|
Har du også droppet Windows Media Center? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Undskyld jeg går lidt off-topic her, men hvad er det for ting i optager?
Jeg købte for et par år siden et Elgarto USB stik til at optage. brugte den et par dage, men har ikke brugt den siden, og nu er den solgt. Har en 1tb USB disk sat til mit smarttv som kan optage via PVR samt sætte på pause og har brugt det max 10 gange. |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
|
Der er nok meget forskel på hvordan folk ser tv..
Personligt gider jeg ikke sætte mig hent til tvet for at zappe rundt, og finde noget jeg muligvis vil se. Optager de ting jeg vil se, også bestemmer jeg selv hvornår jeg vil se dem ;) samtidig kan man hoppe reklamerne over. Derfor optager jeg næsten alt jeg ser i tvet.
|
||
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup |
||
![]() |
||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
|
Lige mine ord. |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Tror jeg bruger flow tv på en anden måde. Jeg bruger netop det når jeg bare vil koble af. Fordi i flow tv er det netop meget begrænset udvalg og derfor meget mindre at tage stilling til. Til serier film mm har jeg min plex server, Netflix, HBO, TV2 Play, DR Nu. Så syntes jeg er dækket fint ind. :-) Man kan sagtens følge jer :)
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
nenne ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-December-2006 Status: Offline Point: 96 |
|
Jeg benytter DVBLink fra DVBlogic, med deres TVbutler på en Synology DS115. Der følger en app med hvor jeg kan schedulere optagelser mv. Kan selvfølgelig også klares via en browser. Benytter ATV4 til afspilning. Fungere fint og stabilt og er strømbillig. Havde DVBviewer før, og synes ikke jeg savner den.
|
||
![]() |
||
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
|
Jeg kører stadig med wmc og win8.1. Mangler i den grad at der var nogen der lavede en win10 app som fungerer med touch.
Kører dvblogic som backend. Bruger det primært til touch skærmen i køkkenet og på farten. Havde håbet at dvblogic gad lave en win10 universal app til live tv, meeen det har vist lange udsigter. |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
Jeg bruger også dvblogic som backend.
Som frontend bruger jeg Kodi og Emby. Jeg er utrolig glad for Emby og de udvikler seriøst på det hele tiden. Jeg bruger Emby til at grabbe media metadata, og det har afløst alt andet. |
||
.....
|
||
![]() |
||
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
|
Helt enig - samme tilgang her, hvilket nok også er tillært af de muligheder systemer giver for bare at se det senere. Serier bliver optaget pr automatik - så vi ikke går glip af en episode og kan skippe evt. reklamer via FFW. Fik muligheden for en sprit ny microfactor Lenovo m93p - så dermed er den æld-gamle og klippestabile Acer Idea 510 netop sendt på efterløn i kælderen - så der mulighed for at fortrække, hvis ungerne kaprer stuen eller der er vild med dans .... Har ikke MCE til Win8 - så kører Win7 på begge maskiner optagelser sker på NAS via iSCSI. Nyder fortsat at MCE er one-point - alt i en. Det som eventuelt stopper MCE vil være MS's disabling af funktionerne - maskinerne kører kun MCE - bruges ikke til andet. Senere vil ren TV som ren Payperview kunne stoppe ideen med TV via HTPC. Men det tror jeg er nogle år ude i fremtiden alligevel - og de film vi har liggende er jo bekvemt rippet og klar til afsplining uden ridser.
|
||
;o)
|
||
![]() |
||
ist ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2010 Status: Offline Point: 20 |
|
Har lige opgraderet til Win10 og er i den forbindelse skiftet til at bruge
- Emby til at afspille, ikke helt tilfreds, men nok et spørgsmå om at finde det rigtige layout.
- Argus til at styre optagelser, tilgås via en browser fra f.eks. tablet. - MCBuddy og Comskip til at fjerne reklamer XML tv til at grabbe EPG data fra xmltv.se, kunne sikkert hentes via Argus der tager fra tv-signalet. |
||
![]() |
||
KL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 299 |
|
Her får Win7/MCE/DVBlogic/ServeWMC/Remote potato lov til at køre videre. Ser ingen grund til at opdatere, for det kører super stabilt. Har 3 stk. FireDTV DVB-C bokse tilsluttet. EGP'en kommer nu fra xmltv.se og lægges ind med wget (som henter de løse daglige XML filer og ikke combined som jo stopper på et tidspunkt) og Nrossens program. Igen.. Super stabilt. Så skal jeg se live TV i stuen eller noget optaget så er det WMC. Men skal det være stream eller lokale MKV, MP4 osv. bruger jeg Kodi. Har også 2 klienter som begge kører med Kodi. Den ene er en Win10 laptop og den anden er en billig Android TV boks som snart bliver udskiftet med en lille 600kr's Windows 10 Tablet. Så får jeg muligheden for en transportabel Kodi klient (VPN forbindelse hjem) Den har samme specs som f.eks. Intel Compute stick, men 300kr billigere ;-) (Dem har jeg så brugt til at købe en tablet stand, USB hub, Netkort (Vil køre med kabel) Lidt kabler samt et ekstra 32GB TF kort. /KL
|
||
![]() |
||
torben9440 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
|
Har du et link til sådan en? Jeg glæder mig til at høre om resultatet. |
||
![]() |
||
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
|
Mon ikke der tænkes på noget a la de win 10 tablets , nævnt i de 2 tråde jeg linker til. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |