recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du Sony DVB-C og KabelTV  problemer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du Sony DVB-C og KabelTV problemer?

Besvar Besvar Side  <1 44454647>
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 19:52

Pludselig kan min W4500 ikke modtage TV2-Østjulland, DR2 og et par andre på digital.

Har lavet en rescan og bander igen over hvorfor man så skal sortere alle kanaler igen og hvorfor kanalerne ligger så tåbeligt. Fatter ikke at Yousee ikke kan lægge kanalerne så de kommer i en fornuftig rækkefølge !!
Har 3 andre TV i husstanden og de kan godt se slle kanaler og det er altså bare det ene TV der har problemet...
Har i sin tid lavet en installation med F-connectorer forstærker og fordelere af god kvalitet (håber jeg). Nogen ideer ?
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 20:43
Så virker det pludselig igen - dejligt :)
Til top
simtho1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 22:47
Nogle af jer nævner kanal-problemer, hvis det er dig så læs videre...

Der har været nogle problemer med Sony produkter og holde på kanalerne, specielt for YouSee, fordi YouSee rokerer en del internt og det var Sony's tunere ikke designet til.
Jeg tror det også har været omtalt på forummet her, men løsningen har været en firmware opgradering i de fleste tilfælde. Et familie medlem havde samme problem, så jeg gravede lidt i det, og fandt at til den model han havde var problemet blevet løst i firmware version 1600, det var et Sony KDL-40W5500. Nu er de så nået til version 1700.

Her var link til den firmware der skulle løse de fleste problemer for V5500/W5500 m.fl. - men jeg er sikker på der også kan findes firmware updates + vejledning til andre Sony modeller her:
Jeg håber det løser jeres problemer også.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 00:41
Oh yes, så blev mine bønner hørt, har næste ikke kunnet se noget hele aftenen. Høj signalstyrke på alle kanaler men intet hul igennem. Har så lige kørt version 1700 ind på mit KDL40WE5 og nu knalder alle kanaler ind igen. Yay! :-)
Til top
gunbag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 18:28
Med nogen arrigskab fandt jeg ud af at den nye firmware ikke kan bruges for W4500 modellerne så jeg skrev til Sony og brokkede mig over den tumpede måde kanalerne blev placeret på (noget med først Sverige 1 og 2 og så en masse andre og DR1 som nummer nogle og 50).
Jeg fik så et brugbart svar fra dem: start automatisk opstart med dansk som sprog og Sverige som land!!

Og det virkede sgu, nu er mine kanaler placeret i den orden Yousee synes de skal have og det er langt bedre og mere logisk end det gamle roderi.

Ifølge Sony burde dette virke for alle ældre TV med DVB-C modtager så det kunne de jo godt have fortalt noget før.

Wink Gunnar
Til top
MSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-November-2009
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 21:52
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Find_fejlen/Stoej_paa_kanaler.aspx

Redigeret af MSkriver - 27-Marts-2010 kl. 21:52
Til top
jayjay89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2010
Sted: Danmark
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 14:45
Jeg er ny på siden,men var herinde for et stykke tid siden og læste noget om DVB-C tunere,i dette var der et indlæg hvor der blev lagt et link til en svensk side hvor man kunne købe Dvb-C tunere til nogle meget lavere priser end her i DK er der nogen der kan give mig det link igen !!!!!!!!!! for jeg kan ikke finde det Confused   På forhånd Tak.Handshake
Mvh.JJ
Til top
farbruun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-September-2009
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 21:44
Jeg orker ikke at læse alle 60 sider igennem, så håber nogen kan guide mig.

Mit tv er et Sony Bravia Z5500 fra oktober sidste år. Det vil sige et forholdvis nyt tv i den fornuftige ende af LCD segmentet.

1. Havde TDC TV (ip tv) indtil 1/4-2010 - vi ok tilfreds med kvaliteten, men skiftede pga. ændrede behov

2. Har haft YouSee siden i fredags, men synes ikke det digitale signal er helt så godt som det jeg havde via TDC TV (ip) - det giver ikke mening, da signalet kommer fra YouSee

3. Jeg kører signalet direkte ind i TV'et i den indbyggede DVB-C tuner (brugte en boks før, som var tilsluttet TV'et med HDMI opskaleret til 1080i)

Jeg oplever et mere "uklart" billede - når jeg går tættere på skærmen er det som om, der er en masse "uro"/bevægelse - særligt i mørke farver. Tekst mv. er typisk også omkranset af grove pixler. 

DR HD er naturligvis bedre end de øvrige, men ved mørke farver oplever jeg det samme som ved SD signaler. 

Jeg bruger muligvis ikke verdens bedste kabler, men kan det virkelig være årsagen ? (burde digital ikke være 1/0 og derfor et simpelt spørgsmål om "Er der signal eller ej" ?

Hilsen en fortvivlet YouSee kunde

PS: Jeg har ikke talt med YouSee endnu

Redigeret af farbruun - 13-April-2010 kl. 21:45
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af farbruun farbruun skrev:

Jeg orker ikke at læse alle 60 sider igennem, så håber nogen kan guide mig.

Mit tv er et Sony Bravia Z5500 fra oktober sidste år. Det vil sige et forholdvis nyt tv i den fornuftige ende af LCD segmentet.

1. Havde TDC TV (ip tv) indtil 1/4-2010 - vi ok tilfreds med kvaliteten, men skiftede pga. ændrede behov

2. Har haft YouSee siden i fredags, men synes ikke det digitale signal er helt så godt som det jeg havde via TDC TV (ip) - det giver ikke mening, da signalet kommer fra YouSee

3. Jeg kører signalet direkte ind i TV'et i den indbyggede DVB-C tuner (brugte en boks før, som var tilsluttet TV'et med HDMI opskaleret til 1080i)

Jeg oplever et mere "uklart" billede - når jeg går tættere på skærmen er det som om, der er en masse "uro"/bevægelse - særligt i mørke farver. Tekst mv. er typisk også omkranset af grove pixler. 

DR HD er naturligvis bedre end de øvrige, men ved mørke farver oplever jeg det samme som ved SD signaler. 

Jeg bruger muligvis ikke verdens bedste kabler, men kan det virkelig være årsagen ? (burde digital ikke være 1/0 og derfor et simpelt spørgsmål om "Er der signal eller ej" ?

Hilsen en fortvivlet YouSee kunde

PS: Jeg har ikke talt med YouSee endnu

Hej

Har du prøvet at lege med billed indstillingerne? 

Prøv at starte med at slå "støjreduktion" og "mpeg støjreduktion" fra.

Jeg har brugt indstillingerne fra denne test (mine forældre har også et Z5500)

Til top
farbruun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-September-2009
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 07:40
Tak for tippet. Men TV'et skulle meget gerne være renset for alt det lir. Jeg har kalibreret efter en test på hdtv.co.uk - minder meget om den fra Flatpanels.

Betyder dit svar, at jeg IKKE skal forvente at det handler om signalet ? (er signalet bare så dårligt) 
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af farbruun farbruun skrev:

Tak for tippet. Men TV'et skulle meget gerne være renset for alt det lir. Jeg har kalibreret efter en test på hdtv.co.uk - minder meget om den fra Flatpanels.

Betyder dit svar, at jeg IKKE skal forvente at det handler om signalet ? (er signalet bare så dårligt) 

Okay så har du jo godt styr på det :)

Ved bare hvis den står på standart indstillinger, så bliver resultatet ikke just skønt.

TDC TV er mig bekendt meget hårdt komprimeret, og bitraten lavere end på DVB-C, så forstår ikke du oplever dårligere billeder...

Men nej det handler ikke om dit antennesignal eller kabel, så længe du ikke oplever pixelering eller udfald.

Træls hvis du oplever et tilbageskridt... :(

Jeg har selv et W4730 og mine forældre et Z5500, og jeg syntes da billederne fra YouSee er ganske gode. Har dog aldrig sammenlignet med TDC-TV, men har der i mod sammenlignet med DVB-S, som kører med lidt højere bitrate end DVB-C - umiddelbart ikke den store kvalitetsforskel...

Håber du finder en løsning
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

kdl46v3000

Jeg og en anden med et tv at samme model har problemer med at visse tv-kanaler til tider forsvinder (ukrypteret kanaler). Nogle gange kommer kanalerne tilbage ved at man zapper lidt frem og tilbage, andre gange hjælper det helt at slukke for tv'et (altså at slukke for strømmen).

Jeg har talt med Sony forretningen (City Syd/Aalborg, hvor det er købt) og Sony support, men de mener ikke at problemet ligger i TV'et, men derimod hos Stofa (Aalborg): Dårligt signal.

Nu kan jeg ikke selv helt gennemskue er signalet er dårligt, men jeg har taget et billed af hvad tv'et selv fortæller. Er der nogen, der kan gør mig klogere på, om signalet er dårligt, og det altså kan være det, som er problemet?

http://img197.imageshack.us/img197/1970/dsc00516fm.jpg

Har du prøvet en opdatering af tv'et??
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top

Besvar Besvar Side  <1 44454647>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu