|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
havmaage ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() Sendt: 17-Juni-2009 kl. 20:43 |
Hejsa! Jeg er ved at bygge mit første media center på en shutlle xpc. Indledningsvis kan jeg oplyse at jeg er koblet op mod antenne forening med analog signal. Maskinen har følgende specs. Det er en shuttle xpc, pentium 4, 3.2 med 2 gb ddr ram, ATI 512 mb grafik kort med hdmi udgang.
Jeg har prøvet alverdens drivere mm. men intet ser ud til atr hjælpe. Nogle threads foreslår at man flytter kortet til pci slot 2, men da jeg kun har et pci slot så er det svært,
|
|
mvh.
Simon |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
hvor har du hentet driverne henne? du skal hente dem fra hauppauge.co.uk's forum. der er links til de nyeste. Der er ey utility til at fjerne alle spor efter kortet. Det er meget vigtigt du kører det, da tingene ellers ikke vil virke ordentligt. ydermere så er der faktisk kun behov for en små 900kb filer hvis du skal køre det gennem mce, og der er ingen som helst grund til at installere alt det andet skrammel de smider med. Teknisk set burde du kunne nøjes med http://www.wintvcd.co.uk/drivers/PVR-150-500_2_0_48_25037_WH QL.zip
og ikke andet! I gamle dage med wintv2 og 3 var det nødvendigt med en komplet ominstallering af OS hvis det gik galt med dem her. Det var i hvert fald min erfaring. |
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Der lyder mærkeligt, jeg har 2 x pvr-500 kort i mit mce. Har du prøvet efterfølgende at tilføje kanalerne manuelt...?
|
|
![]() |
|
havmaage ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Kører dit også på windows vista (mener det er et vista problem) jeg ved faktisk ikke lige hvordan man manuelt prøver at tilføje kanaler, men det kunne være skægt at prøve- |
|
mvh.
Simon |
|
![]() |
|
![]() |
claus_jac
Jeg synes ikke jeg kan finde den driver på det forum du neskriver, men idden lyder meget godt. har det der tool til at fjerne alle pegepinde og drivere til kortet, men når vista booter installere den selv driverne opg jeg kan ikke stoppe det.
|
|
mvh.
Simon |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg havde tilsvarende kort i min Vista. Og der virkede det fint. Såvidt jeg husker, så fandt Vista selv kortet. Men det er længe siden, så det er muligt jeg installerede driveren. Under alle omstændigheder, så havde jeg driveren fra deres hjemmeside og ingen andre steder.
|
|
![]() |
|
![]() |
hmmm... nu ved jeg ikke hvor følsomt mce og haupauge kortet er overfor signal kvaliteten. Jeg har en hapauge pvr 2, USB (ekstern boks) sat til en xp maskine og der finder den alle canalerne og nogenlunde kvalitet ikke perfekt men til at leve med . Det er det samme cabel jeg flytter over i min vista med intern pvr 500 kort. Men der finder den kun et sted mellem 5 og 10 kanaler med meget sne på og den hakker helt vildt uden dog at bruge for meget cpu. Kan det mon være at kortet er mere følsomt overfor signal styrke eller kan det være mce der har nogle problemer ? |
|
mvh.
Simon |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Drivere ligger her Prøv evt. om det er anderledes med Hauppauges WinTV. Er kvaliteten lige så dårlig der, så er det signalkvalitet. Har du nogen T stykker på? Har du prøvet at bruge det stik der er det første på ledningen, evt også afmontere fortsættelsen i stikket, hvis der er nogen? PVR 500 er meget kritisk med signalkvalitet |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
mvh.
Simon |
|
![]() |
|
![]() |
Hej! Ny status på mit project og ny udfordring, jeg satte min mce til fhernsynet med hdmi, det spiller perfekt med lyd og billede ved afspilning af dvd'er m.m Derefter tog jeg og satte antenne fra fjernsynet over i mce'en. (Det går gennem en hd recorder LG et eller andet. Og pludselig kunne den finde mange flere kanaler dog ikke dem alle og ikke i en acceptabel kvalitet. Det begynder at ligne dårlig antenne signal. Jeg er koblet på fælles antenne anlæg og kablingen i huset er gammel og skjult under dørpaneller loft m.m (2 plans hus) Hvad kan man gøre for at forbedre signalet og evt. måle styrken. Bør jeg få fat i en fagmand/eletriker eller kan der gøres noget med antenne forstærker etc. |
|
mvh.
Simon |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja men du kan gøre to ting: Den billige løsning: Ny kabling som du selv foretager Den Dyre løsning: Ny kabling som antennemanden foretager Inden du overvejer hvad du skal gøre så skal du teste det FØRSTE stik i huset, som du skal frakoble alle efterfølgende stik fra. Er det nu perfekt, så ved du at det er kablingen den er gal med Det er i virkeligheden meget simpelt: Det kabel der kommer ind i din lejlighed er teoretisk "optimalt", men alle krumspring der herefter foretages i dit hjem er med til at nedbringe kvaliteten af signalet. Det har stor betýdning i et setup som dit, som er analogt, hvorimod det i et digitalt setup betyder: jeg kan modtage/jeg kan ikke modtage. I et analogt setup med dårligt signal, betyder det at man kan modtage, men med sne/skygger osv
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Alle deltagere på denne tråd- Rigtig mange tak for jeres gode indlæg, jeg har monteret en antenne forstærker og har fået en acceptabel kvalitet indtil vi overgår til digitalt.
|
|
mvh.
Simon |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |