Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bulk
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 12:06 |
Torsdag skrev:
Har svaret nej, har lige fået min LCD skærm ind af døren. Og er ovenud tilfreds, syntes det et top notch  Nu var min 10 år gamle sony kasse på omtrent 40 kg. Også noget der billedmæssigt, lignede et børnehavebarn gået amok med en bøtte farvelade. 
|
rigtige tv vejer da over 55 kg
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7981
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 12:36 |
Jeg har svaret "nej" - jeg er super tilfreds med mit, har ikke fortrudt et sekund. Bruges til analogt (kabel)tv / DVD-optager og (original) DVD, nok med en fordeling 80 / 20.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 12:57 |
Nej fordi jeg er yderst tilfreds med mit Tosh fra fælleskøbet.
Og jeg forstå egentlig ikke dem der tit brokker sig over billedkvaliteten da det jo oftes ikke er TV'ets skyld men det signal det får ind.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 14:48 |
Jeg svarede Ja, fordi jeg nok skulle have ventet på Pioneer 427XD i stedet, men jeg kunne jo ikke vide at plasma var så godt og at strømforbruget LCD contra Plasma er stort set ens.
Så om et år eller to, så bliver det sikkert en SED-skærm (eller hvad pokker de nu hedder til den tid)
|
 |
poul-r
Super bruger
Oprettet: 07-September-2004
Point: 272
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 14:59 |
I stedet for en fladskærm har jeg købt et brugt 100hz 36" crt, og det har jeg ikke fortrudt.
Så har jeg fjernsyn indtil teknikken afklares.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 15:00 |
poul-r skrev:
I stedet for en fladskærm har jeg købt et brugt 100hz 36" crt, og det har jeg ikke fortrudt.
|
Så kommer du til at vente længe....
|
 |
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 15:01 |
poul-r skrev:
|
Jeg skiftede fra et rigtig godt 32" 100Hz CRT til et 42PX60... Jeg er gået klart op i kvalitet.
Så måske har du ikke haft kigget på dette tv?
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 15:11 |
poul-r skrev:
Så har jeg fjernsyn indtil teknikken afklares. |
Det overvejede jeg også, var tæt på at trykke på knappen, da jeg faldt over de nye fra Panasonic. Teknikken ER afklaret, Panasonic eller Pioneers seneste plasma, det blir ikke meget bedre.
Redigeret af nextgeneration - 20-December-2006 kl. 15:14
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 15:14 |
Det skal nu nok sagtens blive bedre, om end jeg tvivler på at 10. og 8. generation ser de STORE forbedringer, men hvis man vil have et godt HDTV NU, så er der slet, slet intet i vejen for at fyre kontoen af på et Panasonic eller et Pioneer. De ér altså skidegode
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 15:35 |
nextgeneration skrev:
poul-r skrev:
|
Det overvejede jeg også, var tæt på at trykke på knappen, da jeg faldt over de nye fra Panasonic.
Teknikken ER afklaret, Panasonic eller Pioneers seneste plasma, det blir ikke meget bedre.
|
Det vil jeg da virkeligt håbe at det bliver. Der er da enormt meget plads til forbedringer på et hav af punkter. Her tænker jeg hverken på plasma eller LCD. For at nævne et par stykker:
Bedre billede behandling til at håndtere dårlige signaler. Bedre opløsning, så det også kan bruges sammen med en PC. HDMI som kan håndtere 1080P Pixel-fejl / genskin Støj (Ikke er stort problem i dag, men sådan en skærm kan jo høres) Strømforbrug Pris især på 42"+ Dybde, jo fladere jo bedre.
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 15:38 |
Jeg har også svaret 'Nej'.
Jeg startede selv med et LCD-fjernsyn. Men der var nu ikke tale noget "fejlkøb", da jeg på forhånd udmærket vidste hvad jeg gik ind til, mht. f.eks. sortniveau og betragtningsvinkel. Billedekvaliteten har bestemt levet op til de krav, jeg stillede til brugen af skærmen. At jeg så for nylig har taget springet over til plasma skyldes mere, at jeg blev fristet over evne ved Tape Connection's yderst favorable pris, end egentlig utilfredshed med LCD-apparatet.
Så nu er jeg jo ganske godt tilfreds med min nye plasma-skærm, men vælger dog at beholde LCD-skærmen som reserve, hvis uheldet skulle være ude (7-9-13).
Redigeret af musicus - 20-December-2006 kl. 16:03
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 20-December-2006 kl. 15:52 |
lahan skrev:
nextgeneration skrev:
poul-r skrev:
|
Det overvejede jeg også, var tæt på at trykke på knappen, da jeg faldt over de nye fra Panasonic.
Teknikken ER afklaret, Panasonic eller Pioneers seneste plasma, det blir ikke meget bedre.
|
Det vil jeg da virkeligt håbe at det bliver. Der er da enormt meget plads til forbedringer på et hav af punkter. Her tænker jeg hverken på plasma eller LCD.
|
Nu var det billedekvaliteten der blev tænkt på - ift 100Hz CRT. De seneste plasma måler sig fint med de bedste CRT, og på nogle punkter bedre. Så ingen grund til at hænge ved de gamle CRT - teknikken er der på plasma. Men du har helt ret, stadig meget kan forbedres så det blir endnu bedre.
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |