recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - handel hos Satport24.de
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethandel hos Satport24.de

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 14:43
Jeg har selv prøvet at handle med tyske web-firmaer , og det ser ud som om at dernede trækkes beløbet altid først, før handlen gennemføres, og yderligere forsøger de med diverse forklaringer at sige at ens modtager adresse på denne måde checkes i banken, når pengene modtages på konto.

En enkelt gang ventede jeg 3 uger, og afbestilte varen, og forklarede at jeg ville gå til banken og bede dem trække pengene tilbage, hvis han ikke refunderende beløbet inden for 3 dage.. De gjorde de så.

Så måske skal du også forklare forhandleren at du lader banken trække pengene tilbage? de er de vist ikke så glade for dernede. Da VISA jo noterer sådanne tiltag og så ved jeg ikke om deres "trustedshops" godkendelser kan holdes efter flere sådanne episoder.

De andre gange har jeg dog respekteret at penge blev trukket først, og ventede et par dage efter, så blev pakken sendt med UPS tracking osv.. så ellers ingen dårlig erfaringer.. dog ikke købt hos dette firma.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 14:50

tror desværre ikke de kreditter noget når de ikke engang vil besvare mine mail.

så ingen advarsel til dem fra min side.

Mvh
Svsommer
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 15:04

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

...har stadig ikke ikke fået mine penge

Som jeg også skrev ovenfor, så skal din bank straks tilbageføre pengene til din konto, så du skal have fat i din bank, for det er den der ikke følger de gældende retningslinjer.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 15:42
hmm, kikkede lige på siden, og firmaet ser ud som om de slet ikke har nogen form for trustedshops eller lign på plads, udover en paypal service.. Så det var nok heller ikke et firma jeg ville handle hos..

Sorry!

Du må tage fat i banken, og vise dem udtræk fra de emails fra Paypal som du har fået? så du kan dokumentere dette, for det er nok det eneste du har.

Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 16:13

man må gå ud fra at min bank hade oplyst mig om de ville have nogle papirer og det har de ikke kun underskrift på indsigelse.

pendec

mener du der er en risiko for jeg ikke får mine penge

Mvh
Svsommer
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hvis du har betalt med et visakort, så kan du bede din bank om at tilbageføre beløbet med henvisning til § 11 i lov om visse betalingsmidler og pkt. 5 i forbrugerombudsmandens retningslinjer vedrørende fjernsalg m.v. i betalingssystemer med betalingskort.


Sandal: er du sikker på at ovennævnte gælder i denne sag? Butikken ligger jo i Tyskland, og så er du vel at betragte som en tysk kunde med tyske rettigheder?
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 16:46

Ja reglerne gælder også for handel i udlandet.

Har selv brugt reglen ved køb af et computer blads abonnement, hvor de trak pengene 2 gange.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

man må gå ud fra at min bank hade oplyst mig om de ville have nogle papirer og det har de ikke kun underskrift på indsigelse.

pendec

mener du der er en risiko for jeg ikke får mine penge



Jeg mener ihvertfald at når firmaet kun bruger paypal, så er det da lidt "privat" agtig.. for alle kan modtage penge med en paypal med kreditkort, og det er vist ikke så let at få dem tilbage af paypal?
Så måske trækker sagen ud pga paypal? måske et mindre kendt hul i VISA kort handel praksis, så ved man det til næste gang...

Jeg ved det ikke, og formoder en masse her.. dog ville jeg sikre mig at forhandleren har "forsøgt" og modtage godkendelse til brug af kredit kort på websiten, altså deres også bevist en registrering af firma osv..

Hold du dig til banken og lad dem kæmpe kampen med paypal, hvis det er et problem.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hvis du har betalt med et visakort, så kan du bede din bank om at tilbageføre beløbet med henvisning til § 11 i lov om visse betalingsmidler og pkt. 5 i forbrugerombudsmandens retningslinjer vedrørende fjernsalg m.v. i betalingssystemer med betalingskort.


Sandal: er du sikker på at ovennævnte gælder i denne sag? Butikken ligger jo i Tyskland, og så er du vel at betragte som en tysk kunde med tyske rettigheder?


Ved handel i Tyskland, gælder tyske love.. Som sagt i DR kontant for nogen tid siden i forbindelse med et andet program..(parallel import?)

Dog er kreditkort reglerne europæiske, så de skulle gerne dække indkøb over nettet i udlandet.


Redigeret af pendec - 17-Februar-2008 kl. 17:09
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:


Så måske trækker sagen ud pga paypal? måske et mindre kendt hul i VISA kort handel praksis, så ved man det til næste gang...


Lige med hensyn til Paypal så er der pt. en "debat" igang mellem bankerne og forbrugerrådet. Det skyldes, at forbrugerrådet mener at hvis du som kunde betaler via paypal og sælger snyder, så skal kunden kunne få pengene tilbage fra banken på samme måde, som hvis kunden havde betalt direkte med visakort til sælger. Det vil bankerne ikke gå med til, da kunden i princippet køber nogle elektroniske penge hos paypal med visakortet, som kunden benytter til at betale sælger med. Jeg kan godt forstå argumentet, for kunden har fået leveret elektroniske penge på sin paypal konto, og bankerne har ingen form for kontrol med, hvad der sker i leddet mellem paypal og sælger.

Så hvis der er benyttet Paypal, så er det nok forklaringen på den langvarige sagsbehandling.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:


Så måske trækker sagen ud pga paypal? måske et mindre kendt hul i VISA kort handel praksis, så ved man det til næste gang...


Lige med hensyn til Paypal så er der pt. en "debat" igang mellem bankerne og forbrugerrådet. Det skyldes, at forbrugerrådet mener at hvis du som kunde betaler via paypal og sælger snyder, så skal kunden kunne få pengene tilbage fra banken på samme måde, som hvis kunden havde betalt direkte med visakort til sælger. Det vil bankerne ikke gå med til, da kunden i princippet køber nogle elektroniske penge hos paypal med visakortet, som kunden benytter til at betale sælger med. Jeg kan godt forstå argumentet, for kunden har fået leveret elektroniske penge på sin paypal konto, og bankerne har ingen form for kontrol med, hvad der sker i leddet mellem paypal og sælger.

Så hvis der er benyttet Paypal, så er det nok forklaringen på den langvarige sagsbehandling.


Det lyder rigtig fornuftigt! tak for info'n..
Det vil jeg også selv huske når firma'r tilbyder paypal løsninger..

Sørgeligt for dette emne, for så kan sagen altså trække ud.

Kan jeg spørge hvilken sum vi snakker om som skal refunderes?
Forhåbentlig kan du fortsætte og henvende dig et mere pålideligt sted, og så har du som jeg også lært hvad PayPal handler betyder.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 18:15

Nedenstående er måske aktuelt her, og du skal nok skynde dig.

The best way to resolve an issue with a transaction is to communicate directly with your seller. Most sellers welcome the opportunity to work out problems and provide good customer service.

  • If you and your seller are unable to work out an issue, you can go to the PayPal Resolution Center to open a dispute with the seller any time within 45 days of payment.
  • If you are still unable to resolve the problem, you can escalate the dispute to a claim.
  • A dispute can be escalated to a claim any time within 20 days of the date the dispute was opened. By escalating to a claim, you're asking PayPal to review the case and decide the outcome.
  • After 20 days, a dispute that is not escalated to a claim will close automatically.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu