recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har desperat brug for hjælp!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar desperat brug for hjælp!!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
NVK85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 12:07

Tak for alle jeres svar...

men nu har jeg lige læst på pcworld, at sone 40w2000 er kåret til godt køb.. er det et udemærket fjernsyn?? hvis det ikke bliver sammenlignet med 40x2000????

og hvad med philips 37pf9631???

takker

Til top
hkochnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2007
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Desuden er pana sk�rme ikke s�rlig p�ne...

Det er kvaliteten af panelet og billedet der er det vigtigste.

Tjah - det er jo også en holdning at have. Ligesom man kan mene at det eneste vigtigt ved en ny bil er at det er de tekniske specifikationer for motoren og ydelsen der gælder ..  Jeg synes dog personligt at det er vigtigt den er lækker at se på, at der er sædevarme, at der er god plads, at der godt udsyn osv osv.

Det samme synes jeg ofte præger de anbefalinger der kommer flyvende her i forummet : Det er kun kvaliteten af billedet der gælder, og intet andet ..

Ikke for mig ..

(stadig ejer af et Sony CRT TV .. som er pænt .. men også har et godt billede)
Til top
Victorkarl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 15:53

Oprindeligt skrevet af NVK85 NVK85 skrev:

men nu har jeg lige læst på pcworld, at sone 40w2000 er kåret til godt køb.. er det et udemærket fjernsyn?? hvis det ikke bliver sammenlignet med 40x2000????

W2000 er et udemærket køb men X2000 er bare bedre for nogle få tusinde kr ekstra.

Den væsentligste foreskel er at X2000 har BRAVIA ENGINE EX mens W2000 har den tidligere udgave BRAVIA ENGINE. Jeg kan oplyse at næste udgave BRAVIA ENGINE PRO kommer i X2500. http://www.jp.sonystyle.com/Style-e/Product/Tv/Bravia/X2500/ index.html

Sonys beskrivelse:

BRAVIA ENGINE er den højtydende billedmotor, der benyttes i de nyeste LCD-TV fra Sony. Sony har udviklet en original billedindstillings- og støjreduktionsproces, som garanterer levende billeder med høj kontrast. Den komplekse støjreduktionsproces forbedrer billeder med lav kontrast, indtil de er skarpe og virkelighedstro, og behandler blå, grønne og hvide farver på hvert enkelt billede for at opnå dybe og nøjagtige farver.

Redigeret af Victorkarl - 06-Januar-2007 kl. 20:29
mvh
Karl
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af hkochnielsen hkochnielsen skrev:

Det samme synes jeg ofte præger de anbefalinger der kommer flyvende her i forummet : Det er kun kvaliteten af billedet der gælder, og intet andet ..

Ikke for mig ..

Men man kunne forestille sig at de fleste går ud fra, at man sætter billedkvalitet højest. Jeg tror de fleste er enige om, at fjernsynet skal være pænt at kigge på når det er tændt, for ellers falder formålet med det lissom lidt til jorden. At det så kan ligne B&O med pianolak må så komme i anden række, men de fleste ville nok også blive enige om, at det da også ville være en fordel. Men så er prisen jo en anden, og flere herinde ville ikke se sig tilfredse med at gå fra 42" PV60 til 40" Samsung LCD...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Victorkarl Victorkarl skrev:

Min erfaring er at jo mere detaljeret et tv evner at vise et billede, jo flere fejl og mangler vil man så også kunne se når signal kilden ikke er pefekt (læs PAL tv).

Et ordentligt HDTV skal også kunne vise f.eks. en PAL kilde ordentligt. Det har ikke noget at gøre med at vise fejl og mangler; hvis et PAL DVD eller TV signal ser ud af helvede til på TV'et, er det fordi det ikke er et særlig godt TV.

Du har helt ret, jeg ville blot med hele mit indlæg sige at der er nogle fabrikanter som hopper over hvor gærdet er lavest, de laver skærme som over hovedet ikke evner at vise nogle fine detaljer, det giver dem den fordel at billedeforberingskredsløb ikke behøver at være så gode. Omvendt for dem som laver skærme der evner at vise fine detaljer er tvunget til at lave gode (og dyre) billedeforberingskredsløb for at få alm PAL tv til at se rimelig ud på skærmen, til gængæld er sidste nævnte som født til HDTV. Det er første nævnte ikke, ejerne vil blive skuffet den dag de får Blu-ray eller HD-DVD men måske forbliver de uvidende men glade.

Redigeret af Victorkarl - 06-Januar-2007 kl. 20:20
mvh
Karl
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 16:19
jeg er lige gået fra Sony KLV-V40A10E til PANASONIC TH-42PV60EH og der er stor kvalitets forskel på de to modeller....

Pana'en vinder på alle områder både med analog tv(viasat og canal digital) ,DVD via HDMI, HD via Canal Digital og selv Xbox360 er blevet pænere....

jeg havde Sony Klv-V40A10 i 14 mdr og jeg var stor fan af LCD men må nu indrømme at det ikke kan lever den kvalitet jeg vil have....

jeg sidder 3,2 meter fra tv'et og på LCD er der simpelthen for meget L... man kan se...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 16:36

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

jeg er lige gået fra Sony KLV-V40A10E til PANASONIC TH-42PV60EH og der er stor kvalitets forskel på de to modeller....

Pana'en vinder på alle områder både med analog tv(viasat og canal digital) ,DVD via HDMI, HD via Canal Digital og selv Xbox360 er blevet pænere....

jeg havde Sony Klv-V40A10 i 14 mdr og jeg var stor fan af LCD men må nu indrømme at det ikke kan lever den kvalitet jeg vil have....

jeg sidder 3,2 meter fra tv'et og på LCD er der simpelthen for meget L... man kan se...

Sony Klv-V40A10 er jo en æld gammel model.
Der er sket meget de sidste par år, så din sammenligning er vist ikke helt fair..

Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

Sony Klv-V40A10 er jo en æld gammel model.
Der er sket meget de sidste par år, så din sammenligning er vist ikke helt fair..

ja så er den altså hellere ikke ældre.... den var lige kommet på markedet da jeg købte den...

men vi kan da godt sammenligne med de "nyere" LCD fra sony og samsung osv... der stod i butikkern hvor jeg kikkede på PANA'en og den var stadig bedre end de LCD der stod der vi sammenlignede dem endda med en DVD film som jeg havde med og testede via HDMI
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 22:07
Jeg så også 46X2000 (eller hvad den nu præcis hedder), som dengang, for velsagtens halvanden måned siden, kostede over 40k (!) ved siden af Pioneer 427 og PV60'eren, og det lignede altså en vittighed sammenlignet med de rare plasma-fætre.
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 01:14
Ingen tvivl om at Panasonic og Pioneer er rigtigt gode Plasma-TV, det kan ingen vist komme uden om.
Personligt mener jeg også at Pioneer er den flotteste, men alligevel ville jeg ikke købe deres model. Den er lakeret i skinnende lak og har en eller anden form for glasplade der giver et enormt genskind. Her er Pnasonic mere mat og har meget mindre genskind. LCD er på dette område bedre, Toshibas LCD'er har endnu mindre genskind end Panasonic PV60.
Måske også noget man skal overveje hvis man har meget lysindfald i stuen.
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 11:14
Nu har jeg selv den pioneer, og det er i hvert fald ikke glas, men noget plastik. Og jeg er ikke sikker på hvilken skærm du har set på, for min har nærmest ingen genskin, og den står lige modsat et vindue.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 11:58

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg så også 46X2000 (eller hvad den nu præcis hedder), som dengang, for velsagtens halvanden måned siden, kostede over 40k (!) ved siden af Pioneer 427 og PV60'eren, og det lignede altså en vittighed sammenlignet med de rare plasma-fætre.

Hvornår har du sidst været hos øjenlæge som har bekræftet at dit syn er godt nok til lave visuel bedømmelser

Jeg tænker blot på et job jeg havde tidligere hvor jeg netop skulle lave visuel bedømmelse af fejl, da krævede kunden at jeg kunne dokumentere at min syn var tilstrækkelig godt, så jeg ville være istand til at se fejlene.

Et er hvad man kan se, noget andet er hvad man vil erkende at kunne se.

mvh
Karl
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu