recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakkende stream på LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hakkende stream på LAN

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 16:41
Jeg har lige for sjov skyld testet mit netværk.
Bærbar med Wifi:
Write: 88.6878880 Mbps
Read: 87.1569600 Mbps

Desktop med Gigabit netkort:
Write: 612.0625040 Mbps
Read: 717.4727600 Mbps
//Guldhammer
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Bærbar med Wifi:

Hvad tester du op mod (hvor uploades og downloades der fra)?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Bærbar med Wifi:

Hvad tester du op mod (hvor uploades og downloades der fra)?

Jeg testede fra min bærbar og til min nas server,
og fra min stationær og til min nas server.
og med en fil på 500 mb.
//Guldhammer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 21:52

og med en fil på 500 mb.

Ok, hvilken NAS har du? Jeg har kigget lidt på nettet ang. mine langsomme uploads. Her synes jeg, at læse mig frem til, at det kan skyldes skrivehastigheden på min NAS disk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 22:08

og med en fil på 500 mb.

Ok, hvilken NAS har du? Jeg har kigget lidt på nettet ang. mine langsomme uploads. Her synes jeg, at læse mig frem til, at det kan skyldes skrivehastigheden på min NAS disk.

Jeg har en HP Microserver G8 samt en Synology DS 213+
//Guldhammer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 10:29

og med en fil på 500 mb.

Jeg har en HP Microserver G8 samt en Synology DS 213+

HOV, jeg glemte også at skrive at jeg har 1 Stk. 24 ports Gigabit Switch (Unmanaged)
og 1 Stk. 8 ports Gigabit Switch (Unmanaged) imellem min trådløse router og Nas serverne.

Fiberboks --> Trådløs Router -------> 24 ports Gigabit Switch ----> Nas Servere
//Guldhammer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 17:34
Ok, så er der blevet testet lidt mere, og jeg er absolut ikke blevet klogere - blot mere frustreret og forvirret!

Jeg har lavet en række test fra stuen, fra kontoret og fra teknikrummet, hvor min NAS sidder på min 16 ports swtich (sorry, troede den var 24 ports Embarrassed). Resultaterne giver ofte INGEN mening.

En test fra stue (Laptop) til mit kontor (Desktop) gav (100Mbit / Gigabit test og alt i Mbps):
Upload: 41.1 / 53.5
Download: 91.2 / 492.3

En baglæns test fra kontor til stue gav:
Upload: 41.9 / 70.5
Download: 91.9 / 811.7

Ingen forskel på 100 Mbit delen, mens Gigabit delen var noget forskellig. Dette kunne evt. skyldes to forskellige typer diske (Laptop: Mac Book Pro med Flash drive, Desktop: iMac med Fusion drive).

En test fra stuen mod min film-NAS gav:
Upload: 25.4 / 31.0
Download: 89.7 / 499.9

Hvilket er identisk med de tests, jeg lavede forleden fra stuen.
Jeg flyttede så min film-NAS ind til stuens switch, så både min laptop og min film-NAS sad på samme switch:
Upload: 25.7 / 44.0
Download: 92.4 / 602.2

Ok, lidt bedre resultat (især på Gigabit delen). Det virker som om, at upload hastighederne bliver begrænset af nogle langsomme diske?

Nå, jeg prøvede så at flytte min laptop ud i teknikrummet sammen med min film-NAS og teste igen, hvor alt var sat direkte i min 16 ports switch):
Upload: 25.4 / 45.5
Download: 32.5(!!!!!) / 722.4

Dette gav ingen mening! Jeg prøvede flere gange og fik en hel del svingende resultater på download delen. Alt imellem 32 og 65 på 100 Mbit og 100 og 722 på Gigabit!
Tilbage med min laptop til stuen, mens film-NAS'en blev i teknikrummet. Nu lå download (kun testet igen med 100 Mbit) mellem 32 og 75 Mbps.

Jeg prøvede også at teste forbindelsen til min serie-NAS fra stuen, kontoret og direkte fra teknikrummet. Her fik jeg ca. 50 Mbps på upload overalt på både 100 Mbit og Gigabit, men på download var der seriøse udsving:
Kontor til serie-NAS (100 / Giga): 0.3 (!!!) / 590
Stue til serie-NAS: 0.3 (!!!) / 500
Teknik til serie-NAS: 0.3 (!!!) / 311 (?)

Nu har jeg sat min serie-NAS til at genstarte og checke filsystemet igennem osv, men der var jo ingen problemer på Gigabit (ud over at hastigheden faldt markant, når jeg koblet direkte i 16 ports switchen i teknikrummet).

Hvad mener I? Er der bøvl med netværkskablerne? De faste installationer? Begge NAS-diske? Andet?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 18:30
Nogle baggrunds aktiviteter der hænger netværket? Har selv tidligere haft problemer med iCloud sync fra tre Macs der smadrede netværket. Nu kører vi Google drive og netværket virker.
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 19:08
Det tror jeg ikke - problemet var der ikke i det gamle hus, hvor vi havde de præcis samme computere, iPads og telefoner.

Jeg har nu fået genstartet serie-NAS og den fandt ingen fejl. Men jeg får stadig kun mellem 0.3 og 0.5 Mbps i download på 100 Mbit. Jeg kan pludselig heller ikke streame serier uden kæmpe problemer (ATV er jo kun 100 Mbit LAN forbindelser).

Hvad der lige foregår, har jeg overhovedet ingen ide om.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 19:42

Det tror jeg ikke - problemet var der ikke i det gamle hus, hvor vi havde de præcis samme computere, iPads og telefoner.

Jeg har nu fået genstartet serie-NAS og den fandt ingen fejl. Men jeg får stadig kun mellem 0.3 og 0.5 Mbps i download på 100 Mbit. Jeg kan pludselig heller ikke streame serier uden kæmpe problemer (ATV er jo kun 100 Mbit LAN forbindelser).

Hvad der lige foregår, har jeg overhovedet ingen ide om.
Jeg kan godt forstå at du er rundtosset LOL

Har du prøvet en af de lokale opsætninger (stue eller teknikrum) med nye LAN kabler ?
Jeg har flere gange oplevet mærkværdige ting, som skyldtes kabelproblemer.
Bruger du de samme porte på switchen hver gang, da de enkelte porte også kan have problemer?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 19:47
Vil prøve at skifte porte, når gang jeg får tid.

Jeg prøvede forresten at køre speedtest.net fra forskellige rum. Her får jeg overalt konstant 50+/50+ på download og upload (også ved netkort stående på både gigabit og 100 Mbit full duplex).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 22:42

Vil prøve at skifte porte, når gang jeg får tid.

Jeg prøvede forresten at køre speedtest.net fra forskellige rum. Her får jeg overalt konstant 50+/50+ på download og upload (også ved netkort stående på både gigabit og 100 Mbit full duplex).

Alle mine 3 gigabit switche er unmanaged.
//Guldhammer
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu