recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du købt et produkt uden at have hørt det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du købt et produkt uden at have hørt det?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Har du købt et produkt uden at have hørt det?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
99 [87,61%]
14 [12,39%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 08:59
Jeg har købt et musikanlæg, uden at have hørt på det:
 
YAMAHA
Tuner: TX-592RDS
Forstærker: AX-592
CD-spiller: CDX-993
 
Mit første "ordentlige" musikanlæg, som jo var et Akai, her havde jeg ikke mulighed for at lytte til pladespilleren, som jeg dog stadig har: Akai APQ 41
 
Eneste mulighed var, som med Akai-anlægget, kun at tage en bunke brochurer med sig hjem, og læse om tingene: Hvad det kunne, og sammenligne tekniske specifikationer.


Redigeret af turbo2 - 31-December-2010 kl. 08:59
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 10:06
Alt grej (4 fladskærme, 5 PC'er, 3 HDD/DVD-recordere, 1 surroundreceiver, 1 subwoofer, 2 højttalere, et kombineret TV-bord/receiver/højjtalere + subwoofer, 2 Blu-ray-afspillere, 1 HDDVD-afspiller, 4 mobiltelefoner) købt siden juli 2006 er købt ubeset pga. sygdom.

Derudover er seneste komfur, støvsuger, højtryksrenser, bil, symaskine, elevationsseng, strygejern ligeledes købt uden at have andet end internettet at støtte sig til.


Redigeret af Non-Desperado - 31-December-2010 kl. 10:10
Til top
Derre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 11:55
Jeg tog en chance hen over sommeren og købte en April music Stello Ai-500 over eBay uden at have hørt den. Jeg vurderede dog at gensalgsværdien herhjemme var en del mere end jeg gav for den, så det var en kalkuleret risiko. Heldigvis faldt den i høj grad i min smag Big smile
Stello Ai-500 | Audiovector S3 Avantgarde | Audiovector ZERO compression cables | Squeezebox Touch m. Panos PSU
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 12:36

Det eneste jeg har hørt inden køb er mine højtalere. Og det var kun fordi butikken havde hjemme service, så kunne man jo lige så godt få dem hørt og bragt på samme tid.Wink

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 13:13
Jeg har i mine unge dage købt ting udelukkende baseret på hvad burgere og netanmeldere skrev. Og jeg fortrød det bitterligt. Derfor har jeg desværre nok en tendens til at insisterer på at folk hører tingene derhjemme så de ikke som mig spilder en lidt for stor mængde penge på ringe produkter.
Crown - there is no substitute.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 14:04
Fjernsyn, Oppo og den slags synes jeg ikke umiddelbart kan bringes ind i en debat som denne. Ihvertfald ikke et fjernsyn; der er lyden jo bare en perifer ting, som mange herinde nok alligevel aldrig bruger.

Jeg har købt receiver og effektforstærker uden at lytte til dem. Receiveren skulle bare udskifte et gammelt, dårligt midi-anlæg, så jeg var ikke specielt kræsen. Jeg stolede på sælgeren i TC, som sagde at jeg nok ville foretrække lyden i Marantz'en, over den i Yamaha'en, som var det eneste andet de havde, i samme prisklasse.

Effektforstærkeren købte jeg brugt, hos en gut i Ikast, vist nok. Den ville ikke miste nogen videre værdi af at skifte ejer, så det var rimeligt risikofrit at købe den blindt.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Jeg har derfor svaret ja. Hvad med jer? 

Jeg har også svaret ja.

Jeg har købt min Onkyo TX-SR705 uden at have hørt den.

Om jeg har fortrudt? Åh ja....  jeg skulle have beholdt min gamle Harman eller købt en anden model. Jeg er ihvertfald ikke tilfreds med stereo på den.

Så det må siges at være en ommer.
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 14:47
Det må også blive et ja herfra.

Købte mine højttalere uden at have hørt dem, et par Wharfedale Diamond 10.2.

Havde været i Hifi-klubben og hørt på Dali og B&W 685 og skulle have været i Tapeconnection og hørt et par Audio Monitor Bronze men de nåede lige at lukke inden. Så det blev til Wharfedale baseret på diverse anmeldelser / Reviews.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 15:10
 Min Stello DAC 100 og Stello DCT 100.Blev købt uden at jeg havde lyttet til det.Men jeg foretrækker at se og lytte til det jeg vil købe.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 16:09
... som tidligere bruger: Onkyo 705, udelukkende baseret på online anmeldelser. Jeg har dog ikke fortrudt købet og er, her nogen år senere, fuldt tilfreds !
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 16:31
Bedømmer vi fordelingen mellem dem der har købt et produkt uden at høre det først, og de andre på nuværende tidspunkt,ser det ud til at vi er ganske mange chanceryttere.
Måske skulle der være et spørgsmål ala "Har købt produktet uden først at høre det - og var du tilfreds med købet?"
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 16:44
Godt nok har jeg ikke verdens mest higend udstyr, men prisen løber jo alligevel op. Ikke nogen dele af mit anlæg har jeg købt uden at lytte til det først. Med undtagelse af kablerne.

Heller ikke det tidligere surround jeg havde.

Mine penge hænger ikke på træerne, så jeg har ikke råd til at lave fejlkøb. Jeg har dog alligevel stillet spørgsmål herinde fx da jeg skulle have subwoofer for at få en formodning om hvilke jeg kunne lytte til. Da jeg bare ikke syntes Lektor subben gjorde det godt nok i forhold til prisen da jeg lyttede til den.

Ved også godt hvor der vil være lukket for det varme vand henne, hvis jeg brænder en masse penge af og ikke er tilfreds. Ouch
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu