|
Har dårlig Signalkvaliret, men god signalstyrke |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
newzero ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2010 Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2012 kl. 06:59 |
Hej aller her i recordere.dk Jeg håber i alle er kommet godt ind i 2012 :-) Jeg har lidt signalproblemer, jeg gerne vil trække på jeres viden til evt at løse. Vi har fællesantenne "" Antenneforeningen Horsens syd"" (Kabel) som teknisk styres af Stofa også her i Horsens Jeg har meget dårlig Signalkvalitet (den ligger på kun ca 32-34 % ), men god signalstyrke, da den viser 95-100 %. De her kanal mosaikker eller Digital støj, har jeg intet af. Men Signalkvaliteten giver mig problemer mëd at afkode Digitale låste kanaler og de kanaler vi har et Zaptor kort for at se. På kanalen Investigation Discovery Europe som er kodet og med i en kanalpakke, bare lige for at tage den første kanal jeg har liggende med problemer. På den kanal som iøvrigt logisk nok får mit B&O BV 10 TV til at skriver "KAN IKKE AFKODE" ligger Signalkvaliteten helt nede på 30% Så jeg skal have min signalkvalitet op på ca 40 % ( min egen vurdeering) for at mit TV rent faktisk kan få kanalen frem og afkode så jeg ikke blot ser på sort skærm. Men hvordan forstærkes eller trimmes min antenne ellet TV ? Jeg her et BeoVision 10 med nyeste HD-Mpeg Tuner og nyeste downloadede software fra B&O´s hjemmeside. Jeg kører nu med så kort vej med kabelt som muligt. Dvs fra dåse nr 1 i huset, og Zaptor kortet direkte fra TVét CI modul.. Uden om zaptor Boksen og min Samsung Blue Ray HD optager, da så har jeg elemineret tab i kabel så meget som muligt. Men om jeg kører direkte som nu eller gennem Zaptor boksen og min HD optager. så er min signalkvalitet på samme værdi. og også at dekode kanalerne er samme problem på TVét. Hvad søren kan jeg forsøge ? Jeg har hørt Antenneforstærkere ikke er løsningen, snarre tværtimod. da digital tv eller Mpeg4 signal ikke skal forstærkes gennem en Antenneforstærker den analoge af slagsen... Er det rigtigt en Antenneforstærker og Mpeg4 ikke bør køre sammen ? Håber i har et forslag eller måske en løsning på problemet til mig. Øhhh lige et dumt sidespørgsmål: Kommer DR1 også til at sende i HD Mpeg4 standard lige som TV2 ? Og fra hvornår måske ? |
|
Med Venlig Hilsen.
NewZero. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er uden betydning om signalet er digitalt og det en encoded som mpeg4. Så derfor kan jeg ikke se, hvorfor signalet ikke kunne forstærkes med linie-forstærker...
Signal-styrken er fin, men kvalitet er dårlig. Det kunne tyde på støj og interferens ind i kablet...
Prøv med nogle bedre kabler og stik af den HF-tætte type, så der ikke kommer "støj" udefra....
Kig f.eks.efter de kabler som Yousee og Stofa siger god for...
Prøv at kigge på hvordan du fordeler signalet...
Jeg vil mene det bedste er:
Først evt. en forstærker og så en splitter med så mange udgange, som der skal bruges.
Ikke anvendte udgange skal have en afslutnings-prop.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Man kan ikke forstærke kvaliteten med en linie forstærker.
Dårlig Kvaliteten -- signalet er ødelagt. (Hvis der er signal nok) Det kan være indstråling med et DVB-t signal, hvilke kanaler (frekvens) ligger problem kanalerne på. eller signalet bliver ødelagt i en linieforstærker, tidligere i signal kæden. Lynge ![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du skal have undersøgt om det leverede signal er i orden, så kontakt udbyderen/leverandøren.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Et link til generel hjælp ved kabel-tv problemer:
Mvh JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |