4k og her hakker det samme  arkivmateriale overhovedet ikke, så måske også afhængig bredbåndsudbyder eller geografisk placering ???

Der skal siges at jeg aldrig oplever hakken når detafspilles på mit Android tv (med samme billedindstillinger som ved Apple tv) men jeg synes at billedet er lidt mere skarpt på Apple tv, kan ikke sige hvorfor.
Begge apparater er forbundet med LAN og ikke wifi.


Redigeret af filmfreak - 14-September-2020 kl. 06:59
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

TV2 erkender problemet. Så er den ged vist barberet:

<pre style=""><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" style="" size="2">- <i style="">“Vi er opmærksomme på, at nogle af vores kunder kan opleve, at billedet kan
<i style=""> ‘hakke’ på Apple TV. Da problemet ifølge vores oplysninger kun opleves på
Apple TV, ser det ud til at handle om den måde, Apple TV fortolker vores streams
på.
Vi er i dialog med Apple om at finde en løsning på problemet,” siger Jakob Bøgh Sørensen til Flatpanels.<pre style="-sizing: border-; color: rgb102, 102, 102; font-size: 15px; font-family: " Sans", sans-serif !imant; line-height: 24px !imant; white-space: pre-wrap !imant; text-align: justify !imant; margin-top: 0px !imant;">https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1579594087




Lad os endelig hæve glasset og fejre at der nu er kommet hul igennem til TV2 Play.
Flere inkl. mig selv har prøvet på alle mulige og umulige måder at komme igennem deres kundeservice mur, hvilket aldrig er sket. 

Nu har de erkendt at der findes en fejl, og at de tørre den af på Apple kan man selvfølgelig kun grine af. Jeg er sådan set ligeglad om de giver Apple eller dem selv skylden, bare de får fixet problemet og vi en gang for alle kan få denne tråd begravet. 




Men der er desværre ikke sket så meget her 8 måneder senere.....
Er lige blevet TV2 play kunde, og deres arkiv er ikke til at holde ud at se på på ATV. Kæmpe hak hver 6. sekund


Og du kan være helt sikker på at intet som i absolut intet bliver gjort for at løse det, de er fuldstændig ligeglade hos TV2. Netflix har også en tilsvarende fejl på deres egenproduktioner, men DR de kan godt få det til at fungere, man forstår det ikke!!!
men det lader til hvis Netflix heller ikke kan. Må det være Apple der gør noget. Køb en Shield de behandler frekvenserne bedre fra de forskellige tjenester på trods af dårligere understøttelse af auto match

Jeg tror ikke det er et Apple problem, hvorfor kan Viaplay, Cmore, HBO, DR, Amazon og Netflix (dog ikke egenproduktioner)? Nu har jeg jo købt Apple Tv så hvorfor skal jeg skifte til noget andet pga TV 2 og Netflix ikke magter at løse det problem. Netflix er ikke en tjeneste vi kommer til at abonnere på igen, så der er der et problem mindre(Netflix giver ikke nok value for the money her). Fruen bruger TV2 play så ......................
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

TV2 erkender problemet. Så er den ged vist barberet:

<pre style=""><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" style="" size="2">- <i style="">“Vi er opmærksomme på, at nogle af vores kunder kan opleve, at billedet kan
<i style=""> ‘hakke’ på Apple TV. Da problemet ifølge vores oplysninger kun opleves på
Apple TV, ser det ud til at handle om den måde, Apple TV fortolker vores streams
på.
Vi er i dialog med Apple om at finde en løsning på problemet,” siger Jakob Bøgh Sørensen til Flatpanels.<pre style="-sizing: border-; color: rgb102, 102, 102; font-size: 15px; font-family: " Sans", sans-serif !imant; line-height: 24px !imant; white-space: pre-wrap !imant; text-align: justify !imant; margin-top: 0px !imant;">https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1579594087




Lad os endelig hæve glasset og fejre at der nu er kommet hul igennem til TV2 Play.
Flere inkl. mig selv har prøvet på alle mulige og umulige måder at komme igennem deres kundeservice mur, hvilket aldrig er sket. 

Nu har de erkendt at der findes en fejl, og at de tørre den af på Apple kan man selvfølgelig kun grine af. Jeg er sådan set ligeglad om de giver Apple eller dem selv skylden, bare de får fixet problemet og vi en gang for alle kan få denne tråd begravet. 




Men der er desværre ikke sket så meget her 8 måneder senere.....
Er lige blevet TV2 play kunde, og deres arkiv er ikke til at holde ud at se på på ATV. Kæmpe hak hver 6. sekund


Og du kan være helt sikker på at intet som i absolut intet bliver gjort for at løse det, de er fuldstændig ligeglade hos TV2. Netflix har også en tilsvarende fejl på deres egenproduktioner, men DR de kan godt få det til at fungere, man forstår det ikke!!!
men det lader til hvis Netflix heller ikke kan. Må det være Apple der gør noget. Køb en Shield de behandler frekvenserne bedre fra de forskellige tjenester på trods af dårligere understøttelse af auto match


Jeg tror ikke det er et Apple problem, hvorfor kan Viaplay, Cmore, HBO, DR, Amazon og Netflix (dog ikke egenproduktioner)? Nu har jeg jo købt Apple Tv så hvorfor skal jeg skifte til noget andet pga TV 2 og Netflix ikke magter at løse det problem. Netflix er ikke en tjeneste vi kommer til at abonnere på igen, så der er der et problem mindre(Netflix giver ikke nok value for the money her). Fruen bruger TV2 play så ......................
tv2play kører hvis nok 50p det gør de andre ikke og Netflix kører rent 24p. Det et nok der kæden knækker og hvis Apple tv ikke kan køre disse to ordentligt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 11:57
Vi har kørt med TV2 Play siden 1 Januar i år på vores ATV4, og vi oplever aldrig de "hak" som i snakker om.
//Guldhammer
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 12:59
synes det på en måde er lidt skræmmende at ikke alle oplever hakken på TV2play arkiv på Apple tv. Det gør det sværere at overbevise TV2 at de har et problem med appen.
Som skrevet før fik jeg først problemet for ca 4 mdr siden.
Men det er ikke på alt materialet jeg oplever hakken. F.eks. lavede lige en test med filmen Burnt som overhovedet ikke hakker. Skifter jeg så over til at se 3xBelligenhed hakker det meget..
Det eneste der har ændret sig her er jeg blev tvunget til at skifte over til YouSee bredbånd fra Fullrate, men det er samme router og samme hastighed ...

Og hvorfor hakker det aldrig på Android tv, men kun på Apple tv??
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

TV2 erkender problemet. Så er den ged vist barberet:

<pre style=""><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" style="" size="2">- <i style="">“Vi er opmærksomme på, at nogle af vores kunder kan opleve, at billedet kan
<i style=""> ‘hakke’ på Apple TV. Da problemet ifølge vores oplysninger kun opleves på
Apple TV, ser det ud til at handle om den måde, Apple TV fortolker vores streams
på.
Vi er i dialog med Apple om at finde en løsning på problemet,” siger Jakob Bøgh Sørensen til Flatpanels.<pre style="-sizing: border-; color: rgb102, 102, 102; font-size: 15px; font-family: " Sans", sans-serif !imant; line-height: 24px !imant; white-space: pre-wrap !imant; text-align: justify !imant; margin-top: 0px !imant;">https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1579594087




Lad os endelig hæve glasset og fejre at der nu er kommet hul igennem til TV2 Play.
Flere inkl. mig selv har prøvet på alle mulige og umulige måder at komme igennem deres kundeservice mur, hvilket aldrig er sket. 

Nu har de erkendt at der findes en fejl, og at de tørre den af på Apple kan man selvfølgelig kun grine af. Jeg er sådan set ligeglad om de giver Apple eller dem selv skylden, bare de får fixet problemet og vi en gang for alle kan få denne tråd begravet. 




Men der er desværre ikke sket så meget her 8 måneder senere.....
Er lige blevet TV2 play kunde, og deres arkiv er ikke til at holde ud at se på på ATV. Kæmpe hak hver 6. sekund


Hvorfor skulle der være sket noget ?
man kan ikke rette en fejl der ikke er der, har været play kunde helt tilbage fra de kaldte det Sputnik, og har aldrig set den omtalte fejl.

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 14:31
JEg må ærlig indrømme da vi havde tv2play, oplevet vi det heller ikke hverken på apple tv eller shield
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

TV2 erkender problemet. Så er den ged vist barberet:

<pre style=""><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" style="" size="2">- <i style="">“Vi er opmærksomme på, at nogle af vores kunder kan opleve, at billedet kan
<i style=""> ‘hakke’ på Apple TV. Da problemet ifølge vores oplysninger kun opleves på
Apple TV, ser det ud til at handle om den måde, Apple TV fortolker vores streams
på.
Vi er i dialog med Apple om at finde en løsning på problemet,” siger Jakob Bøgh Sørensen til Flatpanels.<pre style="-sizing: border-; color: rgb102, 102, 102; font-size: 15px; font-family: " Sans", sans-serif !imant; line-height: 24px !imant; white-space: pre-wrap !imant; text-align: justify !imant; margin-top: 0px !imant;">https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1579594087




Lad os endelig hæve glasset og fejre at der nu er kommet hul igennem til TV2 Play.
Flere inkl. mig selv har prøvet på alle mulige og umulige måder at komme igennem deres kundeservice mur, hvilket aldrig er sket. 

Nu har de erkendt at der findes en fejl, og at de tørre den af på Apple kan man selvfølgelig kun grine af. Jeg er sådan set ligeglad om de giver Apple eller dem selv skylden, bare de får fixet problemet og vi en gang for alle kan få denne tråd begravet. 




Men der er desværre ikke sket så meget her 8 måneder senere.....
Er lige blevet TV2 play kunde, og deres arkiv er ikke til at holde ud at se på på ATV. Kæmpe hak hver 6. sekund


Hvorfor skulle der være sket noget ?
man kan ikke rette en fejl der ikke er der, har været play kunde helt tilbage fra de kaldte det Sputnik, og har aldrig set den omtalte fejl.

Man bliver så træt af at læse opslag som dine, hvis det som tidligere nævnt i tråden, hvor det bliver nævnt at TV2 har erkendt der er en fejl, er der så ikke en fejl eller ?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvorfor skulle der være sket noget ?
man kan ikke rette en fejl der ikke er der, har været play kunde helt tilbage fra de kaldte det Sputnik, og har aldrig set den omtalte fejl.


Nu har TV2 jo anerkendt, at der er et problem, så jo, der er en fejl.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvorfor skulle der være sket noget ?
man kan ikke rette en fejl der ikke er der, har været play kunde helt tilbage fra de kaldte det Sputnik, og har aldrig set den omtalte fejl.


Nu har TV2 jo anerkendt, at der er et problem, så jo, der er en fejl.
fejlen er jeg ret sikker på ligger i de sender 50p nu i stedet for 25p. Men der var mange der beklaget sig over at 25p ikke var nok. Specielt her inde blev der brokket sig. Så take or leave it. Man kan åbenbart ikke få både i pose og sæk, når det er apple

Redigeret af T-Duck - 14-September-2020 kl. 14:51
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


 
fejlen er j g ret sikker på ligger i de sender 50p nu i stedet for 25p. Men der var mange der beklaget sig over et 25p ikke var nok. Specielt her inde blev der brokket sig. Så take or leave it. Man kan åbenbart ikke få både i pose og sæk, når det er apple

Nu var det jo også en fejl før de begyndte at sende i 50fps, så det er nok næppe derfor.

Hvorfor bliver du egentlig ved med at skrive i denne tråd? Jeg har endnu ikke helt forstået det, du har aldrig rigtig bidraget med noget som helst. 


Redigeret af DiscomanDK - 14-September-2020 kl. 14:51
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvorfor skulle der være sket noget ?
man kan ikke rette en fejl der ikke er der, har været play kunde helt tilbage fra de kaldte det Sputnik, og har aldrig set den omtalte fejl.


Nu har TV2 jo anerkendt, at der er et problem, så jo, der er en fejl.
fejlen er j g ret sikker på ligger i de sender 50p nu i stedet for 25p. Men der var mange der beklaget sig over et 25p ikke var nok. Specielt her inde blev der brokket sig. Så take or leave it. Man kan åbenbart ikke få både i pose og sæk, når det er apple


Fejlen var der før TV2 gik over til 50p. Hakket er tilmed blevet mindre, da det kun er én frame hver 6. sekund.

Jeg kan ikke se, hvad sidste sætning har med sagen at gøre, da både 25p og 50p virker i andre apps.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2021222324 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu