recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakkende billede ved optagelser..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hakkende billede ved optagelser..

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 10:42
Hejsa..

Jeg har nu lavet en analyse af den, hvor Kanal 5 kører på.
Dog kan jeg ikke rigtigt se noget ud fra det, er der nogen af jer kloge hoveder der gider prøve kigge på det? 

Den der hedder Quality står og skifter mellem 100% og 0% er det normalt? 

Redigeret af DiscomanDK - 16-Marts-2012 kl. 11:34
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 11:40

Umiddelbart ser det fint ud, der er ingen pakketab og 100% kvalitet.

Quality skal ikke stå og skifte, men højt svinge lidt. 
Hvis det svinger mellem 100 og 0 er der huller i modtagelsen (dvs. basis for hak) 

Prøv at checke nogle andre MUX/transponder om det samme gælder der..

Hvis det er det samme så er der ikke modtage problemer (forudsat ikke svingen mellem 100 og 0). (der kan være nogle mux der er mere problematiske)

Prøv at scanne kanalerne med dvbviewer og se hvordan dvbviewer viser kanalerne.. 
(under option, directx sæt de standard codecs til fra windows 7)
Så burde kanalerne vises uden problemer.
Hvis de hakker må det være grafik-chip der ikke kan håndtere det.
Det var en Atom cpu, men hvad det bundkort af grafik-chip?

Redigeret af avh - 16-Marts-2012 kl. 11:46
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hvis det svinger mellem 100 og 0 er der huller i modtagelsen (dvs. basis for hak) 

Hvis det er det samme så er der ikke modtage problemer (forudsat ikke svingen mellem 100 og 0). (der kan være nogle mux der er mere problematiske)

Prøv at scanne kanalerne med dvbviewer og se hvordan dvbviewer viser kanalerne.. 

Det er bare underligt, hvis jeg trykker analyse så kan den godt stå i 5 minutter og vise 100% konstant. Hvis jeg så lukker analyseringen og åbner igen, begynder den med det samme og skifte mellem 0 % og 100% og bliver ved med det. Så lukker jeg analyseringen og åbner igen og nu står den så til 100% konstant.

Jeg har prøvet nu at kable direkte i uden, det har vist sig at ændre noget. Ydermere har jeg prøvet begge mine TV kort, og jeg har bare et 2 m færdigsamlet antenne kabel. 

Det er det samme på alle de mux jeg har prøvet. Den har viser kanalerne fint i live både i DVB-viewer og hvis jeg ser det via Media portal og XBMC. Det er kun ved optagelser det går galt.

Det er sådan et bundkort her:

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 14:17

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 15:52

Det bundkort tror jeg ikke kan have problemer med at vise optagelserne...

Har du helt stabilt visning i dvbviewer når du kører live  (også efter 5 minumter)?
Prøv evt . at optage med dvbviewer eller det tilhørende recording service modul...

Kan der tænkes at være noget indfyldelse fra støj?
KabelTv kan være udsat for indstråling, og kræve god kvalitet af kabler, godt skærmet..

Men der er et misforhold, hvis live TV kan køre uden problemer, så er det svært at forestille sig at optage ikke skulle virke... (det kræver faktisk færre resourcer)

Er PC-en helt stabil?
Er PC-en helt clean?  (altså ikke andre programmer der kører, som kunne tænkes at indvirke)

Dvbviewers recording service har en prioterings funktion, så det garanteres højere prioritet... 

Redigeret af avh - 16-Marts-2012 kl. 15:54
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 17:21
Hej AVH.

Nu har jeg prøvet at gå i dybden med fejlen.

Jeg har forbundet det således at der er et kabel til min STB. (Denver DVB-C tuner) også er der sat et T-stykke i udgangen på den også to antenne kabler videre.

Jeg har prøvet at koble t-stykket direkte i væggen og der er ingen hak overhovedet. Tilbage i STB igen, hvorefter der er grov hak som i går.

Nu har jeg købt en antenne forstærker og det ser ud til det har løst problemet. 
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 17:36
Det var godt du fandt noget konkret...

Digitalt.tv har forøvrigt en artikel om kabel tv og kabler...

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 09:17
T-stykker er noget skrammel og den der med at trække kablet videre fra apparat til apparat holder heller ikke hvis du vil have ordentligt signal. Det er muligt din nye antenneforstærker kan rette en smule op på det, men jeg synes det er en lappeløsning så længe resten af installationen er noget skrammel.

Det du bør have er en ordentlig splitter siddende så tæt som praktisk muligt på der hvor du får dit antennesignal ind i huset. Fra splitteren trækker du kabler til hvert af dine apparater. Hvis du laver det ordentligt kan du sandsynligvis undvære forstærkeren og slippe for at betale for strøm til den.

Det er hverken særligt indviklet eller særligt dyrt at gøre det ordentligt.

Start med en splitter fra fx. http://www.av-connection.dk/?ML=494. Styr i en stor bue udenom de der T stik til 29 kroner, de er noget bras. Vælg en af de splittere med F-connectors, antallet af udgange er op til dig, bare husk at skrue sådan en RF terminator på de udgange du ikke bruger.

En rulle kabel, fx. http://www.av-connection.dk/?PGr=1550&ML=112 og en håndfuld F-stik http://www.av-connection.dk/?PGr=864&ML=1244 der passer til kabeltykkelsen. Endelig lidt han og hun stik efter behov fra http://www.av-connection.dk/?ML=449 men igen, styr udenom de to første til en femmer, de er noget skrammel.

F-stikkene samler du som han viser i videoen her http://www.youtube.com/watch?v=zNqJcmslwyM, det er ikke særligt svært. Personligt foretrækker jeg at skære forsigtigt med en hobbykniv i stedet for at bruge knivtang som han gør i videoen, jeg synes det er lettere at undgå at skære gennem inderskærmen på den måde.

Lidt kabeltræk og lidt nussearbejde med at montere stik og du bør have en antenneinstallation der er langt bedre end den der giver dig problemer nu. Mit bud er at du ikke har brug for antenneforstærkeren når du er færdig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 19:53
Jeg skylder en update på tråden.. Jeg købte en antenneforstærker og troede at jeg endelig havde løst gåden.

Dog var gode råd stadigvæk dyre, da det hakkede ved F.eks Kanal 5, tv3, Tv3+ (og nogle andre) men ikke hakkede på DR1, DR HD, TV2 HD. Jeg kan så læse mig frem til de kanaler den hakker på er i det øvre frekvens område, hvor dæmpningen er størst.

Jeg har derfor købt flg:

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f-stik/professionel-antennefordeler-(3-vejs-splitter).asp

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/coax-hun-til-f-connector-antennekabel-1,5-m---hvid.asp

Også 2 x http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennestik/f-connector-han-til-coax-han-adapter.asp

De to vil jeg så skrue i udgangene på fordeleren. Også vil jeg sætte mine 2 USB tv tuner kort direkte ind i fordeleren, og koble dem til mit medie center med 2 x USB forlænger kabler. Tror i det er noget hø eller kan det bliver godt nok? 
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 10:41

Jeg er ikke til al det der teknik som I skriver om, men mit Fujitsu mediacenter, er også begyndt at lave pixefejl/hoppe i billedet, når jeg afspiller ting jeg har optaget på HD-kanaler. Jeg har skrevet en tråd om det, men ingen har angivet at de har samme problemer, så jeg affinder mig med det – jeg kan som regel løse det midlertidigt med at trykke på spol og så tryk på play, og så ser det igen fint ud, men det kommer altid igen. Ved ikke om det er min pc der er begyndt at blive træt, men hvis jeg ser udsendelserne on-line på pc’en, så er der ikke noget galt.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 11:50

Når der er et problem med kanaler på de højere frekvenser, kan det klares med en antenneforstærker med tilt, dvs. den forstærker de højeste frekvenser mest.

Optimalt vil jeg mene det bedste resultat opnås med en antenneforstærker som har nok udgange, så man ikke behøver yderlig at opdele signalet.

Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 12:02

Når der er et problem med kanaler på de højere frekvenser, kan det klares med en antenneforstærker med tilt, dvs. den forstærker de højeste frekvenser mest.

Optimalt vil jeg mene det bedste resultat opnås med en antenneforstærker som har nok udgange, så man ikke behøver yderlig at opdele signalet.

Tak for dit indspark - men jeg har allerede en antenneforstærker (Sandberg) tilknyttet, så det er ikke der mit problem ligger.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu