recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Halvdød Intel SSD disk.... What to do?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHalvdød Intel SSD disk.... What to do?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Emne: Halvdød Intel SSD disk.... What to do?
    Sendt: 05-August-2011 kl. 22:06

Her til aften, låste min bærbare, så jeg holdte tænd/sluk knappen nede og ville så til at boote min bærbare op igen. MEN så skrev "no system disk". Så kiggede jeg i BIOS, den kunne ikke se min SSD harddisk mere. Så begyndte jeg at google, og fandt nedslående  dette:  http://www.hardwareonline.dk/nyheder.aspx?nid=10828

Nå er nogen der ved om jeg kan "resette" mit SSD drev, så jeg kan få alle min MB/GB tilbage?
Eller skal jeg vente på en firmware rettelse, eller prøve at ringe til Intel på mandag? Har kun haft drevet i 3 uger.
Men ville meget gerne hurtig op at køre igen
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 13:32
Så vidt jeg ved er der ikke frigivet nogen løsning på problemet endnu.

Følgende tråde på Intel Community Forum omhandler problemet, og jeg holder selv øje med disse fordi vi har en pc med en Intel 320 SSD (som ikke har fejlet). Det ser ud til at man kan få SSD'en tilbage til fuld størrelse ved at lave en "secure erase" med de rette værktøjer; indholdet på SSD vil dog være slettet efter denne manøvre.

SSD power loss report updates

Update on "Bad Context 13x Error"
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Så vidt jeg ved er der ikke frigivet nogen løsning på problemet endnu.

Følgende tråde på Intel Community Forum omhandler problemet, og jeg holder selv øje med disse fordi vi har en pc med en Intel 320 SSD (som ikke har fejlet). Det ser ud til at man kan få SSD'en tilbage til fuld størrelse ved at lave en "secure erase" med de rette værktøjer; indholdet på SSD vil dog være slettet efter denne manøvre.

SSD power loss report updates

Update on "Bad Context 13x Error"

Jeg må prøve at lave en secure erase og se om jeg kan få lidt liv i den. Har accepteret at dataene er gået tabt, men har en backup far dagen inden jeg kan køre ind. Så det går nu nok!

Har prøvet at hente 2 programmer ned til Secure erase, det ene er DOS baseret, (duer ikke da SSD disken er forbundet via USB som ekstern lige nu)
Det andet fandt kun nogle af mine netværksdrev den ville kunne slette.
Har du set en guide eller lignende?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 21:16
Hvis du henter GParted, så skulle du kunne boote denne fra CD/DVD eller USB stick og derefter udføre en secure erase, hvis jeg husker rigtigt.

Jeg har ikke prøvet secure erase med en SSD og jeg vil derfor ikke garantere nogetsomhelst - det er på eget ansvar.

Der er vistnok guides i en af de to tråde på Intel forums, som jeg linkede til tidligere.

EDIT: Det er Parted Magic (ikke GParted), som kan bruges til secure erase.

Redigeret af DrageMester - 07-August-2011 kl. 21:24
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 16:17
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem