recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har Blu-ray en fremtid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar Blu-ray en fremtid?

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 18:20

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Man kan vel også sige at Hr. og Fru Danmark slet, slet ikke har brug for
Blu-ray og for dem er DVD mere end riglig, lige som deres musik komme
fra Mp3.

Og med en 32" fladskærm, er det lidt spild af penge at hoppe på Blu-ray.

SACD er jo også end hos musik tosser som Blu-ray nok også gør for film
tosser.

Det er da en mærkelig holdning synes jeg - Nu er Blu Ray jo ikke ensbetydende med HD, men det giver nu engang mulighed for, at distribuere HD på en fornuftig måde så vi sætter alle lighedstegn imellem de to. Jeg synes din holdning giver udtryk for, at fremskridtet skal bremses for, at gøre din opfattelse af Hr. og Fru Danmark tilfreds - for de kan sandelig ikke overlades til den slags umulige beslutninger - Blu Ray er da slet ikke død eller unødvendig! - Det er den eneste fornuftige måde, at handle HD-Materiale på idag og man behøver sådan set kun, at anskaffe sig en Blu Ray afspiller (som man kan få for ganske få penge efterhånden) for, at være med på vognen. Det er en ret beskeden udgift for at deltage i festen.

Man behøver jo ikke, at tage det helt store spring på én gang hvis ikke man går op i den slags (som Hr og Fru Danmark antages ikke, at gøre), og anskaffe sig en ny surround receiver, et 7.1 anlæg osv osv men de selvsamme mennesker har da efterhånden skiftet deres 32" ud med 42" eller mere (Det skal HR. Danmark nok sørge for ) så rigigt mange har da forudsætningen for at komme igang - Hr og Fru Danmark har brug for teknisk udvikling akkurat som os andre, ellers kunne de jo heller ikke se deres DVD´er eller afspille deres MP3 Filer - vi er bare nogle som går lidt mere op i lige netop dét fremfor, at spille golf - Distribution og afspilning af HD-Materiale er et fantastisk skridt fremad IMO. Prøv at fremvise en ordentlig HD-Film på en ordentlig måde og se folk falde på halen - det er ganske fornøjeligt faktisk Springet er Enormt!

Det er jo en gentagelse af snakken omkring skiftet fra VHS til DVD - Det får Hr og Fru Danmark sandeligt aldrig brug for.. og de får det heller aldrig gjort - eller gjorde de? 



Redigeret af Zola25 - 07-August-2009 kl. 18:22
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Pioneer BDP-51FD

Kom så Kampus.. Nu har Hother og furious jt  overgivet sig til Oppo. Det er snart din tur

Hæ hæ, nej jeg venter på at høre om den nu også står distancen, når al hypen har lagt sig. 

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Pioneer BDP-51FD

Kom så Kampus.. Nu har Hother og furious jt  overgivet sig til Oppo. Det er snart din tur

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Helt enig i at BD kom lige til tiden. Men markedet blev jo forvirret over to formater. For mit eget vedkommende ventede jeg kun på at der blev ét format, før jeg stod på vognen. Og her kan man vel sige at det var lige sent nok i foråret 08.

Det var naturligvis lidt ærgeligt med "HD krigen", men den var sgu godt nok hurtigt overstået. Langt hurtigere end jeg havde forventet.

I min omgangskreds af venner, familie og arbejdskollegaer er der i virkeligheden ganske få der gik op i det eller på nogen måde tænkte over at der var en "HD krig". De som købte en Blu-ray afspiller var primært folk der købte en PS3 til spil og som først senere er begyndt at bruge den til Blu-ray. Jeg kender ingen imellem mine kollegaer, venner eller familie som rent faktisk har en HD-DVD afspiller eller som har hørt om HD-DVD.

Jeg tror "recordere" publikummet var "forvirret", men Hr. og Fru Jensen opdagede det næppe her i Danmark da der alligevel var ganske få butikker der forhandlede nogle HD-DVD afspillere eller standalone Blu-ray afspillere på det tidspunkt.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nej Blu-ray formate kom for sent ud og udvikling er ved at overhale dette format (HD over nette)

Nu er det primært dig og Toba som er kritiske overfor Blu-ray. Kan I ikke lige blive enige om det kom for tidligt som han påstår eller for sent som du påstår?

I forhold til udbredelsen af HD ready fladskærme ifølge Danmarks Statistik, så mener jeg personligt at Blu-ray kom lige til tiden. Skulle afspillerene være kommet før vi fik HD Ready fladskærme ud i de danske hjem?

Har du iøvrigt overhovedet set streamet indhold over nettet? Personligt er jeg virkeligt ikke imponeret den ene gang jeg havde chancen for at se indholdet streamet til en Yousee box.

Helt enig i at BD kom lige til tiden. Men markedet blev jo forvirret over to formater. For mit eget vedkommende ventede jeg kun på at der blev ét format, før jeg stod på vognen. Og her kan man vel sige at det var lige sent nok i foråret 08.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:18

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Tro at virklig mange forbruge venter på at kunne hente HD film ned fra nette og derfor ikke kaste sig ud i Blu-ray.

Hvis de samtidig går op i kvalitet, så er de [undskyld mit fransk] nogle naive   som endnu ikke har opfattet, at båndbredde på nettet koster VOD udbyderne penge, og der derfor i forbindelse med de online services der nok skal komme, bliver tale om at de må foretage en prioitering imellem convenience (VOD) og kvalitet (Blu-ray). Tag nu bare det seneste eksempel med Telia fri musik, og deres musik tilbud i noget så latterligt lavt som 64 Kbit/s AAC. (Det er selv om man dårligt skulle tro det muligt lige frem ringere end TDC play's bitrate) Med musikfiler er det endog en relativt begrænset større filstørrelse man taler om, der skulle til for at prioitere højere kvalitet, og til sammenligning ret begrænset hvad hvad en prioitering af højere kvalitet ville koste af båndbredde i forhold til hvad det ville koste når vi taler Video.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nej Blu-ray formate kom for sent ud og udvikling er ved at overhale dette format (HD over nette)

Hvilken udvikling? Hvad er det for et alternativ? ...Tænker du på udviklingen mod flere tilbud on-line i hårdt komprimeret HD-Lite kvalitet? Jo jo, det skal såmænd nok blive stort, grundet convenience faktoren. Men det er lidt som at tale om at pølsevognene vil udkonkurrere gourmet restauranterne. Det kan godt være at det vil ende med at der slutteligt kommer flere kunder i pølsevognene, men der vil stadig være folk der går så meget op i god mad og kvalitet, at gourmet restauranten vil overleve

Hvis vi ikke havde haft Blu-Ray, så havde vi intet høj kvalitets HD medie til hjemmets projectorer og seriøse Plasmaskærme at afspille film fra/med. Der er aktuelt intet alternativ i den forbindelse til Blu-ray, og umiddelbart heller ikke noget i horisonten når vi taler kvalitet. Sålænge det er tilfældet så skal der nok være et tilpas sundt marked for Blu-ray og feinsmækkerne  



Redigeret af TBC1 - 07-August-2009 kl. 18:07
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:07

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Måske. Som det er nu er de store fortalere for VOD, hvor de håber på at sætte sig på markedet med deres Xbox 360. Ligeså store som de er på styresystemer til computere vil de jo gerne være hvad angår folks filmforbrug.

Min kæreste vil da tro jeg er åndsvag hvis jeg en dag begynder at bruge Xbox360'en til at se film på. Ikke mindst i lyset at at jeg var efter hende da hun en aften ville støvsuge imens jeg så film

 



Redigeret af hedberg - 07-August-2009 kl. 15:13
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:58

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nej Blu-ray formate kom for sent ud og udvikling er ved at overhale dette format (HD over nette)

Nu er det primært dig og Toba som er kritiske overfor Blu-ray. Kan I ikke lige blive enige om det kom for tidligt som han påstår eller for sent som du påstår?

I forhold til udbredelsen af HD ready fladskærme ifølge Danmarks Statistik, så mener jeg personligt at Blu-ray kom lige til tiden. Skulle afspillerene være kommet før vi fik HD Ready fladskærme ud i de danske hjem?

Har du iøvrigt overhovedet set streamet indhold over nettet? Personligt er jeg virkeligt ikke imponeret den ene gang jeg havde chancen for at se indholdet streamet til en Yousee box.

 

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Havde de haft Blu-ray som førstevalg havde de nok fokuseret meget lidt på online medier i dag.


Måske. Som det er nu er de store fortalere for VOD, hvor de håber på at sætte sig på markedet med deres Xbox 360. Ligeså store som de er på styresystemer til computere vil de jo gerne være hvad angår folks filmforbrug.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:47

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Herinde får man jo nemt det indtryk, at det koster kassen, at få Blu-ray i ordentlig kvalitet:

Jeg lagde godt mærke til din smiley, men jeg er helt uenig. Langt de fleste herinde spørger til hvad folk ønsker af deres udstyr og anbefaler på den baggrund. På Blu-ray siden oplever jeg egentligt oftere at f.eks relativt billige afspillere som Panasonic BD35 fremhæves fremfor modeller fra  f.eks Oppo's, Pioneer og Denon.

Iøvrigt ikke mindst takket være Otto's arrangement hvor en  masse deltagere fik syn for, at ved Blu-ray afspilning var forskellene på billedkvaliteten nærmest ikke eksisterende afspillerne imellem.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Tro at virklig mange forbruge venter på at kunne hente HD film ned fra
nette og derfor ikke kaste sig ud i Blu-ray, selv stor firma som Microsoft
og Apple har helt afskrivet Blu-ray format.

Jeg tror at der er virkelig få almindelige forbrugere (ikke Recordere.dk forbrugere) der venter på at kunne hente HD film fra nettet.

Microsoft vil jo bare ikke erkende at de tabte med satsningen på HD-DVD.
Havde de haft Blu-ray som førstevalg havde de nok fokuseret meget lidt på online medier i dag.



er 112 procent enig
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Man kan vel også sige at Hr. og Fru Danmark slet, slet ikke har brug for
Blu-ray og for dem er DVD mere end riglig, lige som deres musik komme
fra Mp3.

Og med en 32" fladskærm, er det lidt spild af penge at hoppe på Blu-ray.

SACD er jo også end hos musik tosser som Blu-ray nok også gør for film
tosser.


Hr og fru Danmark bliver aldrig dem som køber flest blu-ray, men det bliver det dem med 40 tommer og op, samt projektor.
det bliver som med laserdisk og så bare en del mere, fordi man kan se det på en almindelig skærm.
Det kan jeg heller ikke se noget galt i og blu-ray behøver ikke at overhale dvd.

Men blu-ray er nu en gang den eneste mulighed for at se nogenlunde HD.
frem for et eller andet 10-12 mbit HD signal. 

hvornår der kommer noget andet ved jeg ikke, man skal bare ikke tro det bliver billigere.



Redigeret af xcardman - 07-August-2009 kl. 14:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu