|
Hakker på video i 720p på youtube |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-November-2014 kl. 15:38 |
Hej
Nogle der kan svare på hvad jeg gør galt her Jeg skal overføre VHS til youtube Starter med at optage VHS signalet med power director 10 i mpeg 2. Derefter konventere jeg det med Adobe præmiere pro til youtube 720p prograsive og uploader til youtube, men der er stadig lidt hakker på kanter, vidst noget deinterlace problem, men det skulle Adobe præmiere pro ellers tage højde for ? Grunden til 720p er at 480p på youtube bliver kvaliteten ringere syntes jeg. Nogle bud på instillinger i programmet ? Og kan det passe at Adobe præmiere pro ikke kan optage ? jeg kan ikke trykke på rec. symbolet Hilsen Ulrik |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette her er et for billigt/hurtigt svar.
Når noget først er interlaced, som for eks. VHS, da er det blevet min opfattelse at det er umuligt lave noget "De-interlacing" som vel at mærke skulle blive uden problemer, VHS var fra starten ikke noget digitalt. De fejl man observerer vil vel altid være der, de fejl der nu engang er.
Redigeret af skyking - 22-November-2014 kl. 16:13 |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Okay. Ja for det er teknisk set muligt, at lave et fejlfrit VHS billede, selvfølgelig med undtagelse af youtube´s kvalitet tab, men fejlfrit menes med kanter og linjer der står uden små hakker.
Har snakket med en om hans fremgangsmåde og set hans resultat, han bruger avi synth, til at behandle videoerne med, men syntes det er for svært at installere, derfor køre jeg videoerne igennem, et videoconverter program der hedder "handbreak" men mangler en preview funktion, så man kan justere og se resultatet med det samme direkte i programmet inden videoen konventeres og gemmes det ville gøre processen og forsøgene meget hurtigere. Så evt et godt videoconverter program med en preview funktion til at se justeringerene med det samme ville være super Redigeret af mondeo93 - 22-November-2014 kl. 17:03 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Jeg arbejder godt ikke med Adobe Premiere mere da jeg er til FCP m.v. Så jeg ved ikke helt hvor godt programet er til at lave De-interlacing. De-interlacing kan jo meget nemt være mere ødelæggende end gavnligt, og det er ikke alle programmer der formår at give et resultat der effektivt. I de old days brugt jeg b.la. noget der hed Natress mener jeg det hed og virkede ok som jeg husker det. Men prøv nu at bruge programmet handbrake og indstil til det rigtige output som du måtte ønske, gå her efter op i picture settings - klik på filter - ændre Decomb til decomb:default. Det virker. Jeg har senest selv lige kørt et hav af video HI8 og HDV bånd ind på torsken i DV/HDV format, lagt i 4.2.2 for bedre colorsampling i editeringen.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Handbrake har en preview funktion. |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |