recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - har 6000 til nyt tv i elgiganten.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

har 6000 til nyt tv i elgiganten.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 18:45
Enig i at man hurtig vender sig den større skærm.
Er selv gået fra 40" til 55" for 4 uger siden, og allerede nu tænker jeg om man skulle have taget 60/65" :)

Ellers ville jeg snuppe den 605b :)
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

En del af forsikringsselskaberne har aftaler med bl.a. Elgiganten - det betyder at de enten binder dig til at handle i Elgiganten (hvilket de får kommission på 10-20% for) eller også kan du få pengene udbetalt til at handle helt frit og så trækker de i stedet 10-20% fra det beløb du skulle have haft... - man forstår faktisk ikke helt at det er lovligt...

Det er faktisk heller ikke lovligt at gøre, hvilket er grunden til at selskaberne heller ikke gør det. Alle udgifter skal lovmæssigt henvises til skaden så der er ikke noget med kickback eller andre bonusordninger på omsætning. Derimod så er det alm fornuftig administration af forsikringstagernes (vores allesammens indbetalinger) penge at man indgår købsaftaler med forskellige selskaber for at kunne nedbringe skadeomkostningen. Hvis man nu omsætter for en 2-300 mio i fx TV så er det nok muligt at få lidt rabat hist og her. En del af de danske forsikringsselskaber har en aftale med Scalepoint som nævnes i tråden, som varetager nogle af disse aftaler.

Vedr erstatningen så er du berrettiget til at være stillet som du var før skaden. Dvs erstatning 1-1. Det er dog svært i dagens hastigtudviklende elektronik branche, hvorfor man i videst mulige omfang forsøger at matche et gammelt tv med tilsvarende nyt. Vælger du som forsikringstager så ikke at få erstattet det TV som er gået i stykker med et tilsvarende så kan du få en kontanterstatning på det beløb forsikringsselskabet kan skaffe varen til. 

og ja jeg arbejder ved et forsikringsselskab Wink

undskyld at kommentaren ikke er relevant for trådemnet, men synes lige jeg var nød til at skrive en kommentar her
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 21:01
@thomnico: Aktuelle eksempler for mit vedkommende:

Relativt ny bærbar med genanskaffelsespris omkring 5.500kr - købsbevis på 5.500kr til Elgiganten eller få udbetalt af 90% af beløbet til køb andetsteds (nærmeste alternativ koster aktuelt 6.000kr og så er der gået på kompromis på flere punkter i forhold til udgangspunktet - ellers hedder det 7.300kr - så er der ikke gået på kompromis, men den er mindst lige så god som udgangspunktet på alle specs - andre steder på nettet vil et alternativ kunne anskaffes til 5.500kr)

3mdr gammelt kamera - købt for godt 800kr (godt tilbud på nettet) - nuværende pris 1.150kr - kan få købsprisen retur eller kan købe et andet (dårligere) kamera for 900kr

Hukommelseskort købt for 280kr for 3 mdr siden - genanskaffelse for præcis samme kort nu er 350kr - får 280kr eller et købstilbud på samme kort til 280kr (billigere end alt andet på nettet, men kun ét) - kan dog ikke bruges længere, da det ikke passer til det nye kamera...

Ekstern harddisk - genanskaffelse 500kr - købsbevis til Elgiganten på 500kr eller 450kr til at handle andetsteds

Sandisk SSD med genanskaffelse på 600kr - der foreslås dårligere/billigere produktalternativ og trækkes samtidig 30% (2.5år gl) - ender med ca. halvdelen af hvad en tilsvarnede SSD koster i dag.

- træls når man har fået at vide at man skal slå de billigste priser op på nettet og så trækker de alligevel 10% af det med mindre man handler i Elgiganten, hvor tingene så IKKE koster det billigst mulige...

- umiddelbart virker det som om min aktuelle oplevelse ikke harmonerer med din beskrivelse ovenfor?

Redigeret af tipsen - 05-Marts-2015 kl. 21:07
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu