recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har Blu-ray en fremtid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar Blu-ray en fremtid?

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 16:40

Alle disse punkter har været diskuteret til døde tidligere og argumenterne for/imod er de samme som tidligere.

Som med alt andet elektronik så insister på at prøve det før du køber i butikken. Køber du over nettet har en returret hvis produktet ikke lever op til dine forventninger. Der er forskel på afspillerne, men nogle fabrikanter kan sagtens loade en film hurtigt, så det er ikke formatet som sådan der er problemet.

Forskel på film. Ja - Selvfølgelig er der det. Det har der alle dage været på alle formater. Blu-ray er en fantastisk platform for at kunne levere underholdning i en fantastisk kvalitet til hjemmebrug. Det betyder desværre ikke at alle fabrikanter er i stand til at levere dette og lige netop Fox og 80'er action film har været diskuteret mange gange.

Det er derfor der er tråde som denne og sites som High-Def Digest så folk kan danne sig et indtryk af om de ønsker at købe en film.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 16:41

lige en ting til.

kvaliteten og hvor godt billedet er helt op til producenten. i film fra 1980´erne eller hvornår Die hard udkom skal den film se sådan ud. Kvaliteten synes jeg da heller var særlig god på dvd, hvorfor skulle man så få en wow effect på blu-ray.
Men blu-ray gør at man kan se mange flere detajler i billedet og lyden bliver bedre.

et endnu bedre medie end blu-ray eller download gør alså ikke Die hard til en wow effect

men jeg kan lide selve filmen.

loadtider løser jeg med indkøb af oppo 83. Det løser desværre ikke problemet med de reklamer og forfilm som man skal kigge i 5 min før man kommer til ens menu. heldigvis kan man springe dem over ved at trykke en 10-15 gange på ens remote.
Men jeg synes loadtiden er langt større i tv og en rigtig bio med reklamer.

Redigeret af xcardman - 05-August-2009 kl. 16:42
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:03
Køb en ps3. Jeg har en opstartstid på 20-30 sekunder før jeg er igang. Det kan vel næppe kaldes længe? Der er jo noget mere data der skal loades. Alle BD film er ikke alle lige gode nej, men man kan klart se forskel. Ellers er det dit gear eller syn der fejler noget (no shit). BD film kan købes mange steder for 99-149 kr. Ikke dyrt IMO. HD lyd kan fåes for ca. 3-4000 via Onkyos forstærkere. Sys jeg er MEGET overkommeligt.

LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Køb en ps3. Jeg har en opstartstid på 20-30 sekunder før jeg er igang. Det kan vel næppe kaldes længe? Der er jo noget mere data der skal loades. Alle BD film er ikke alle lige gode nej, men man kan klart se forskel. Ellers er det dit gear eller syn der fejler noget (no shit). BD film kan købes mange steder for 99-149 kr. Ikke dyrt IMO. HD lyd kan fåes for ca. 3-4000 via Onkyos forstærkere. Sys jeg er MEGET overkommeligt.

er helt enig

dem som synes hifi og film er dyrt idag, gik vist stadig i folkeskolen og kendte ikke noget til Hifi for 10-15 år siden
en vhs maskine kunne snildt koste 7000-8000 kroner. dvd havde en pris noget over blu-ray i mange år. 
Samt ens rådighedsbeløb var noget mindre for 10-15 år siden 

Redigeret af xcardman - 05-August-2009 kl. 17:55
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 19:49

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

er helt enig

dem som synes hifi og film er dyrt idag, gik vist stadig i folkeskolen og kendte ikke noget til Hifi for 10-15 år siden
en vhs maskine kunne snildt koste 7000-8000 kroner. dvd havde en pris noget over blu-ray i mange år. 
Samt ens rådighedsbeløb var noget mindre for 10-15 år siden 

7-8000, var det bare det. Jeg gav over 12000kr for den første vhs.

Så alt i alt er priserne meget billigere i dag.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 20:21

Ethvert skridt fremad er da kun positivt og kvalitetsforskellen er iøjnefaldende.  Desuden er priserne på Blu Ray skiver, importeret fra UK allerede så billige, at jeg seriøst går på kompromis med min egen regel om ikke at genkøbe en masse film.

Jeg tog springet over i (HD) projektor-verdenen i foråret og jeg skal sandeligt love for, at der er forskel på DVD og Blu Ray hér, men selv på et 42" True HD TV så kan man altså sagtens se forskel. Men Blu Ray er jo ikke et vidundermiddel - blot et lagringsmedie. Kildematerialet er jo altså det man ser så der findes jo både flotte og mindre flotte film.

Hertil kommer så HD-Lyden - Mange snyder sig selv ved, at fokusere udelukkende på billedet og ikke (for små penge), at komme med hér også. Jeg var lamslået da jeg hørte forskellen første gang. Springet er mindst ligeså stort på lydsiden som på billedsiden - Udover konkurrence fra Downloads fra nettet så kan jeg ikke rigigt se nogle negative sider ved Blu Ray som skulle udfase formatet.

Redigeret af Zola25 - 05-August-2009 kl. 20:23
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 20:29

@Zola25

Enig i alt hvad du skriver. Men kan du ikke fortælle mig hvad et True HD TV er for en størrelse. Har aldrig hørt om det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

@Zola25

Enig i alt hvad du skriver. Men kan du ikke fortælle mig hvad et True HD TV er for en størrelse. Har aldrig hørt om det.

han eller hun mener sikkert full HD. Men som du ved er HD ready lige så godt bare den kan modtage 1080/24p.

Men kan skrive under på blu-ray er langt bedre end dvd på en projektor
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

@Zola25

han eller hun mener sikkert full HD. Men som du ved er HD ready lige så godt bare den kan modtage 1080/24p.

Men kan skrive under på blu-ray er langt bedre end dvd på en projektor

Der er to official navne for HD:

HD-Ready som står for at TV kan modtage 720p og 1080i (i 50/60hz), men selve TV opløninge skal så ikke værre 1080p, men kan let værre 720p bare at det kan modtage disse opløsninge, disse opløsninge er også lige med HDTV´s opløsninger.

HD-ready 1080 her skal TV kunne modtage 1080/24p og TV skal værre i ægte 1080, er også kendt som under det uofficial navne FULL-HD.
Til top
Haugboelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-April-2008
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 20:55
Har en PS3 og synes bestemt ikke der er lange loadtider ? Tager vel en 10-30 sekunder gennemsnitligt.

Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 22:38
Handler de lange loadtider om manglende cpu kraft i afspillerne? Så er det da næsten oplagt med en HTPC.

Men jeg ser også frem til at streaming / download kommer op på bluray kvalitet. Det er meget nemmere, ingen medier der skal holdes fysisk styr på, intet rod derhjemme. Blot en fladskærm og en pc/htpc (som man alligevel har stående) - så er man kørende.
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 22:41
Men ok, streaming i bluray kvalitet kræver vel at er er en 100Mbit forbindelse til rådighed (er bitrate på blu ray 48Mbps?). Dog ingen utopi.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu