recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har Blu-ray en fremtid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar Blu-ray en fremtid?

Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 22:46

Oprindeligt skrevet af mach3 mach3 skrev:

Men ok, streaming i bluray kvalitet kræver vel at er er en 100Mbit forbindelse til rådighed (er bitrate på blu ray 48Mbps?). Dog ingen utopi.

Når folk snakker streaming, er det netop aldrig blu-ray kvalitet.

100Mbit/s er utopi - lidt endnu. Ikke som forbindelse, men som faktisk download fra et vilkårligt sted på nettet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 23:39
er der overhovedet nogen udbyder som har serverplads til så mange forskellige film i blu-ray kvalitet. hvad gør man med lyden og download, det vil kræve en ny box.
kan en udbyder tilbyde film fra alle filmproducenter.
prisen bliver sikkert også meget høj, med tanke på almindelig tv og HD.  
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

lige en ting til.

kvaliteten og hvor godt billedet er helt op til producenten. i film fra 1980´erne eller hvornår Die hard udkom skal den film se sådan ud. Kvaliteten synes jeg da heller var særlig god på dvd, hvorfor skulle man så få en wow effect på blu-ray.
Men blu-ray gør at man kan se mange flere detajler i billedet og lyden bliver bedre.

et endnu bedre medie end blu-ray eller download gør alså ikke Die hard til en wow effect

men jeg kan lide selve filmen.

loadtider løser jeg med indkøb af oppo 83. Det løser desværre ikke problemet med de reklamer og forfilm som man skal kigge i 5 min før man kommer til ens menu. heldigvis kan man springe dem over ved at trykke en 10-15 gange på ens remote.
Men jeg synes loadtiden er langt større i tv og en rigtig bio med reklamer.

På Oppoen hvis man trykker på den gule knap på remoten så hopper man direkte til filmen på dvd uden at skulle se alt det foran og er væsentlig hurtigere til at loade bluray end min Panasonic.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

lige en ting til.

kvaliteten og hvor godt billedet er helt op til producenten. i film fra 1980´erne eller hvornår Die hard udkom skal den film se sådan ud. Kvaliteten synes jeg da heller var særlig god på dvd, hvorfor skulle man så få en wow effect på blu-ray.
Men blu-ray gør at man kan se mange flere detajler i billedet og lyden bliver bedre.

et endnu bedre medie end blu-ray eller download gør alså ikke Die hard til en wow effect

loadtider løser jeg med indkøb af oppo 83. Det løser desværre ikke problemet med de reklamer og forfilm som man skal kigge i 5 min før man kommer til ens menu. heldigvis kan man springe dem over ved at trykke en 10-15 gange på ens remote.

På Oppoen hvis man trykker på den gule knap på remoten så hopper man direkte til filmen på dvd uden at skulle se alt det foran og er væsentlig hurtigere til at loade bluray end min Panasonic.

Dvs. at konklusionen er, at Bluray kun har en fremtid for Oppo-ejere?

Og jeg havde ellers lige modtaget min nye BD60 og glædet mig til at indvie den i aften.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

lige en ting til.

Dvs. at konklusionen er, at Bluray kun har en fremtid for Oppo-ejere?

Og jeg havde ellers lige modtaget min nye BD60 og glædet mig til at indvie den i aften.

BD60 er nu også en lækker afspiller og den er da også ganske hurtig (alt taget i betragtning). Min bror købte en i sidste uge og han er ovenud tilfreds

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 10:21
kennethbrdk

det lyder godt med den mulighed

Shiva
Jeg har levet fint med min Pan BD i et år og lidt mere, men bruger den også kun blu-ray. så bare glæd dig til din BD60 som også er hurtigere end min.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 11:18

kennethbrdk

det lyder godt med den mulighed

Shiva
Jeg har levet fint med min Pan BD i et år og lidt mere, men bruger den også kun blu-ray. så bare glæd dig til din BD60 som også er hurtigere end min.

Gør jeg skam også. Det med Oppo'en var nu ment som en joke, men jeg synes nu ind imellem, at der går direkte hysteri i de load tider. Om den ene afspiller er 5-10 sekunder hurtigere end den anden og sådan noget navlepilleri.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 11:28
Men du har heller ikke prøvet og eje en pan BD50, den er stort set lige langsom til dvd og blu-ray. Man kan når og falde i søvn inden filmen starter. derfor vil jeg have en oppo, men ikke kun pågrund af loadtider, men også alle de andre kvaliteter den har.
bruger selv en oppo 983 i dag til dvd. Med en oppo 83 kan jeg nøjes med en maskine til alt. den bliver sikkert fin til cd og mit behov
Til top
Toba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Branchemedlem

Oprettet: 14-April-2008
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 11:41
Har Blu-ray en fremtid? - Nej!

Tobias
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 12:22

Oprindeligt skrevet af Toba Toba skrev:

Har du nogle nye argumenter du som branchemedlem har lyst til at deltage med?

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 12:30

Tobias

har dårlige augumenter eller mangel på samme en fremtid Nej!.

Redigeret af xcardman - 06-August-2009 kl. 12:32
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Har du nogle nye argumenter du som branchemedlem har lyst til at deltage med?

Han arbejder i Fona og kan ikke forstå, at ingen vil købe 'Coyote Ugly' til 299,- ....ergo et råddent format.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu