recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du købt et produkt uden at have hørt det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du købt et produkt uden at have hørt det?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Har du købt et produkt uden at have hørt det?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
99 [87,61%]
14 [12,39%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 16:49
Jeg har selv købt følgende:

Onkyo 805
Kef KHT 5005.2
Mine DIY-effektforstærkere
Mit custom højttalerkabel (monacor SPC-60)

Jeg har fortrudt noget så meget at købe Onkyo'en og det KEF. Jo, det var da bedre end Logitech Z5500 og så rigtig godt ud, men jeg synes ikke det var noget nær de 30k værd som det kostede i butikken. Heldigvis gav jeg slet ikke så meget for det var svært at sælge igen.

Med højttalerkabler har jeg ikke kunnet høre forskel mellem det ene eller det andet, så jeg har lavet mine egne ud fra nogle 6,0 mm2 kobberkabler. Det har jeg ikke fortrudt. 

Mine DIY effektforstærkere har jeg ej heller lyttet til inden, da alle køber de kendte mærker, hvorfor det er meget svært at finde nogle som kan fremvise dem. Jeg har ikke fortrudt, omend jeg godt gad gainet var sat lidt højere. Men ok, mine højttalere kan kun klare den halve effekt som de kan levere hver i sær i hver udgang, så det er nok en god ting.

Hvad mere? - jo, den næste i rækken bliver en Buffalo 2 DAC som jeg vil bygge. Her stoler jeg på at den giver meget value for money baseret ud fra lyttetest foretaget af andre på et svensk fora (i en blindtest) og at Oppo's kommende flagskib bd-afspiller har samme chip. Buffaloen har formodningsvis en bedre regulering på analogdelen, så Oppo'en skal ihverfald være klar til kamp til stregen. Glæder mig!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 18:55
Købte da min Onkyo 608 uden at lytte
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 20:35
Halløjsa i stuen

Jeg købte mit BeoVision10 46" uden at lytte ordentligt, men er SUPER tilfreds
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 01:16
Det bliver også et ja herfra, til gengæld gør jeg indimellem brug af købelovens returret og sender ting tilbage..

Tillægsspørgsmål, såfremt det er okay:

Hvor mange af jer har eksperimenteret seriøst med højttalerplaceringer? Her mener jeg ikke om højttaleren ser pænest ud på reolen eller kommoden og om døren åbner bedre hvis den venstre højttaler flyttes 20 cm., men om hvorvidt I seriøst har flyttet højttalere længere ud fra væggen og den slags for at høre hvad det gjorde for lyden,

Grunden til jeg spørger er, at når jeg hører en given højttaler hos forhandleren lyder den på en måde, når den står i min stue "der hvor den står pænest" lyder den på en anden måde og endelig lyder den på en tredie måde hvis jeg ignorerer æstetikken og rykker højttalerne ud så de står frit.

Med andre ord, det er fint nok at tage ud og lytte på ting hos forhandlerne, men spørgsmålet er hvor brugbart det er i forhold til den måde produktet bliver brugt på hjemme hos dig?


Redigeret af strandvasker - 01-Januar-2011 kl. 01:28
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 02:32
Tja, jeg har droppet mit tvmøbel for at have ordentlig plads til mine højttalere. Med tvmøbel ville venstre højttaler blive helt indeklemt i et hjørne og ikke være rettet mod min siddeplads. Det bliver forhåbentlig bedre når jeg er færdig med at læse.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 02:38
Jeg har købt en Onkyo 805 uden at have hørt den først, men havde Onkyo før, som jeg var rigtig glad for, så jeg var ikke nervøs for at købe uden at lytte først. Problemet var bare, at det var en "burner" fra Tyskland, så den blev skiftet ud med en Marantz SR8002 forstærker (også uden at lytte først), som jeg stadig har i dag. Skal jeg være helt ærlig, så kan jeg ikke høre forskel på Onkyo´en iforhold til Marants´en og det tror jeg faktisk heller ikke ret mange andre kan.
 
Nogen gange tror jeg også, at det er "sundt" og prøve noget andet, end det man har stående....
 
F.eks har jeg en DLP projektor nu, som jeg er glad for..... Men næste gang, jeg skal ha ny projektor vil jeg gerne prøve en JVC.... Hvorfor ?? Jeg kunne bare godt tænke mig at prøve noget andet (få udvidet min horisont). Om det er fornuftigt eller ej, er jeg sådan set ligeglad med....
 
Godt Nytår....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 09:57
Har Købt Yamaha RX-V1067 uden at have hørt den men regner ikke med at blive skuffet.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 10:43
Ja, alt hvad jeg har af nyere AV udstyr, er købt ud fra anbefalinger fra venner og anmeldelser på nettet.
 
Men mine højttalere er valgt ud fra længere tids lytning.Smile
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 10:57
Mit Pioneer 5090H og Oppo BDP-83 havde jeg ikke selv testet i mit eget hjem,inden jeg købte dem,men havde set 5090H i aktion på KT messe.Kommer vi til forstærker/højtaler/højtalerkabler,kunne jeg aldrig finde på at købe uden at ha lyttet til det.
 
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Mit Pioneer 5090H og Oppo BDP-83 havde jeg ikke selv testet i mit eget hjem,inden jeg købte dem,men havde set 5090H i aktion på KT messe.Kommer vi til forstærker/højtaler/højtalerkabler,kunne jeg aldrig finde på at købe uden at ha lyttet til det.
 
Kabler er heldigvis også noget af det de fleste forhandlere er villige til at låne med hjem. Nogle har endda hele "kabelkufferter" til netop dette formålSmile. Jeg har dog været ude for en forhander der virkede meget skuffet over jeg ikke syntes om det aktuelle kabel - men så man jo have lidt is i maven. 

Redigeret af Vijnana - 01-Januar-2011 kl. 11:30
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:48
Ja, efter at have læst anmeldelser om produkterne naturligvis Wink
...har jeg købt følgende hjem uden først selv at have hørt dem:


Til min værelses/spille PC [og min CD afspiller ved sengen i soveværelset]:

- Yulong D100
- AKG K701

Til min stue/hjemmebio:

- Auzentech Home Cinema HD

Jeg har også fremtidsplaner om at indkøbe:

- Sennheiser hd 800

...Uden selv at have hørt dem, for jeg ved at de passer til mine lydpræferencer fra anmeldelserne af dem, mens jeg ved at f.eks Grado's ellers glimrende høretelefoner (afhængigt af ens personlige temperement og musikvalg) som jeg ikke har noget som helst ondt at sige om, bare ikke passer til mit personlige musikvalg og mine personlige lydpræferencer. Jeg vil dog sige, at det at Sennheiser hd 800 passer til mig også kun er noget jeg kan "afgøre" fra kun at have læst om dem, ud fra det forhold at jeg selv tidligere har haft lejlighed til at høre andre høretelefoner modeller (inkl. Grado og bl.a. andre Sennheiser modeller) og sammenligne mine egne oplevelser med dem, med hvad der fremhæves om deres lydbilleder i diverse seriøse reviews. Dermed har man jo en slags base-line, i forhold til hvilken man så kan "afgøre" om der trækkes til højre eller venstre i forhold til hvad man i forvejen kender personligt, hvilket ofte gøre nemt derved at reviews af den slags produkter har det med at sammenligne med et eller flere [tidligere] referenceprodukter. Det var på den måde jeg oprindeligt indkøbte AKG K701, og den sad lige i øjet ...undskyld øret... og de var ganske som jeg havde forventet fra hvad jeg havde læst om dem i forhold til andre høretelefoner jeg i forvejen kendte. Således kunne jeg fra kun at have læst om deres lydbillede afgøre at det nok ville være et produkt der passede til mig, hviket det da også gjorde.

Så jeg vil vove at påstå at man godt kan bruge [de seriøse/trustfull] reviews som en vejviser om hvor man kan/bør orientere sig, hvis man i forvejen har etableret en personlig "base-line" at bedømme reviewet/nuancerne ud fra. Det slår naturligvis ikke det at høre det selv, men i mange tilfælde har det slet ikke været en mulighed for mig. ...Hvor kunne jeg lige tage hen og høre Yulong D100 og Auzentech Home Cinema HD? ...Jeg ved det i hvert fald ikke. Jeg kendte ingen gang et sted hvor jeg kunne tage hen og høre AKG K701 den gang jeg indkøbte dem.






Redigeret af TBC1 - 01-Januar-2011 kl. 17:02
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Tillægsspørgsmål, såfremt det er okay:

Hvor mange af jer har eksperimenteret seriøst med højttalerplaceringer? Her mener jeg ikke om højttaleren ser pænest ud på reolen eller kommoden og om døren åbner bedre hvis den venstre højttaler flyttes 20 cm., men om hvorvidt I seriøst har flyttet højttalere længere ud fra væggen og den slags for at høre hvad det gjorde for lyden,

Grunden til jeg spørger er, at når jeg hører en given højttaler hos forhandleren lyder den på en måde, når den står i min stue "der hvor den står pænest" lyder den på en anden måde og endelig lyder den på en tredie måde hvis jeg ignorerer æstetikken og rykker højttalerne ud så de står frit.

Med andre ord, det er fint nok at tage ud og lytte på ting hos forhandlerne, men spørgsmålet er hvor brugbart det er i forhold til den måde produktet bliver brugt på hjemme hos dig?

Det har jeg. Som du vil kunne se i min sig. har jeg en smule toe-in på HT'erne. Prøvede at flere gunde:
1. Der er en åbning foran venstre HT, hvilket betyder at højre kanal dominerer
2. DLS anbefaler 50 - 100 cm fra væggen, jeg har kun kunnet "få lov" til at flytte dem 38,5 cm ud fra væggen.
3. Jeg har en mindre bas problem, afledt af afstanden til væggen samt at rummet egentlig er for småt til HT'erne.

Vinklingen har betydet at begge kanaler spiller lige, samt at det har hjulpet en smule på bassen, men ikke meget. Til gengæld har jeg stort set måtte ofre evnen til at placere instrumenter i lyd billedet, men det er da bedre end at der næsten mangler en kanal.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu