recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du købt et produkt uden at have hørt det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du købt et produkt uden at have hørt det?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Afstemningsspørgsmål: Har du købt et produkt uden at have hørt det?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
99 [87,61%]
14 [12,39%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Emne: Har du købt et produkt uden at have hørt det?
    Sendt: 30-December-2010 kl. 22:46
Som udløber af tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90580&PN=1&title=jeg-gr-lige-hjem-og-lser-om-det-p-nettet kunne det være spændende med en diskussion om. hvorvidt det er almindeligt, at købe produkter, men ikke selv har hørt. Det være sig lyd eller billede. Afstemningen gælder selvsagt ikke musik og heller ikke udstyr til under kr. 1.000.

Jeg lægger gerne selv for: Min multi-afspiller Oppo bd-83 havde jeg ikke hørt, inden købte den. Jeg havde dog set den i aktion på hifi & surround messen i 2009.

Og i Hifi-klubbens spæde barndom, den gang det kun var et postordrefirma, købte jeg et sæt JBL L86 udelukkende på renommeet. 

JBL'erne  tjener mig faktisk stadig som baghøjttalere i surroundsetup'et. Jeg har med andre ord ikke fortrudt mine ubesete/ubehørte køb.

Jeg har derfor svaret ja. Hvad med jer? 
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 22:50
Jeg har købt min subwoofer uden at have hørt den. (Velodyne SPL-1200i-R, ca.) Samt PS3, DVDO, BD afspiller og HD DVD afspiller, men de tæller vel ikke.

Jeg hørte dog en del i flere forretninger inden jeg købte højtalere, for- og effektforstærkere og CD afspiller.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 22:56
Som udgangspunkt købte jeg et all-in-one sæt fra Samsung til 3500,- uden at have hørt det. Det blev efterfulgt af en receiver som jeg havde hørt, men kun meget kort og ikke som en egentlig salgsdemonstration. Til denne receiver endte jeg med at købe et sæt KEF (egg design) som jeg heller ikke havde lyttet til men blot læst om. Efterfølgende lyttede jeg dog til de xt2 jeg havde tidligere, og også til de CM7 jeg har nu. Men det er også lidt andre priser.

Så svaret må være ja, uden tvivl. Men i takt med at priserne på udstyret er blevet højere, så er det stille og roligt forsvundet ;)


Redigeret af larsen_mgeic - 30-December-2010 kl. 22:57
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 22:57
Jeg har købt mine KEF´er, min Onkyo TX-SR876 og mit Pioneer 507XA uden at have set/lyttet til det.

Har jeg fortrudt ? Ikke det fjerneste Thumbs Up.


Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 23:07
Alt hvad jeg har skulle bruge til lyd har jeg hørt... Men sådan noget som en PS3 har jeg ikke hørt på købte den heller ikke til at skulle bruge som CD afspiller...
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 23:07
Alt mit var heller ikke set eller hørt inden køb. Jeg er glad for det, selvom jeg måske godt vil have en kraftigere receiver.
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 23:12
Den eneste komponent jeg har hørt inden køb, er mine højtalere. Jeg har dem nu på 12'te år.
Heldigvis er der jo returret på det meste, hvis det skulle gå helt galt. Produkter fra Acoustic Reality kunne (kan?) man låne i 1 måneds tid inden man besluttede sig.
Indenfor hifi følges pris og kvalitet ofte ad - så det er vel vigtigere at lytte inden køb når man befinder sig i de lavere prisklasser.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 23:27
Jeg har forudbestilt en Oppo BDP-93 uden af at set/hørt den (den var endnu ikke lanceret). I og med at jeg kender Oppo mener jeg ikke at jeg kan træde i nællerneEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 23:35
Yes har købt af nuværende ting, udelukkende fra research på nettet Onkyo 608, Jungson JA-88 og er fuldt ud tilfreds med begge dele.

Redigeret af Aim - 30-December-2010 kl. 23:37
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:01
Mit Acoustic Reality er købt uden at jeg lyttede til det, da jeg ikke havde mulighed for at rejse. Jeg satte min lid til en kollega der havde ejet en af de små forstærkere. Har bestemt ikke fortrudt, men må indrømme at diskanten godt kan gå hen og blive skarp engang ved helt bestemte sange, hvilket ikke er en tendens HT'erne har i sig selv. Det må jo så byde på en opgradering ;)

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

 så det er vel vigtigere at lytte inden køb når man befinder sig i de lavere prisklasser.

Jeg er helt uenig! I de lavere prisklasser vil der være et mindre tab ved fejlkøb, hvor imod du kan ske at miste mange penge i de højere prislag eller ved high-end. At pris og kvalitet følges ad vil jeg give dig ret i, men det betyder ikke at du kan lide lyden i lige præcis den komponent du har købt. 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:10
købte min SR5003 Marantz uden at have hørt den, var billig og skulle bruge PRE outs til B&O højtalere som de andre ikke havde.

Har ikke fortrudt...
Til top
tuffdisc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 06:17

Jeg står og skal købe højtaler og forstærker forstæker
højtaler
men ved ikke lige hvor jeg kan høre det henne, højtaler har elgiganten ikke hjemme og forstærker kommer først i næste uge..nogen der har/ved hvor man kan høre sættet, heller der måske nogle der har det???
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu