recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hapauge pvr 500 på vista mce
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethapauge pvr 500 på vista mce

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
havmaage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: hapauge pvr 500 på vista mce
    Sendt: 17-Juni-2009 kl. 20:43

Hejsa!

Jeg er ved at bygge mit første media center på en shutlle xpc.

Indledningsvis kan jeg oplyse at jeg er koblet op mod antenne forening med analog signal.

Maskinen har følgende specs.

Det er en shuttle xpc, pentium 4, 3.2 med 2 gb ddr ram, ATI 512 mb grafik kort med hdmi udgang.

Jeg har problemer med at få ovenståemde kort til at fungere i vista ultimate mce. Der er intet galt når jeg kigger under enhedshåndtering og vista finder begge tunere på kortet, men når jeg vil konfigurere det finder den kun 5 services og det med rigtig dårlig kvalitet. Jeg har chekket tv signalet og chekket computeren med en anden tuner der kører fint på xp, men det virker bare ikke på vista.

Jeg har prøvet alverdens drivere mm. men intet ser ud til atr hjælpe. Nogle threads foreslår at man flytter kortet til pci slot 2, men da jeg kun har et pci slot så er det svært,

mvh.
Simon
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 21:09
hvor har du hentet driverne henne? du skal hente dem fra hauppauge.co.uk's forum. der er links til de nyeste. Der er ey utility til at fjerne alle spor efter kortet. Det er meget vigtigt du kører det, da tingene ellers ikke vil virke ordentligt. ydermere så er der faktisk kun behov for en små 900kb filer hvis du skal køre det gennem mce, og der er ingen som helst grund til at installere alt det andet skrammel de smider med. Teknisk set burde du kunne nøjes med http://www.wintvcd.co.uk/drivers/PVR-150-500_2_0_48_25037_WH QL.zip

og ikke andet! I gamle dage med wintv2 og 3 var det nødvendigt med en komplet ominstallering af OS hvis det gik galt med dem her. Det var i hvert fald min erfaring.
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 21:10
Der lyder mærkeligt, jeg har 2 x pvr-500 kort i mit mce. Har du prøvet efterfølgende at tilføje kanalerne manuelt...?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 21:30

Oprindeligt skrevet af Crockie Crockie skrev:

Der lyder mærkeligt, jeg har 2 x pvr-500 kort i mit mce. Har du prøvet efterfølgende at tilføje kanalerne manuelt...?

Kører dit også på windows vista (mener det er et vista problem) jeg ved faktisk ikke lige hvordan man manuelt prøver at tilføje kanaler, men det kunne være skægt at prøve-

mvh.
Simon
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 21:43

claus_jac

Jeg synes ikke jeg kan finde den driver på det forum du neskriver, men idden lyder meget godt. har det der tool til at fjerne alle pegepinde og drivere til kortet, men når vista booter installere den selv driverne opg jeg kan ikke stoppe det.

mvh.
Simon
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 11:10

Jeg havde tilsvarende kort i min Vista. Og der virkede det fint. Såvidt jeg husker, så fandt Vista selv kortet. Men det er længe siden, så det er muligt jeg installerede driveren. Under alle omstændigheder, så havde jeg driveren fra deres hjemmeside og ingen andre steder.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 14:36

hmmm... nu ved jeg ikke hvor følsomt mce og haupauge kortet er overfor signal kvaliteten. Jeg har en hapauge pvr 2, USB (ekstern boks) sat til en xp maskine og der finder den alle canalerne og nogenlunde kvalitet ikke perfekt men til at leve med

. Det er det samme cabel jeg flytter over i min vista med intern pvr 500 kort. Men der finder den kun et sted mellem 5 og 10 kanaler med meget sne på og den hakker helt vildt uden dog at bruge for meget cpu.

Kan det mon være at kortet er mere følsomt overfor signal styrke eller kan det være mce der har nogle problemer ?   

mvh.
Simon
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 16:40

Drivere ligger her

Prøv evt. om det er anderledes med Hauppauges WinTV. Er kvaliteten lige så dårlig der, så er det signalkvalitet. Har du nogen T stykker på?

Har du prøvet at bruge det stik der er det første på ledningen, evt også afmontere fortsættelsen i stikket, hvis der er nogen?

PVR 500 er meget kritisk med signalkvalitet

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Drivere ligger her

Prøv evt. om det er anderledes med Hauppauges WinTV. Er kvaliteten lige så dårlig der, så er det signalkvalitet. Har du nogen T stykker på?

Har du prøvet at bruge det stik der er det første på ledningen, evt også afmontere fortsættelsen i stikket, hvis der er nogen?

PVR 500 er meget kritisk med signalkvalitet

mvh.
Simon
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 22:38

Hej!

Ny status på mit project og ny udfordring, jeg satte min mce til fhernsynet med hdmi, det spiller perfekt med lyd og billede ved afspilning af dvd'er m.m

Derefter tog jeg og satte antenne fra fjernsynet over i mce'en. (Det går gennem en hd recorder LG et eller andet. Og pludselig kunne den finde mange flere kanaler dog ikke dem alle og ikke i en acceptabel kvalitet. Det begynder at ligne dårlig antenne signal.

Jeg er koblet på fælles antenne anlæg og kablingen i huset er gammel og skjult under dørpaneller loft m.m (2 plans hus)

Hvad kan man gøre for at forbedre signalet og evt. måle styrken. Bør jeg få fat i en fagmand/eletriker eller kan der gøres noget med antenne forstærker etc.

mvh.
Simon
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 00:37

Ja men du kan gøre to ting:

Den billige løsning:

Ny kabling som du selv foretager

Den Dyre løsning:

Ny kabling som antennemanden foretager

Inden du overvejer hvad du skal gøre så skal du teste det FØRSTE stik i huset, som du skal frakoble alle efterfølgende stik fra. Er det nu perfekt, så ved du at det er kablingen den er gal med

Det er i virkeligheden meget simpelt: Det kabel der kommer ind i din lejlighed er teoretisk "optimalt", men alle krumspring der herefter foretages i dit hjem er med til at nedbringe kvaliteten af signalet. Det har stor betýdning i et setup som dit, som er analogt, hvorimod det i et digitalt setup betyder: jeg kan modtage/jeg kan ikke modtage.

I et analogt setup med dårligt signal, betyder det at man kan modtage, men med sne/skygger osv

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 19:24

Hej Alle deltagere på denne tråd-

Rigtig mange tak for jeres gode indlæg, jeg har monteret en antenne forstærker og har fået en acceptabel kvalitet indtil vi overgår til digitalt. 

mvh.
Simon
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu