recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du købt den forkerte fladskærm ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du købt den forkerte fladskærm ?

Besvar Besvar Side  <1 234
Afstemningsspørgsmål: Har du købt den forkerte fladskærm ?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
23 [14.02%]
119 [72.56%]
22 [13.41%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 15:53

Billedkvalitet - nok er de nævnte plasmaer gode, men de er jo ikke perfekte så det ikke kan blive bedre, jeg har da kunnet se ting jeg gerne så bedre på alle de pio og pana plasmaer jeg efterhånden har studeret, uanset om de så hører til blandt de allerbedste consumer skærme på markedet. Jeg kan stadig se pixels især i plasmaer, jeg kan stadig indimellem se deinterlacingproblemer, staircasing og screendoor effekter, jeg kan stadig se farvespecter der endnu ikke er perfekt, eks. en tendens til at hvid ikke er helt hvid, men en lillebitte smule gråt eller andre farvestik, ligesom der er lang vej endnu fra det farvespecter øjet kan opfange til det et plasma eller lcd panel kan gengive, der er da også stadig plads til forbedring af skarphed.

Bevares - al ære og respekt, de er virkelig supergode, så det er bestemt ikke for at kritisere dem på nogen måde (og det er under ingen omstændigheder heller en sammenligning med lcd) men det er først perfekt den dag vi ikke kan skelne det vi ser på skærmen fra virkeligheden ved siden af. Og der et et stykke vej endnu dertil.

Det skal nok blive betydeligt bedre i fremtiden også selvom det kan være svært at forestille sig lige nu når man ser en god skærm.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Billedkvalitet - nok er de nævnte plasmaer gode, men de er jo ikke perfekte så det ikke kan blive bedre, jeg har da kunnet se ting jeg gerne så bedre på alle de pio og pana plasmaer jeg efterhånden har studeret, uanset om de så hører til blandt de allerbedste consumer skærme på markedet. Jeg kan stadig se pixels især i plasmaer, jeg kan stadig indimellem se deinterlacingproblemer, staircasing og screendoor effekter, jeg kan stadig se farvespecter der endnu ikke er perfekt, eks. en tendens til at hvid ikke er helt hvid, men en lillebitte smule gråt eller andre farvestik, ligesom der er lang vej endnu fra det farvespecter øjet kan opfange til det et plasma eller lcd panel kan gengive, der er da også stadig plads til forbedring af skarphed.

Bevares - al ære og respekt, de er virkelig supergode, så det er bestemt ikke for at kritisere dem på nogen måde (og det er under ingen omstændigheder heller en sammenligning med lcd) men det er først perfekt den dag vi ikke kan skelne det vi ser på skærmen fra virkeligheden ved siden af. Og der et et stykke vej endnu dertil.

Det skal nok blive betydeligt bedre i fremtiden også selvom det kan være svært at forestille sig lige nu når man ser en god skærm.

Jeg kan fint leve for evigt med den kvalitet plasma kan præstere idag, vigtigere at kvaliteten på det der bliver sendt bliver bedre - eksempelvis med den nye TVA kvalitet.

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 19:59

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Jeg kan fint leve for evigt med den kvalitet plasma kan præstere idag, vigtigere at kvaliteten på det der bliver sendt bliver bedre - eksempelvis med den nye TVA kvalitet.

Helt enig - selvom man mere eller mindre hypotetisk kan argumentere som jeg gjorde før at teknikken kan blive bedre, så har du helt ret, kvaliteten af teknikken idag er så god at det i langt de fleste tilfælde er kilden der sætter den største begrænsning for kvaliteten, ikke selve skærmen. Ihvertfald når vi taler gode skærme, som eks. disse plasmaer.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu