|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Forfatter | ||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Alle disse punkter har været diskuteret til døde tidligere og argumenterne for/imod er de samme som tidligere. Som med alt andet elektronik så insister på at prøve det før du køber i butikken. Køber du over nettet har en returret hvis produktet ikke lever op til dine forventninger. Der er forskel på afspillerne, men nogle fabrikanter kan sagtens loade en film hurtigt, så det er ikke formatet som sådan der er problemet. Forskel på film. Ja - Selvfølgelig er der det. Det har der alle dage været på alle formater. Blu-ray er en fantastisk platform for at kunne levere underholdning i en fantastisk kvalitet til hjemmebrug. Det betyder desværre ikke at alle fabrikanter er i stand til at levere dette og lige netop Fox og 80'er action film har været diskuteret mange gange. Det er derfor der er tråde som denne og sites som High-Def Digest så folk kan danne sig et indtryk af om de ønsker at købe en film.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
lige en ting til. Redigeret af xcardman - 05-August-2009 kl. 16:42 |
||
![]() |
||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
|
Køb en ps3. Jeg har en opstartstid på 20-30 sekunder før jeg er igang. Det kan vel næppe kaldes længe? Der er jo noget mere data der skal loades. Alle BD film er ikke alle lige gode nej, men man kan klart se forskel. Ellers er det dit gear eller syn der fejler noget (no shit). BD film kan købes mange steder for 99-149 kr. Ikke dyrt IMO. HD lyd kan fåes for ca. 3-4000 via Onkyos forstærkere. Sys jeg er MEGET overkommeligt.
![]() |
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
er helt enig dem som synes hifi og film er dyrt idag, gik vist stadig i folkeskolen og kendte ikke noget til Hifi for 10-15 år siden en vhs maskine kunne snildt koste 7000-8000 kroner. dvd havde en pris noget over blu-ray i mange år. Samt ens rådighedsbeløb var noget mindre for 10-15 år siden Redigeret af xcardman - 05-August-2009 kl. 17:55 |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|
7-8000, var det bare det. Jeg gav over 12000kr for den første vhs. Så alt i alt er priserne meget billigere i dag. |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
Zola25 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|
Ethvert skridt fremad er da kun positivt og kvalitetsforskellen er iøjnefaldende Jeg tog springet over i (HD) projektor-verdenen i foråret og jeg skal sandeligt love for, at der er forskel på DVD og Blu Ray hér, men selv på et 42" True HD TV så kan man altså sagtens se forskel. Men Blu Ray er jo ikke et vidundermiddel - blot et lagringsmedie. Kildematerialet er jo altså det man ser så der findes jo både flotte og mindre flotte film. Hertil kommer så HD-Lyden - Mange snyder sig selv ved, at fokusere udelukkende på billedet og ikke (for små penge), at komme med hér også. Jeg var lamslået da jeg hørte forskellen første gang. Springet er mindst ligeså stort på lydsiden som på billedsiden - Udover konkurrence fra Downloads fra nettet så kan jeg ikke rigigt se nogle negative sider ved Blu Ray som skulle udfase formatet. Redigeret af Zola25 - 05-August-2009 kl. 20:23 |
||
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
@Zola25 Enig i alt hvad du skriver. Men kan du ikke fortælle mig hvad et True HD TV er for en størrelse. Har aldrig hørt om det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
han eller hun mener sikkert full HD. Men som du ved er HD ready lige så godt bare den kan modtage 1080/24p. Men kan skrive under på blu-ray er langt bedre end dvd på en projektor |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Der er to official navne for HD: HD-Ready som står for at TV kan modtage 720p og 1080i (i 50/60hz), men selve TV opløninge skal så ikke værre 1080p, men kan let værre 720p bare at det kan modtage disse opløsninge, disse opløsninge er også lige med HDTV´s opløsninger. HD-ready 1080 her skal TV kunne modtage 1080/24p og TV skal værre i ægte 1080, er også kendt som under det uofficial navne FULL-HD. |
||
![]() |
||
Haugboelle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
|
Har en PS3 og synes bestemt ikke der er lange loadtider ? Tager vel en 10-30 sekunder gennemsnitligt.
|
||
![]() |
||
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
![]() |
|
Handler de lange loadtider om manglende cpu kraft i afspillerne? Så er det da næsten oplagt med en HTPC.
Men jeg ser også frem til at streaming / download kommer op på bluray kvalitet. Det er meget nemmere, ingen medier der skal holdes fysisk styr på, intet rod derhjemme. Blot en fladskærm og en pc/htpc (som man alligevel har stående) - så er man kørende. |
||
![]() |
||
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
![]() |
|
Men ok, streaming i bluray kvalitet kræver vel at er er en 100Mbit forbindelse til rådighed (er bitrate på blu ray 48Mbps?). Dog ingen utopi.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |