Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Worm
Ny bruger
Oprettet: 30-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Har Brug For Hjælp Sendt: 30-August-2007 kl. 14:28 |
Hej Allesammen
Jeg har for noget tid siden købt et Philips 50PF7521D, Jeg har Stofa kabeltv men jeg syntes ikke det står helt så skarp hva kan man evt gøre for det bliver bedre.... Jeg er helt rookie på det her område...
Hvis i har et par bud ville jeg være meget glad
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 30-August-2007 kl. 17:12 |
En forretning har tit deres TV kørene med en HD film i en høj opløsning og det er noget andet en det almindelige standard TV man har derhjemme. Det fører da let til skuffelser, fordi man forventer det samme når man kommer hjem.
Skal man have det samme skarpe billede, er det en HD afspiller man skal have, det kan være HD-DVD eller Blu-Ray. Eller begge dele.
Men ellers skal man jo sørge for et godt antennekabel særlig hvis man bruger et længere kabel.
Og man kan købe en digital modtager. Har selv TDC hvor man kan købe en Selector. Det hjælper meget på kvaliteten hos de fleste. Det er ikke lige en Selector du skal have, men en tilsvarende løsning fra Stofa.
Man kan altså godt gøre noget, ikke mindst det med at forstå at almindelig standard TV ikke er specielt godt. Man må resignere, det hjælper jo lidt.
Og så skal et TV jo indstilles så det står bedst. Det er klart. Det kan man så forsøge selv, eller man kan endda få en ekspert hjem. Det "billigste" er første løsning :)
Redigeret af Ken_T - 30-August-2007 kl. 17:13
|
 |
Worm
Ny bruger
|
Sendt: 30-August-2007 kl. 19:03 |
Vil billedet bliver bedre hvis jeg køber en Samsung DCB-H360R Digital HD-dekoder... eller vil der ikke være nogen forskel.....
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40648
|
Sendt: 30-August-2007 kl. 19:13 |
Analoge signaler fra et Kabelanlæg er ikke noget at skrive hjem om, så ja der skal Digitale signaler til, nogle TVer klarer de Analoge signaler bedre end andre. Plasma panaler er generelt bedre til det end LCD, men i begge tilfælde kan Digital modtagelse anbefales, slutteligt, så kan en kalibrering af TVet absolut også anbefales.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
 |
Worm
Ny bruger
|
Sendt: 31-August-2007 kl. 11:07 |
Ok så siger jeg mange tak for hjælpen.
Tak for jeres tid og ha en god Weekend...
|
 |
zaboom
Super bruger
Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
|
Sendt: 31-August-2007 kl. 12:01 |
Du kunne evt. flytte sofaen 2-3 meter længere væk. Det er en klassisk fejl man gør når man køber "stort ind". Måske er du vant til at sidde 2-3 meter fra en 28" og pludselig sidder du 2-3 meter fra en 50"???
Derudover bliver alle fejl, komprimeringer mv. meget mere tydelige på vores højopløste nye husaltere - gynger og karuseller
Redigeret af zaboom - 31-August-2007 kl. 12:02
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
 |
MortenBby
Guld medlem
Oprettet: 13-December-2005
Point: 799
|
Sendt: 31-August-2007 kl. 13:01 |
Endelig er der, hvis det er som på mit LG, mulighed for at stille på skarpheden i TV-opsætningen. Men - vent med det til du har digital tuner og ud fra det kan bedømme om billedet stadig kræver skarphedsjustering.
|
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
 |