Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JENC
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
|
Emne: Hakkende panorering på Pana G10? Sendt: 03-Maj-2009 kl. 13:22 |
Hej
Nu gik jeg og havde egentlig mere eller mindre lagt mig fast på et G10 som mit næste fjernsyn. Men så så jeg G10 ved siden af det nye Samsung B6000 i den lokale expert.
Jeg synes B6000 viste digtal SD (via luft) lige så flot som G10, ja måske flottere, og SD i ordentlig kvalitet er vigtig for mig.
Men grunden til mit indlæg her er, at han viste også nogle HD film (fra en PC eller server af en slags) der outputtede i 1080i og i begge TV kom ind via component.
Her hakkede G10'eren noget så frygteligt ved panoreringer. På en måde jeg slet ikke vil bryde mig om. B6000'eren derimod viste det helt flydende. Det var således ikke 24p materiale. Jeg vil tro begge stod til default-indstillinger.
- Kan det være en indstilling i Pana'en der står forkert? Så vil jeg går forbi igen, og ændre indstillinger på G10'eren og se om det forsvringer.
- Kan andre bekræfte samme problem, eller afkræfte det?
Hilsen Jens
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12484
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 14:11 |
B6000'eren har med stor sandsynlighed noget 'Motion Flow', 'Natural Motion' eller hvad det nu kaldes, der går ind og ødelægger signalerne, og får det til at virke mere flydende, men samtidigt helt vildt unaturligt. Der er ingen grund til at købe et B6000 over et G10.
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 14:30 |
Naiera skrev:
B6000'eren har med stor sandsynlighed noget 'Motion
Flow', 'Natural Motion' eller hvad det nu kaldes, der går ind og ødelægger
signalerne, og får det til at virke mere flydende, men samtidigt helt vildt
unaturligt. Der er ingen grund til at købe et B6000 over et G10.
|
Det skulle da lige være pga designet i forhold til Pana'ens 2004-look
|
Mvh.
Casper
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 14:37 |
|
 |
doit
Guld medlem
Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 14:47 |
Ja, Pana er altså ikke ret langt fremme i skoen mht. design og det er synd. Tror ekstremt mange vælger dem fra pga. det punkt. Og det er da for dumt?! Hvorfor i det mindste ikke bare lave noget enkelt uden det buede forneden mixet med en grå sølvstribe? Det virker dumt og ugennemtænkt..
Når det er sagt, så syntes jeg faktisk G10'eren er OK pæn når den kommer op på væggen. Neutralt design trods den grå streg for neden. Neutral - Men så heller ikke mere.
Redigeret af doit - 03-Maj-2009 kl. 14:47
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 15:15 |
Det må være opsætning, for den g10 jeg har set med 1080I var alt flydende. Fint med design, Men jeg køber alså en skærm for at se tv. alle siger pio er flot, jeg ser alt bare en firekantet ramme. Hvis min pio lignede et panasonic, så jeg alså købt den alligevel. men ja et samsung er flot, men mindre god til et SD signal. der er også mindre genskin på en g10
|
 |
chr1408
Junior bruger
Oprettet: 19-April-2009
Point: 40
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 21:34 |
Synes efterhånden der tegner sig et billede af meget kritik af disse plasma skærme. Tekonologien er muligvis ved at blive overhalet af de nye Sony LCD og Samsung LCD, påtrods af, at de hardcore Plasma freaks ikke vil erkende det.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 21:59 |
chr1408 skrev:
Synes efterhånden der tegner sig et billede af meget kritik af disse plasma skærme. Tekonologien er muligvis ved at blive overhalet af de nye Sony LCD og Samsung LCD, påtrods af, at de hardcore Plasma freaks ikke vil erkende det. |
Teknologi freaks skal man ikke lytte til. Bedste billed freaks er meget mere spændende . . !
Og de tror desværre ikke du har ret. På Flatpanels.dk har man for nyligt testet både Philips og Samsungs nye LED baggrundsbelyste LCD TV. Og hvis det hele koges ned til rå billedkvalitet er markedets i særklasse bedste TV i følge Rasmus Larsen stadig Pioneer, - med Panasonic G10 som nr 2.
|
 |
chr1408
Junior bruger
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:15 |
Lennon skrev:
chr1408 skrev:
Synes efterhånden der tegner sig et billede af meget kritik af disse plasma skærme. Tekonologien er muligvis ved at blive overhalet af de nye Sony LCD og Samsung LCD, påtrods af, at de hardcore Plasma freaks ikke vil erkende det. |
Teknologi freaks skal man ikke lytte til. Bedste billed freaks er meget mere spændende . . !
Og de tror desværre ikke du har ret. På Flatpanels.dk har man for nyligt testet både Philips og Samsungs nye LED baggrundsbelyste LCD TV. Og hvis det hele koges ned til rå billedkvalitet er markedets i særklasse bedste TV i følge Rasmus Larsen stadig Pioneer, - med Panasonic G10 som nr 2.
|
Det er muligt, når de virker og ikke har burnin fra dagen før, at de står 0,000001% bedre. Hvad giver bedst kvalitet over en 5 årig periode??? Et LCD tv hvis du spørger mig.
|
 |
doit
Guld medlem
Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:18 |
.. Men det tror jeg ikke der var nogen der gjorde, nu du lukker myter og forkerte facts ud.
|
 |
chr1408
Junior bruger
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:24 |
doit skrev:
.. Men det tror jeg ikke der var nogen der gjorde, nu du lukker myter og forkerte facts ud.
|
Myter og forkerte facts?? Forum er da fyldt med fejl og problemer med Plasma TV, så hvor er de forkerte facts? Hvorfor tror du produventerne stopper produktionerne af Plasma?? Garantireperationerne æder hele DBèt.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:24 |
chr1408 skrev:
Lennon skrev:
chr1408 skrev:
|
Det er muligt, når de virker og ikke har burnin fra dagen før, at de står 0,000001% bedre. Hvad giver bedst kvalitet over en 5 årig periode??? Et LCD tv hvis du spørger mig.
|
Det lyder netop som et udsagn fra en "teknologi freak" 
|
 |