recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har 10.000, hvad skal jeg købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar 10.000, hvad skal jeg købe?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Seahawk^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: Har 10.000, hvad skal jeg købe?
    Sendt: 01-Maj-2007 kl. 12:39

Hejsa alle.

Jeg har solgt mit gamle 32" Samsung LCD, for vil gerne lidt op i størrelse, men synes det er svært at vælge. Jeg havde hørt godt om Toshibas C3030D model, men da jeg hørte, at den lavede lyde, når det var slukket, så røg det af listen.

Jeg skal nemlig bruge tv'et til mit soveværelse og derfor skal det selvfølgelig ikke sige det mindste, når det er slukket.

Jeg har kigget på fælleskøbet herinde Pana PX70, som virker som et godt køb, men jeg faldt igår over LG 42PC1RR modellen med 80gb harddisk og 2 tunere. Tilmed har jeg hørt godt om JVC's LCD modeller.

Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg vælge? Jeg kører med TDC kabel tv og gider ikke smide penge efter en selectorboks. Tilmed så bruger jeg ikke mit tv til meget andet end at se normalt analog tv, dvd film og meget lidt xbox 360 spilleri.

Håber der er nogle, som kan hjælpe mig lidt og give nogle gode råd. For er meget i tvivl :)

Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 16:01
Så vidt jeg kan se, er det en Panasonic PX70 du står og mangler. Du får ikke bedre billede kvalitet til pengende og til et soveværelse får du nok ikke problemer med genskin, da du forhåbentlig har nogle gode (læs: mørke) gardiner/persienner. Der er ikke nogen af de andre på listen der er bedre, efter min mening, og hvis du tager 37" Pana er de heller ikke billiger. Du vil ikke fortryde et Pana.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 21:21

Er også nået frem til, at jeg napper et PX70 .. Var lige ude og se det idag og det er sgu et lækkert tv.

Tak for det sidste lille skub i Pana retningen

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 21:34
Just for the record Seahawk - det ville det mere end ualmindelig meget synd hvis du ikke vil ofre de 595.- kr for en selector. Du får nemlig et meget bedre billede. Hvis du ikke vil have en selector, så mener jeg at du kan få et lige så godt udbytte af et billigere tv. Pana´en er god på analoge tv signaler men ikke mægtig god
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 16:49

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Just for the record Seahawk - det ville det mere end ualmindelig meget synd hvis du ikke vil ofre de 595.- kr for en selector. Du får nemlig et meget bedre billede. Hvis du ikke vil have en selector, så mener jeg at du kan få et lige så godt udbytte af et billigere tv. Pana´en er god på analoge tv signaler men ikke mægtig god

Hehe, har slet ikke noget at gøre med, at jeg ikke vil ofre de penge. Problemet er, at jeg PT. bor hjemme og jeg vi har 4 tv. Sådan som jeg har forstået selector, så er det noget med, at man kun kan se 1 kanal ad gangen - og det var netop grunden til, at vi valgte at skifte vores parabol ud og få kabel tv ..

Hvis jeg har misforstået det og det virker PRÆCIS lige som kabel tv, så er det bare om at få det bestilt

Redigeret af Seahawk^ - 02-Maj-2007 kl. 16:50
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 17:07

Det er korrekt at du kun kan se en kanal ad gangen på selector - men du behøver jo ikke sætte selectoren til alle 4 tv. Du kan lade de andre 3 TV få det kabeltvsignal de plejer, og blot nøjes med at sløjfe selectoren ind på antennekablet du ellers vil sætte i PX70'eren. Du vil også stadig kunne modtage almindelig kabeltv på PX70'eren.

Selectoren er bare en ekstra ting du kan tilslutte dit hovedtv hvis du godt vil have det bedste billede på dette. Så alt vil virke præcis som det plejer på alle 4 tv - du får bare en ekstra mulighed for at vælge selector billede på din nye PX70

Redigeret af spawn - 02-Maj-2007 kl. 17:09
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er korrekt at du kun kan se en kanal ad gangen på selector - men du behøver jo ikke sætte selectoren til alle 4 tv. Du kan lade de andre 3 TV få det kabeltvsignal de plejer, og blot nøjes med at sløjfe selectoren ind på antennekablet du ellers vil sætte i PX70'eren. Du vil også stadig kunne modtage almindelig kabeltv på PX70'eren.

Selectoren er bare en ekstra ting du kan tilslutte dit hovedtv hvis du godt vil have det bedste billede på dette. Så alt vil virke præcis som det plejer på alle 4 tv - du får bare en ekstra mulighed for at vælge selector billede på din nye PX70

Okay, så det eneste jeg faktisk skal gøre, er at smide den til mit eget tv kabel og så kan jeg bruge den der?

Hvor meget er prisen på sådan en selector og skal man så købe andre pakker, eller giver den adgang til samme kanaler, som man har i forvejen, bare med bedre signal?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 20:11

Nemlig, du sætter bare dit eget antennekabel ind i selectoren, og så et antennekabel samt et scart kabel fra selectoren til dit TV, så har du almindelig analog kabeltv på de normale antennekanaler, og selector på den scartindgang du har valgt. Ligesom hvis du satte en videomaskine på. Når du så vil se selctoren slår du over på scartindgangen og vælger kanal på selectoren.

Selectoren koster uden pakker 595,- så har du adgang til de samme kanaler du har nu, blot i digital kvalitet, og med ægte 16:9 på visse kanaler/programmer. Det kræver minimum at man har mellempakken (men køber man en selector får man faktisk fuldpakken uden ekstra omkostning)

Den kan også købes sammen med eks. favoritpakken, så betaler man 295,- for selectoren samt favoritpakken hvor du får 4 "valgfri" ekstra kanaler for 48,- om måneden i minimum 6 måneder, så bliver den samlede omkostning 295,- +(6*48,-)=583,- for disse 6 måneder, hvorefter du kan opsige favoritpakken hvis du ikke gider den mere.  

Udover disse små 600,- for selve selectoren skal man betale et årligt kortgebyr på 199,- for leje af et kort der skal i selectoren.

Du kan læse meget mere her:

http://privat.tdc.dk/tv/selector/

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 20:32

Nemlig, du sætter bare dit eget antennekabel ind i selectoren, og så et antennekabel samt et scart kabel fra selectoren til dit TV, så har du almindelig analog kabeltv på de normale antennekanaler, og selector på den scartindgang du har valgt. Ligesom hvis du satte en videomaskine på. Når du så vil se selctoren slår du over på scartindgangen og vælger kanal på selectoren.

Selectoren koster uden pakker 595,- så har du adgang til de samme kanaler du har nu, blot i digital kvalitet, og med ægte 16:9 på visse kanaler/programmer. Det kræver minimum at man har mellempakken (men køber man en selector får man faktisk fuldpakken uden ekstra omkostning)

Den kan også købes sammen med eks. favoritpakken, så betaler man 295,- for selectoren samt favoritpakken hvor du får 4 "valgfri" ekstra kanaler for 48,- om måneden i minimum 6 måneder, så bliver den samlede omkostning 295,- +(6*48,-)=583,- for disse 6 måneder, hvorefter du kan opsige favoritpakken hvis du ikke gider den mere.  

Udover disse små 600,- for selve selectoren skal man betale et årligt kortgebyr på 199,- for leje af et kort der skal i selectoren.

Det er sgu en bedre salgstale, end den reklame jeg lige har fået ind ad døren fra TDC. Som nævnt i anden tråd har jeg bestilt en Selecor på jeres opfodring, og det ser ud til, der kommer én mere.

En form for provision, burde være på sin plads.

/Ersgaard
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 23:31

Som Ersgaard siger, så er det jo en kanon salgstale og du har sgu lige fået mig til at blive selector kunde  Sådan en må jeg få bestilt.

Samtidig henter jeg mit Pana tv imorgen, så det bliver jo super.

Tak for hjælpen

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 12:53

Ja, det får nu ikke mig til at hoppe på selectorbølgen...    Jeg er godt tilfreds med mit setup lige nu.

Men jeg blev da overrasket over så lille den er, da jeg så den i TDC forleden.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu