recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakkende stream på LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hakkende stream på LAN

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hakkende stream på LAN
    Sendt: 03-September-2016 kl. 12:18
Vi flyttede for nyligt i nyere hus. Jeg har fået sat alt op mht netværk, således at alle enheder er kablet. Men der er kæmpe problemer med at streame film fra min NAS - det stopper konstant og buffer på mine to ATV2 bokse med XBMC. I vores gamle hus (hvor det også var kablet) var der aldrig problemer (her var der dog ikke en 24 ports gigabit switch også)!

Mit setup er:

Teknikrum:
Fibernet (50/50) --> Airport Express router --> 24 ports gigabit switch (hvori mine NAS sidder).

Fra switchen er der forbindelse til huset forskellige rum. Bl.a. stuen hvor linjen fra teknikrummet ryger ind i en 8 ports gigabit switch. Heri sidder bl.a.

Stue:
Switch --> SmartTV, ATV2, Airport Express (sat til bridgemode).

Den anden ATV2 boks er på gæsteværelset, hvor endnu en switch fordeler signalet til SmartTV, ATV2, PS3 og PS4.

Der er ingen problemer med noget andet noget sted på netværket. Jeg kan leje en film (HD) via iTunes på min ATV2 og se den uden buffer problemer (og den starter med det samme). Netflix fungere perfekt på alle tv og ATV og HBO fungerer også upåklageligt fra mine to smart tv.

Jeg har endnu ikke oplevet nogen problemer med buffering, når jeg ser serier over mit LAN  (fra en anden NAS placeret i teknikrummet).

1)
Jeg har prøvet at slå FlowControl fra på min 24 ports switch, men det hjalp intet.
2)
Jeg har prøvet at kopiere filer til og fra min NAS fra min computer, der er kablet på mit LAN. Her er hastighederne mellem 50 og 85 MB/s, så det er ikke problemet.
3)
Jeg har frigjort plads til mine ATV2 bokse ved at slette nogle cache filer fra tidligere lejede film. Det hjalp heller ikke.
4)
Jeg har kørt udvidet diskkontrol på den NAS, hvor mine film ligger. Men her blev ingen fejl fundet.
5)
Jeg har slået backup fra på min film NAS og fjernet backup USB disken. Igen, intet.
6)
Jeg har genstartet routere, NAS, ATV2'er og switche. Ingen hjælp.

Jeg er efterhånden ved at løbe tør for ideer, så alt modtaget med kyshånd.

Anders
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 09:07
Jeg har nu prøvet et par ting mere.

7)
Koblet ATV2'en i gæsteværelset direkte til vægstikket uden om gæsteværelsets switch. Det hjalp lidt, men film stopper stadig og buffer.

8)
Fjernet Airport Express fra stue switchen midlertidigt. Dette hjalp også lidt i stuen, men det buffer stadig.

9)
Afspillet en iso fil fra den NAS, hvor jeg har serier. Denne buffer også.

10)
I gæsteværelset har jeg sat min PS4 til switchen og testet netværksforbindelsen. Her får jeg 51 Mbps (min netforbindelse) i download.

Så hvor pokker ligger problemet? Er det det kablede netværk mellem rummene? Eller er det min store 24 ports switch, der driller, når der presses store filer (over 2 GB) igennem?

Redigeret af andefeldt - 04-September-2016 kl. 09:31
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Men der er kæmpe problemer med at streame film fra min NAS - det stopper konstant og buffer på mine to ATV2 bokse med XBMC.
...snip..
Jeg har endnu ikke oplevet nogen problemer med buffering, når jeg ser serier over mit LAN  (fra en anden NAS placeret i teknikrummet).
Kopier et par film fra din film-nas overpå din serie-nas og et par serier fra din serie-nas over på din film-nas. Tag begge nas med ind i stuen og tilslut dem på stuens switch og check om film stadig hakker, først når de afspilles fra film-nas'en og bagefter når de afspilles fra serie-nas'en. Check også om serier hakker når de afspilles fra film-nas'en.

Hvis det stadig hakker fra film-nas'en men ikke fra serie-nas'en, så prøv at bytte kabler på de to nas - måske er kablet til film-nas'en defekt?

Hvis begge nas leverer uhakkende film når de står i stuen, så prøv at erstatte stuens switch med den 24 ports fra teknikrummet - så hitter du ud af om det er switchen der er synderen.

Hvis det kører fint med den 24 ports i stuen, så flytter du de to nas tilbage i teknikrummet sammen med stuens switch for at se om hakkeriet kommer tilbage og om film både hakker fra den ene og den anden nas. Måske er kablerne fra teknikrummet til stue og gæsteværelse trukket for tæt på noget støjende eller har en defekt.

Endelig er det selvfølgelig også muligt at film og serier hakker fra din film-nas uanset hvordan du tilslutter den, så er det nok den der har kastet håndklædet i ringen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 19:16
Ok, jeg må lige prøve lidt af hvert, når jeg får lidt alene tid.

MEN, nu prøvede jeg lige at streame (for første gang) en film fra soveværelset, hvor vi har en ATV4, der er koblet direkte i vægstikket. Her er der ingen problemer!

Kablerne ligger i rør igennem huset. Det er 2 cat5e kabler i hvert rør. Ingen kabler eller antennekabler i samme rør. Så det burde ikke være støj, der er skyld i problemerne på mine to ATV2 bokse.

Det andet kabel til stuen bliver brugt til Waoo TV, hvilket fungerer upåklageligt, så jeg kan ikke helt forstå, hvorfor mine streams af film på ATV2 boksene driller så meget.

Nå, første test må vel nu blive at koble ATV4'eren til i stuen og se om det fungerer.

Redigeret af andefeldt - 04-September-2016 kl. 19:20
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 21:34
æhhh de film er vel ikke ved et tilfælde mere end 720p? Du har på intet tidspunkt beskrevet hvad hvad kildematerialet består af - men atv2 klarer ikke over 720p
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

æhhh de film er vel ikke ved et tilfælde mere end 720p? Du har på intet tidspunkt beskrevet hvad hvad kildematerialet består af - men atv2 klarer ikke over 720p

Han skriver han ikke har haft problemer tidligere, og det er kommet efter han er flyttet..

Jeg ville først prøve at skifte skifte port på kablet du bruger ind til din ATV, altså i switchen. Klart det nemmeste at starte der.
Virker det ikke, ville jeg sætte en bærbar computer til kablet hvor du har din atv tilsluttet, for at udelukke atv'en, og samtidig teste kablet.
Hvis det så stadig er galt og du har muligheden for det, så tag atv og tv under armen ud til switchen og smide et nyt kabel i en ubrugt port og så se om det virker. Eller nemmere endnu, bare tag atv med ind til et andet tv.
Virker det, kunne jeg forestille mig det er kablet ind til atv'en. Start med at tjekke stikkene. Klip evt af og pres nye på. Så har du tjekket ind du begynder at trække nyt kabel i røret.

Edit: kom til at tænke om dit kabel måske er helt død, og atv prøver at fange wifi? Er der lys i netstikket? Både i atv og switch.

Redigeret af Wolff - 05-September-2016 kl. 09:54
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 10:28
Jeg tænkte også på om det ikke var en ide at sætte en netværks tester på. 
Bare for lige at se at den bruger alle sine ledere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 10:57
Tak for alle ideerne.

Jeg har en netværkstester, som dog lige pt. er udlånt. Men den må jeg lige teste med igen, når jeg får den tilbage (testede da jeg lavede stikkene - og jeg mener bestemt, at der var forbindelse på alle ledere). Men alt andet (Netflix, serier (mindre filer end film), HBO osv) fungerer jo netop uden problemer, så burde lederne ikke være forbundne?
Hvis der nu er en leder, der ikke har forbindelse, hvor er der så den største sandsynlighed for, at det er gået galt? I mit patchpanel, hvor lederne er sat fast med en LSA-tang (http://https://www.av-cables.dk/netvaerks-vaegdaase-2/lsa-tang-til-krone-lsa-strips.html) eller i vægstikkene, hvor der sidder LexCom 125 stik (http://https://www.av-cables.dk/lk-actassi-konnektor/lk-actassi-125-konnektor-utp-cat5e.html), hvor der ikke skal bruges værktøj? Nu er ATV'erne jo kun udstyret med 10/100 Mbps LAN, så hvilke pins skal man være opmærksomme på (alt er lavet som B netværk)?

Jeg prøvede i går aftes at lave en advancedsettings.xml fil til min XMBC installation på min ATV2 boks, hvor jeg fik den til at cache 30 MB på alle streams. Herefter oplevede jeg ingen umiddelbare problemer (så godt 30 min af en film). Den startede med at streame med det samme uden problemer. Men jeg forstår ikke, hvorfor det nu virker, når det virkede i vores gamle hus uden advancedsettings.xml fil.

Det er alm. standard (rippede DVD'er), der streames.

Redigeret af andefeldt - 05-September-2016 kl. 11:01
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 09:29
Test nu hastigheden frem for om du kan streame en film. Er hastigheden hvor den skal være er det ikke dine kabler.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 14:46
Jeg har stadig ikke min kabeltester, men jeg har nu prøvet at sætte min bærbare direkte i switchen i stuen og køre "Lan Speed Test (Lite)" programmet, hvor jeg prøver med en 500 Mb fil testet mod min NAS.

Her får jeg:
Upload: 31.04 Mbps
Download: 590.5 Mbps

Fra gæsteværelset testede jeg med en fil på 1GB med samme program. Her fik jeg:
Upload: 44.6 Mbps
Download: 628.2 Mbps

Jeg testede i går aftes med samme program fra min stationære i kontoret. Her får jeg samme resultater.

Så der er vel ingen problemer her? Eller kan der gemme sig noget, når ATV'erne kun har 10/100 Mbps LAN?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 15:30
Nu prøvede jeg lige at sætte min netkort til at køre 100 Mbit (full duplex) i stedet. Så fik jeg i gæsteværelset:

Upload: 25.2 Mbps
Download: 28.9 Mbps

Hvilket jo egentlig burde være rigeligt til at streame dvd rips (men det er en meget lav hastighed). Men jeg lagde mærke til at download ikke var en stabil strøm af data. Det var en meget "hakkende" download, hvor der ind i mellem blev downloaded 4 MB og så pludselig intet, så 1 MB, så 3 MB, så intet osv osv. Det kunne måske tyde på, at der er problemer et eller andet sted. Upload var helt stabil.

I stuen fik jeg:

Upload: 25.4 Mbps
Download: 89.5 Mbps

Her var der ingen problemer med upload eller download.

Jeg prøvede også lige stikket i soveværelset, hvor vi har vores ATV4:

Upload: 25.4 Mbps
Download: 32.3 Mbps

Download var ustabil som i gæsteværelset, men her oplever jeg ingen problemer med at streame mine dvd rips!

Jeg forstår virkelig ikke, hvad der foregår her.
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 15:41
Hej igen andefeldt,

Rigtig gode test du får lavet.
Jeg tænker om der måske kan være noget galt med hardisken i din Nas, siden det er sådan lidt random?
Hvad sker der hvis du smider din Nas og og ATV 2 på samme switch? får du stadigvæk hakker i afspilningen?
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu