Jeg har et "forældet" JVC AV-32H50SU 100Hz CRT tv fra 2006. Pris: 3900 kr. i 2006.
Billedindstilling: Normal. Kontrast: en tand til venstre for midten. Lys: En tand til venstre for midten. Skarphed: Lige i midten. Farve: tre til højre fra bunden, altså ikke fra midten af, men laaangt til venstre for midten! Farvetemperetur: Varm. Støjreduktion: Minimal. Signal: Analog YouSee kabel. Afstand mellem mine øjne og tvet: circa 2.4 meter. Resultat: knivskarpe, flotte naturlige billeder. Prøv at gøre det samme med et LCD tv i samme prisklasse!
Jeg ville kun bytte mit CRT tv med et LCD tv til 10.000 kr, for at sælge LCD tvet med gevindst, men ikke for at bruge det til at se tv med...
(Genskin har jeg kureret med møklægninggardiner, så der kun kommer daglys fra mit køkken, når jeg ser tv om dagen).
Jeg glæder mig til mit næste tv, som bliver et Panasonic V10 PLASMA eller et Samsung PLASMA! Samtidigt skifter jeg så til digitalt signal. Jeg ville ikke købe et LCD, og det har jeg så bare mine grunde til...
At plasma-teknologien skulle være "forældet", er en gang vås, da også plasma tv jo er blevet gevaldigt forbedret igennem årene. At kalde noget, som konstant bliver videreudviklet og forbedret, for forældet, er slet og ret forkert.
Redigeret af Firebird - 04-Maj-2009 kl. 11:16