recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du Sony DVB-C og KabelTV  problemer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du Sony DVB-C og KabelTV problemer?

Besvar Besvar Side  <1234 47>
Forfatter
Besked
DonRon Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 07-April-2007
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 20:24

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg tager ned i Sony Center Rødovre i dag for at få mig sådan et. De nævnte også et "andet cam" sidst jeg var der, så jeg checker lige om de har fået det, så skal jeg nok kører en "burn-in" test på det.

De problemer jeg har dog (har det gamle cam, og kan sagtes se alle kanaler), er at sony'en taber opsætningen, og først virker igen efter man slukker / tænder TV'et.

sounds great mate, så snupper jeg lyngby sony center, så kan vi se om de siger det samme.. hehe

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 08:34

Jeg hentede mit i går.

Jeg må nok derned igen. Tror det jeg fik har problemer. Det ville ikke vise kanalerne, så pillede jeg lidt i CA info, og så kom de, og da jeg så slukkede igen, så virkede det ikke igen.

Så det er nok en OM'er. Men jeg vil anbefale alle at bruge et Sony Center. Og især Rødovre har jeg ALTID haft ekstremt gode erfaringer med.

Redigeret af hummelmose - 24-Oktober-2007 kl. 08:34
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
DonRon Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg hentede mit i går.

Jeg må nok derned igen. Tror det jeg fik har problemer. Det ville ikke vise kanalerne, så pillede jeg lidt i CA info, og så kom de, og da jeg så slukkede igen, så virkede det ikke igen.

Så det er nok en OM'er. Men jeg vil anbefale alle at bruge et Sony Center. Og især Rødovre har jeg ALTID haft ekstremt gode erfaringer med.

hvilket ca-modul var det, og hvilke har du prøvet ?

cheers

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 12:48

Jeg har selv det med sort og rød streg hvor der står DVB på. Det virker fint. Jeg har ikke de problemer med at jeg ikke kan finde kanalerne. Jeg har et problem, hvor den taber kanalerne indtil jeg starter det igen.

Så har jeg prøvet det som er illustreret tidligere i denne tråd. Det har jeg store problemer med, men tror bare at det modul jeg har fået er defekt.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Dahm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2006
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 14:29

Sony x3500

Tdc fuldpakke område nummer 00420

Ca-modul er det almindelige røde fra PC-netto

Efter lidt tid fandt tv'et alle kanalerne, dog først efter jeg havde fjernet det eksisterende kanal filter.(kanalfiltret var sat tilfor at se dvb-t kanalerne, ligesom så mange andre herinde.) Så der blev fundet 212 service. Jeg kunne se dr1, dr2, tv2 og Disc. HD uden ca-modul og selector kort. Men alle de andre kanaler var der med EPG.

Da ca-modulet blev indsat skete der ingen ting med de kanaler der allerede virkede, på de kanaler som var kodet skrev tv'et nu "indsæt your smartcard." ellers ingen forandring.

Da selector kortet blev sat i kunne jeg se alle kanalerne, også betalingskanaler, men dette ophører jo efter et stykke tid.

Så det hele "virker" efter hensigten. Dog forsvinder signalet på de kanaler der ligger på selector kort nogle gange i ca. 10 sek. hvorefter det automatisk kommer tilbage. Ventetiden kan forkortes ved at skifte til en anden kanal og dernæst tilbage, så er kanalen klar igen. jeg har prøvet med 3 forskellige selector kort, så det er nok ikke her problemet er. Det er stort set samme problem som Hummelmose, dog behøver jeg ikke at slukke tv'et.

Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 19:31
Jeg har fået et nyt ca modul - viacess 1.0 v484 og alt virker som det skal  - dog er der både engelsk og dansk tale på diverse tegnefilmskanaler (dog ikke disney), men dem ser jeg heldigvis ikke.

Redigeret af kennethbrdk - 24-Oktober-2007 kl. 19:33
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

dog er der både engelsk og dansk tale på diverse tegnefilmskanaler (dog ikke disney), men dem ser jeg heldigvis ikke.

Sådan skal den gøre. Det er fordi de sender forskellig sprog på henholdsvis venstre og højre lydkanal.
Det burde også være sket med det(de) andre CA moduler du har forsøgt med. Hvis du vil høre det ene eller det andet sprog, så skal du bare sætte dit tv til enten højre eller venstre lydkanal.

Til top
DonRon Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 23:22

Jeg har fået et nyt ca modul - viacess 1.0 v484 og alt virker som det skal  - dog er der både engelsk og dansk tale på diverse tegnefilmskanaler (dog ikke disney), men dem ser jeg heldigvis ikke.

hvad hed det andet, du havede før ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

dog er der både engelsk og dansk tale på diverse tegnefilmskanaler (dog ikke disney), men dem ser jeg heldigvis ikke.

Sådan skal den gøre. Det er fordi de sender forskellig sprog på henholdsvis venstre og højre lydkanal.
Det burde også være sket med det(de) andre CA moduler du har forsøgt med. Hvis du vil høre det ene eller det andet sprog, så skal du bare sætte dit tv til enten højre eller venstre lydkanal.

Ok tak for det. Så lærte vi atter noget nyt

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af DonRon DonRon skrev:

hvad hed det andet, du havede før ?

Hej

Jeg er dig desværre et svar skyldig, for tjekkede ikke , da jeg ikke vidste at der var forskellige versioner, før jeg læste at ChrisJJ havde skrevet det skulle være v484, så det sagde jeg til dem i den lokale radioforretning og fik det så igår. 

Til top
Dahl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hej.

Har lige investeret i et SONY 26" T3000K LCD TV til vores soveværelse. Fint, fint. Lækkert TV og alt det der. Er rigtig glad for at kunne se digital TV på det uden en selectorboks med dertil hørende ekstra remote.

Nu er problemet bare det at jeg ikke kan finde hverken TV3, SVE 1 og 2 samt discovery. Jeg har mellempakken og ved at sidstnævnte kanal ikke hører ind under denne pakke, men jeg har nu (som sædvanligt) alle kanalerne i en 3 ugers prøveperiode. Det undre mig at lige netop disse kanaler mangler. Har talt med TDC support og de sagde at jeg skulle vende tilbage efter denne prøveperiode som udløber om ca 14 dage. det har jeg så tænkt mig.

Det jeg så også undre mig over er at der tilsyneladende er mange her på Recorder der har problemer med TDC's kanaler og deres SONY TV med indbygget DVB-C tuner. Kunne godt tænke mig at se om vi kunne få et overblik over problemets omfang. Ved at Kandersen har bordet lidt i det, men lad os få det frem i en tråd.

Skriv følgende:

1. Din SONY model.

2. Din TDC kabel pakke og hvilken nummer du søger på, f.eks. 00200 - Roskilde

3. CAM type.

4. kort beskrivelse af dit problem.

Håber der er opbakning til dette så vi kan få fundet en løsning. Kan forstå at i hvert fald en allerede er kommet i klemme mellem SONY og TDC

OBS! DENNE TRÅD ER KUN MENT SOM REGISTEREING AF PROBLEMTS OMFANG. ANDRE KOMMENTAR OG LØSNINGSFORSLAG BEDES TILFØJET ANDRE TRÅDE OM ENMET I FORUMMEN - TAK!

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28318& PN=1&TPN=500

HEJ CHRIS

Havde samme problem med mit NAD tv. med DVB-C tuner i.

ringede til TDC kabel tv, de gav mig 2 frekvenser og fandt kanalerne ved at bruge manuel søgning, og frekvenserne. og vupti så er de også på skærmen. havde dog et lille problem at de glemte at give mig udbyder koden = PID' koderne dem måtte jeg selv finde ved at se på en TDC kanal som f.eks. CNN, (koden er så vidt jeg husker 210) men så lykkedes det hele også, mangler dog stadig SBS NET, men det kommer nok en dag når jeg får den frekvens. symbol raten er 6875 Kbps

Hilsen

Morten

Technotrend TT-connect CT-3650 CI
NAD 32A1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 14:24

SBS, er ikke på det Digitale net, kun Analogt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 47>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu